صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۴۱۵۱۳
در آستانه نبرد یوزها؛

پشت پرده حمله سلبریتی‌ها به تیم ملی چیست؟

بازی های ملی به ویژه فوتبال همیشه برای مردم حساس و موفقیت ها امیدوارکننده بوده است. چون در فتنه اخیر «ناامید کردن مردم» یک محور قطعی بوده است، برای همین شکست تیم ملی را جزو آمال خود مطرح می کنند.
حضور در جام جهانی برای بسیاری از کشور‌ها هنوز در حد آرزو مانده، اما مردم ایران در ۲۰۲۲ ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کنند و این دوره سومین حضور پی‌درپی ایران در این جام بزرگ است. رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هم همواره جزو حساس‌ترین‌ها برای مردم بوده تا با خبر صعود ایران به خیابان‌ها بریزند. مرحله بعد لحظه شماری برای گروه بندی‌ها و مرحله آخر خود بازی هاست که این بار انتظار مردم فراتر رفته و در انتظار صعود از گروه B مسابقات هستند.

اما در این میان و بهانه اغتشاشات اخیر که تاکنون باعث تقدیم ۶۰ شهید به امنیت مردم و میهن شده است، گروهی از سلبریتی‌ها همراه با برخی فعالان فضای مجازی و پوشش ویژه رسانه‌های معاند در چند روز اخیر خطی را دنبال کردند تا بگویند دیگر بازی‌های جام جهانی و تیم ملی مهم نیست، بازیکنان شرافت و غیرت ندارند (!)، از آنان حمایت نخواهند کرد و حتی آرزوی شکست آن‌ها را هم دارند.
اما درباره چرایی حملات به تیم ملی چند نکته مهم را باید گفت:
یک: تیم ملی هر کشوری نماد وحدت است. همه ماجرای غائله اخیر بر تفکر تجزیه ایران استوار بود. برای همین به تیم ملی به عنوان نماد وحدت و اتحاد ملت ایران حمله می‌شود.
دو: بازی‌های ملی به ویژه فوتبال همیشه برای مردم حساس و موفقیت‌ها امیدوارکننده بوده است. چون در فتنه اخیر «ناامید کردن مردم» یک محور قطعی بوده است، برای همین شکست تیم ملی را جزو آمال خود مطرح می‌کنند.
سه: موفقیت‌های ملی همیشه برای مردم خوشحال کننده بوده است. اساس فتنه اخیر بر حمله امواج غم به ملت ایران بوده است. برای همین شکست تیم ملی و پیش دستی برای خنثی سازی و ممانعت از رسیدن این خبر خوب بزرگ را آرزو می‌کنند.
چهار: هیجان و شادی حضور ایران در این جام می‌تواند تا حد قابل توجهی افکار عمومی را از میان مشکلات و به ویژه خاطرات مکدر شده از اتفاقات اخیر نظیر جنایت‌ها، ترورها، خسارت‌ها، اهانت‌ها، جسارت‌ها، ناآرامی‌ها و ... جدا کند، اما می‌خواهند این لبخند از مردم گرفته شود.
چند نکته مهم دیگر نیز باید مورد اشاره قرار گیرد:
یک: اعتراضات تبدیل شده به اغتشاش و آشوب با میدان داری اشرار در هر شهری با نهایتا جمعیت ۱۰۰ – ۲۰۰ نفره مردم معرفی می‌شوند، اما ده‌ها هزار نفری که برای محکومیت کار آشوبگران و یا تشییع شهدای مقابله با این اغتشاشات به خیابان می‌آیند را مردم نمی‌گویند. ده‌ها میلیون نفر مردم «تا پای جان برای ایران» را مردم نمی‌گویند، اما پر حجم تبلیغ می‌کنند که مردم ایران داغدار هستند و به خاطر مردم از شما حمایت نمی‌کنیم و حتی از شکست شما خوشحال می‌شویم.
دو: سلبریتی جماعت، کاسب است. نه تنها از پیشرف و موفقیت کشور خوشحال نمی‌شود بلکه از رهگذر این کاسبی وطن و مردم را هم به ثمن بخسی می‌فروشد. قدرت فضای مجازی و به ویژه فضای ول حاکم بر پلتفرم‌ها طوری وانمود می‌کند که گویی این جماعت خائن، مردم‌دوست و وطن‌پرست هستند و واقعا حال مردم ایران بد است!
سه: ملی پوشان ایران غیرتمندانه به جام جهانی صعود کردند و تحت شدیدترین فشار‌های رسانه‌ای و بایکوت‌های خبری و لجن پراکنی دوست، همبازی و پیشکسوت بازی‌های خود را آغاز خواهند کرد. این را باید بدانند که یک ملت بزرگ و ۸۵ میلیونی پشت سر آنهاست و عامل اصلی این فشار رسانه‌ای و به طور کلی بانی ناآرامی‌های اخیر از سوی روسای همان کشور‌هایی آب می‌خورد که اتفاقا با ایران همگروه هستند و کینه قدیمی از ملت ایران دارند. حال جماعتی وطن فروش و کاسب، گوش به فرمان آن‌ها می‌خواهند دل بازیکنان را خالی کرده و امید آن‌ها را برای یک بازی عزتمندانه و غیورانه بگیرند و روز‌های بزرگ پیش رو را بی ارزش جلوه دهند. فضای مجازی و حواشی آن با واقعیت از زمین تا آسمان فرق دارد؛ چشمان همه مردم ایران به نبرد‌های بزرگ یوز‌های ایرانی دوخته شده است.

منبع: جوان آنلاین

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات