سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۳۶

سیدعلی خمینی: صندوق رأی، مقدس و مجلای اراده‌ی عبادا... است

حجت‌الاسلام و المسلمین، سیدعلی خمینی، نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به تازگی طی سخنانی در دیدار با رییس و معاونان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با بیان اینکه برخی در داخل یا خارج دنبال رأی مردم نیستند، گفته است: ما باید تلاش 100 درصدی داشته باشیم و صندوق رای را حفظ کنیم. کسانی که مسئولیت نظارت و برگزاری دارند باید مقدماتش را فراهم کنند و کسانی که مسئولیت شرکت دارند، باید در مسأله شرکت کنند.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: کسانی که فعالیت سیاسی می‌کنند و بعضا صحبت از تحریم و عدم شرکت در انتخابات دارند، روی این نکته فکر کنند که از ابتدای انقلاب تا امروز هیچ کس از تحریم انتخابات سود نبرده است؛ هیچ گروه یا حزبی از تحریم انتخابات سود نبرده است؛ بلکه ضرر محض کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خمینی تصریح می‌کند: اگر شرایط سخت است و محدودیت وجود دارد، باعث نمی‌شود که شما کوتاه بیایید. مکعب صندوق رأی مقدس است چون مجلای اراده‌ی عبادالله است و ما باید با تمام توان از این مکعب حراست کنیم. یک وقتی موشک‌های صدام می‌خواست نگذارد که این انتخابات در کشور برگزار شود، ولی ملت شرکت کردند و کسانی که تحریم کردند به مرور زمان حذف شدند و قوه تأثیرگذاری را از دست دادند؛ یا به خارج از کشور رفتند و تأثیرگذاری آنها صفر شد و یا در داخل کشور خودمان منزوی شدند و تأثیرگذاری آنها صفر شد.

او گفته است: لطفا به این مسأله بیاندیشید: کسانی که امروز در جامعه تأثیرگذار هستند همانهایی هستند که با صندوق رأی قهر نکردند؛ اعتراض و انتقاد داشتند و نسبت به برگزاری هم انتقادهایی کردند، اما به هیچ عنوان این صندوق را کنار نگذاشتند؛ ما چیزی غیر از این نداریم. چه جایگزین و آلترناتیوی وجود دارد؟! اگر معتقد هستید که حق شما محدود شده، دلیل نمی شود که بقیه حقوقتان را هم به دست خود کنار بگذارید! باید ایستادگی و تلاش داشته باشید.[3]

 

*سخنان دقیق حجت‌الاسلام خمینی از مصادیق بصیرت نافذ و جهاد تبیین است که باید از تمام منابر و تریبون‌ها شنوای آن باشیم.

این سخنان درست در مقابل موضع "چپ‌های تحریمی" و کسانی قرار دارد که قصد دارند به بهانه رد صلاحیت‌ها؛ دست به تحریم انتخابات بزنند، از صندوق رأی عبور کنند و به "گزینه خیابان" برسند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات