صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۵۵۹۴۳

پیروزی بزرگ شیرهای پارسی برابر سامورایی‌ها/ صعود به نیمه نهایی

تیم ملی فوتبال ایران که با پیروزی برابر سوریه در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا صعود کرده بود، برای رسیدن به جمع چهار تیم به مصاف ژاپن رفته است.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره رقابت های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز شنبه ۱۴ بهمن از ساعت ۱۵ در حضور ۳۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه و به قضاوت «ما نینگ» از چین به مصاف هم رفتند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس(۸+۹۰روزبه چشمی)، علیرضا جهانبخش(کاپیتان)، محمد محبی (۸+۹۰مهدی ترابی) و سردار آزمون(۸+۹۰کریم انصاریفرد).

مهدی طارمی به علت محرومیت در این دیدار حضور نداشت.

شکست ایران برابر ژاپن در نیمه اول/ ملی‌پوشان دیر هوشیار شدند

شروع تهاجمی ژاپنی ها

تیم ملی فوتبال ژاپن که در این دیدار با پیراهن های آبی مقابل سفیدپوشان ایران قرار گرفته بود، دقایق ابتدایی بازی را هجومی آغاز کرد و به دنبال رسیدن به گل برتری بود. در مقابل ملی پوشان کشورمان به دنبال آرام کردن بازی بودند تا بتوانند توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

شکست ایران برابر ژاپن در نیمه اول/ ملی‌پوشان دیر هوشیار شدندترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال ایران

صحنه مشکوک ثمری برای ایران نداشت

در دقیقه ۱۰ سامان قدوس ضربه کرنری را روی دروازه ژاپن ارسال کرد که در نگاه اول برخورد توپ به دست مدافع حریف را نشان می داد که به همین خاطر کمک داور ویدئویی خواستار بازبینی صحنه شد اما پس از چند ثانیه داور دستور به ادامه بازی داد. دو دقیقه بعد همکاری خوب بازیکنان ایران توپ را به علیرضا جهانبخش رساند که این بازیکن از سمت راست محوطه جریمه توپ را با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون زد.

شکست ایران برابر ژاپن در نیمه اول/ ملی‌پوشان دیر هوشیار شدندامیر قلعه نویی و موریاسو قبل از شروع دیدار ایران و ژاپن

خیمه ژاپن روی دروازه ایران

در شرایطی که بازی متعادل پیگیری می شد، در دقیقه ۲۰ ژاپنی ها برای چند لحظه روی دروازه ایران خیمه زدند و فشار زیادی وارد کردند تا به گل برسند. ضربه کرنری که این تیم هم در ادامه فشارهایش روی دروازه ارسال کرد توسط کنعانی زادگان دور شد تا تیم ملی برای چند لحظه توپ را از نزدیکی دروازه اش دور کند.

شکست ایران برابر ژاپن در نیمه اول/ ملی‌پوشان دیر هوشیار شدند

گل اول برای ژاپن با ضعف دفاعی ایران

در دقیقه ۲۸ در شرایطی که تیم ملی ایران بازهم در خط دفاعی آشفته و بهم ریخته بود، «ماسا موریتا» از این فرصت نهایت استفاده را برد و با جا گذاشتن چهار مدافع ایران ضربه نه چندان محکمی درون محوطه جریمه به توپ زد که پس از برخورد با پای بیرانوند کمانه کرد و درون دروازه قرار گرفت تا آبی های سرزمین آفتاب تابان یک بر صفر پیش بیافتند.

شکست ایران برابر ژاپن در نیمه اول/ ملی‌پوشان دیر هوشیار شدندشادی بازیکنان ژاپن پس از زدن گل برتری در نیمه اول

ایران بدون برنامه برای حمله

با وجود این که ژاپنی ها یک بر صفر از حریف پیش بودند اما بازهم توپ و میدان را در اختیار داشتند و اجازه ندادند ایران از میانه میدان عبور کند. با این حال در دقیقه ۴۰ در معدود موقعیت هایی که ایران داشت شوت سامان قدوس با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. ایران در دقایق بعد از گل برنامه ای برای حمله کردن نداشت و بازیکنان تنها به دنبال توپ می دویدند و با پاس های اشتباه کار را سخت تر می کردند.

شکست ایران برابر ژاپن در نیمه اول/ ملی‌پوشان دیر هوشیار شدند

فشار روی دروازه ژاپن در دقایق پایانی

ملی پوشان کشورمان در دقایق پایانی نیمه اول برای لحظاتی روی دروازه حریف فشار وارد کردند و توپ هایی را از راست و چپ روی دروازه ارسال کردند اما در نهایت امید ابراهیمی با پاس اشتباه خود فشار را از روی دروازه ژاپن برداشت تا نیمه اول با برتری چشم بادامی ها به پایان برسد.

شروع بهتر ایران در نیمه دوم

بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم عملکرد بهتری نسبت به شروع نیمه اول داشتند و صاحب چند موقعیت هم شدند اما به دلیل تنها بدون سردار آزمون نتوانستند دروازه حریف را با موقعیت خطرناکی مواجه کنند. در یک مورد سردار آزمون می توانست دروازه ژاپن را باز کند که در موقعیت آفساید صاحب توپ شد.

محمد محبی اولین گلزن ایران به ژاپن در جام ملت ها شد

گل تساوی برای ایران 

در شرایطی که ملی پوشان کشورمان نمایش بهتری در نیمه دوم داشتند، سردار آزمون در دقیقه ۵۵ با پاسی عالی محمد محبی را وارد محوطه جریمه کرد و این بازیکن با دور زدن مدافع ژاپنی به توپ رسید و بدون معطلی ضربه آرامی را به توپ زد که دور از دستان دروازه بان ژاپن به گل تساوی تبدیل شد.

گل سردار آفساید شد

در دقیقه ۶۴ سردار آزمون با فرار از تله مدافعان ژاپن دروازه را برای بار دوم باز کرد اما داور چینی این گل را به نشانه آفساید نپذیرفت. چند دقیقه بعد هم تیم ایران که تیم برتر این دقایق بود توانست دروازه ژاپن را به طور جدی تهدید کند اما بازهم اعلام آفساید شد.

سردار آزمون تلاش زیادی کرد تا دروازه ژاپن را باز کند

ایران تیم برتر نیمه دوم

تیم ملی ایران در ادامه خوب بودنش در نیمه دوم در دقیقه ۸۳ می توانست دروازه ژاپن را باز کند اما ضربه سعید عزت اللهی از پشت محوطه جریمه دقیقا به مرکز دروازه زده شد تا گلر حریف به راحتی این توپ را مهار کند. با این حال ملی پوشان کشورمان در این دقایق تیم برتر میدان بودند.

پنالتی و گل برتری برای ایران 

در شرایطی که داور چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، در دقیقه آخر محمدحسین کنعانی زادگان درون محوطه جریمه قصد عبور از مدافع ژاپنی را داشت که با خطای آن مواجه شد و داور چینی اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را علیرضا جهانبخش به گل برتری ایران تبدیل کرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات