فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۷۷۹۰

جشن گل و نور میلاد کریم اهل بیت در حرم عالم آل محمد(ص)

همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، بارگاه ملکوتی عالم آل محمد(ص) با اتخاذ پیش‌بینی اقدامات ویژه از جمله فضاآرایی، نورآرایی و نصب کتیبه میزبان خیل پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
به مناسبت فرارسیدن پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد پربرکت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع)، حرم ملائک پاسبان رضوی با نصب کتیبه‌های مناسبتی و گل‌آرایی ویژه مهیای برگزاری این عید فرخنده و پذیرایی از زائران و مجاوران است.

نصب کتیبه‌های مناسبتی

در این راستا، به همت خادمان آستان قدس رضوی، دو کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی نصب شد که به عبارت‌هایی متناسب با حال و هوای عیدانه این ایام پربرکت مزین است.همچنین در آستانه ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، کتیبه‌های دیواری عید مبارک در ورودی‌های صحن‌های مختلف و پرچم‌های رنگی در صحن پیامبر اعظم(ص) نصب شد و شادباش‌گوی این ایام خجسته است.در این میان، ریسه‌های رنگی و اِلمان‌های نوری نیز در شب‌ها در صحن‌های مختلف روشن شد و جلوه‌ای خاص و معنوی به آستان جانان ‌بخشیده است.
 
جشن گل و نور میلاد کریم اهل بیت در حرم عالم آل محمد(ص)

افزایش میزان گل‌آرایی نوروزی

گل‌آرایی گرامی‌داشت میلاد کریم اهل بیت(ع) حرم مطهر رضوی نیز با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، در ادامه گل‌آرایی نوروزی صحن و سرای رضوی در حال انجام است و بر میزان استفاده از گل‌های بوته‌ای و شاخه‌ای در گوشه و کنار این آستان مقدس افزوده خواهد شد. در این راستا، آبنماهای صحن‌های آزادی و گوهرشاد علاوه‌بر گل‌های بوته‌ای، با گل‌های شاخه‌ای نیز تزیین می‌شود و یک مجموعه گل جدید نیز در آستانه این میلاد باسعادت در باب‌السلام اجرا شد همچنین روضه منوره و محافل قرآنی حرم مطهر رضوی با گل‌های تر و تازه به طور ویژه گل‌آرایی می‌شود.
 
جشن گل و نور میلاد کریم اهل بیت در حرم عالم آل محمد(ص)

آمادگی کامل بخش‌های خدمت‌رسان

پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز، انجام خدمات نظافت و شست‌وشو به طور مستمر و منظم در صحن و سرای رضوی و آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل، دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی، از دیگر اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران در این ایام است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات