صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۳۷۰

آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده داوود غفاری معروف به داوود هزینه بیان ‌کرد: برای وی اعلان قرمز شده اما تا به امروز به دادسرای انقلاب اسلامی معرفی نشده و به زودی به کشور مسترد خواهندشد.
مسعود ستایشی صبح امروز ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در چهل‌وچهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: از حضور معنادار و کم نظیر مردم صبور، مقاوم و فهیم ایران اسلامی در سراسر کشور در راهپیمایی و جشن پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی قدردانی کنم. این حضور مسئولیت مدیران را دو چندان می سازد.وی افزود: حاکمان نقشی جز خدمت به مردم در انقلاب اسلامی ندارند، حضور مردم در راهپیمایی انقلاب اسلامی در اوج کینه ورزی دشمنی‌ها و کم کاری های پاره ای از مسئولین، نشان‌دهنده پویا بودن انقلاب مردم است. بی شک باید با کار شبانه روزی مسئولین ارج نهادینه شود.ستایشی گفت: این حضور نشان‌دهنده نه بزرگ ملت به جریان عقب گرد و آری بزرگ به پیشرفت ایران بود.سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: به نام قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران متعهد هستیم که وطیفه تاریخی خود را اجرا نموده، همچنین میلاد سید و سالار شهیدان عالم، حضرت عبدالله الحسین و میلاد خجسته سیدالساجدین را به عموم مردم تبریک و تهنیت عرض می کنم. همچنین فرارسیدن روز جانباز به سرافرازان و حافظان امنیت و اقتدار کشور تبریک عرض کنم. وی ادامه داد: پاسداران و حافظان امنیت، فکر تجاوز به خاک پاک وطن را از ذهن دشمنان بیرون انداختند. ستایشی با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به عراق بیان کرد: رییس دستگاه قضایی در پاسخ به دعوت رسمی عراق به این کشور سفر کردند. در حوزه اجرایی و قضایی انجام میگیرد حاوی نکات برجسته است. نفس این سفر نشان دهنده همکاری میان دو ملت ایران و عراق و پیوند دو ملت برای استفاده از ظرفیت های یکدیگر است.
وی گفت: روابط سیاسی میان دو دولت ایران و عراق در بهترین وضعیت خود قرار دارد. روابط دو جانبه با سفر عالی ترین مقام قضائی کشورمان توسعه و تعمیق خواهد یافت. پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان که مبارزه قاطع با تروریست در تمامی ابعاد و ادامه همکاری در این خصوص در دستور کار قرار دارد. ستایشی در ارتباط با بازدید رئیس قوه قضائیه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: هفته گذشته، رئیس قوه قضائیه با حضور در سازمان ثبت از ایین رونمایی از پروژه طرح تحول دیجیتال و افتتاح ۲۰ پروژه این سازمان شرکت کردند. وی گفت: سازمان ثبت اسناد در طول سال های اخیر در دوره تحول و تعالی با بهره مندی از ظرفیت های فناورانه در زمینه ثبت این سازمان را به مجموعه سرزنده و مجهز به اخرین فناوری های روز مبدل ساخته است.سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، امروز به نگرشی در سازمان ثبت تبدیل شده است. جلوگیری از فرار مالیاتی، صیانت از حریم خصوصی آن‌ها و... با استفاده از اخرین دستاوردهای علمی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رخ داده است. تداوم این مسیر نیازمند ثبات و آرامشی در این مجموعه است. بی شک همانگونه رییس قوه قضاییه فرمودند قوه قضائیه در خصوص انتزاع سازمان ثبت اسناد پیرو قانون خواهند بود. وی گفت: هرگونه جدایی و انتزاع این مجموعه موجب خلل در رسیدن مردم به عدالت و حقوق اساسی خود از جمله حق مالکیت و ایجاد تضاد و مخدوش شدن عدالت و عدم رعایت اصل بی طرفی خواهد شد.آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه
ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: پرونده حقوقی بانک سرمایه در محاکم تهران مطرح نبوده بلکه آنچه مطرح بوده، درباره اشخاص حقیقی است که مرتکب جرایم شدند که اکنون برخی در شعب و یا با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است همچنین برخی از این پرونده‌ها در مرحله اعاده دادرسی در شعب هم ارز  قرار دارد و برخی نیز در اجرای احکام در مرحله اجرای حکم قرار دارد. ستایشی درباره سیدمحمد امامی، افزود: این فرد با نفوذ و با اقدام رشا و ارتشاء و پرداخت رشوه‌های کلان مبادرت به اخلال در نظام اقتصادی از طریق تحصیل مال نامشروع کرده بود که نامبرده به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، بازگرداندن ۵۴۰ میلیارد تومان و جریمه بیش از هشت میلیارد تومان محکوم شده بود که اکنون در زندان به سر می‌برد. وی ادامه داد: در مورد دو برادر،  بهروز و فیروز ریخته‌گران از دیگر محکومان مربوط به این پرونده‌ها، فیروز ریخته‌گران آزاد شده و بهروز ریخته‌گران در حال مجازات ۲۰ سال حبس است.ستایشی گفت: موسوی نژاد محکوم دیگر این پرونده‌ها اکنون در زندان به سر می‌برد همچنین محمدرضا جهانبانی که به بازگرداندن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان محکوم شده است تاکنون حدود یکصد میلیارد را بازگردانده و در مورد مابقی نیز در حال برنامه‌ریزی و تصمیم گیری برای بازگشت است و اکنون به جهت تحمل ۲۰ سال حبس در زندان است. وی افزود: هادی رضوی با رد اعاده دادرسی باید حبس مقرر براساس دادنامه صادره را تحمل کند و طبق آخرین اطلاع به تشخیص سازمان پزشکی قانونی به دلیل جراحی بیرون از زندان است و به محض بهبودی به ندامتگاه خواهد رفت همچنین وضعیت شهاب‌الدین غندالی، امیر قادری و دیگر محکومان نیز مبرهن، مشخص و قابل ارائه است.
وی درباره پرونده داوود غفاری معروف به داوود هزینه بیان ‌کرد: برای ایشان اعلان قرمز شده اما تا به امروز به دادسرای انقلاب اسلامی معرفی نشده و به زودی ایشان به کشور مسترد خواهندشد. ستایشی در خصوص آخرین وضعیت امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو بیان کرد: از زمان بازداشت تا کنون بیماری جسمی و روانی به خارج از زندان اعزام نشده و اکنون در زندان به سر می برد.وی ادامه داد: یک پرونده با کیفرخواست به دادگاه صالح صادر شده و در ایام پیشرو رسیدگی خواهد شد و این پرونده در فرایند دادرسی است. ایشان پرونده های متعدد دیگری دارد که در نشست های قبلی توصیح داده شده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات