صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۶۵۵۱۷

وحدت لازمه جهان اسلام/ وقتی ولادت پیامبر مهربانی نقطه اتحاد مسلمانان می‌شود

در دورانی که ظلم و بی‌عدالتی، تبعیض و فساد و جهل و نادانی بیداد می‌کرد، نبی مکرم اسلام با وحدت‌آفرینی در میان مستضعفان بار سنگین رسالت الهی را بر دوش کشیده و با تحمل ناملایمات و مشکلات برای احقاق حق و عدالت و برپایی حکومت اسلامی، تلاش کرد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ علی عبدی

هلهله و شادی در زمین و آسمان بر پاست مگر چه خبر است «سالروز ولادت پیامبر مهربانی عالم بشریت محمد مصطفی است» همان پیامبری که در غار حرا با جبراییل دیدار کرد و از جانب پروردگار به عنوان آخرین پیام‌آور صلح و دوستی منتخب شد تا کلام خداوند قرآن کریم را برای اهل زمین تلاوت کرده و آنها را به راستی و درستی دعوت نماید.
سالروز ولادت پیامبر مهربانی عالم بشریت مابین دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل تسنن و هفدهم ربیع الاول به روایت شیعه را هفته وحدت می‌گویند. پیامبری که بزرگترین تحولات را در تاریخ بشریت ایجاد کرد و کاملترین و بهترین دین را برای راهنمایی و سعادت بشر ارمغان آورد.

ارمغانی به نام اتحاد
حالا بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام ارمغان آورد وحدت به معنای یکتایی و یک رنگی است به معنای اتحاد و همبستگی میان مسلمانانی که پیرو مکتب نور و مهربانی پیامبر آخرالزمان هستند.
وحدتی که نه تنها در هفته‌ای مزین به این نام بلکه در جای جای روابط و مشترکات مسلمانان حالا پیرو هر مکتبی باشند، می‌تواند مانع نفوذ و تسلط دشمنان در صفوف مسلمانان شود.
هفته وحدت را باید فراتر از یک نام و گردهمایی سالیانه در نظر داشت چرا که وحدت را می‌توان یک نقشه راه و الگوی حرکتی عظیم برای مسلمانان در کل دنیا دانست.

پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی ۱۷ ربیع الاول سال عام الفیل و به روایت اهل تسنن در دوازدهم ربیع الاول در مکه مکرمه دیده به جهان گشود تا پیام‌آور مهربانی و صلح و دوستی میان بشریت و وحدت و همبستگی میان مسلمانان باشد.
محمد (ص) همان کسی است که بزرگترین تحول را در تاریخ بشریت ایجاد و کامل‌ترین دین را برای سعادت انسان عرضه کرد.

وحدت لازمه دوران استکبار است 
در دورانی که ظلم و بی‌عدالتی، تبعیض و فساد و جهل و نادانی بیداد می‌کرد، نبی مکرم اسلام با وحدت‌آفرینی در میان مستضعفان بار سنگین رسالت الهی را بر دوش کشیده و با تحمل ناملایمات و مشکلات برای احقاق حق و عدالت و برپایی حکومت اسلامی، تلاش کرد. باید عنوان کرد مهم‌ترین تلاش دشمن طی قرن‌ها همواره بحث شیعه و سنی و اختلاف میان این ۲ مذهب اسلامی بوده است، تلاشی که با حفظ وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی از سوی بزرگان و رهبران جهان اسلام راه به جایی نخواهد برد.

از اتحاد شیعه و سنی تا نجات فلسطین
حفظ وحدت میان مسلمین از جمله اموری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرارگرفته است و امروز مساله وحدت به یک جریان شعائری در نظام اسلامی و حلقه مقاومت تبدیل شده است.
رهبری معظم انقلاب وحدت را نه یک تاکتیک که یک امر قرآنی می‌دانند لذا امروز دیگر جای صحبت از وحدت به عنوان فضیلتی محض نیست بلکه وحدت به عنوان یک ضرورت در زندگانی اسلامی همه مسلمانان مطرح و نقش‌آفرین است.

منافات جهانخواری استکبار با وحدت
وحدت از جمله اموری است که هم به شدت لازمه جهان اسلام است و هم مورد توجه دشمنان است تا بتوانند با تخریبش جامعه اسلامی را از هم جدا کنند تا فلسطین محور وحدت جهان اسلام قرار نگیرد و دشمن صهیونیستی بتواند بدون نگرانی به جنایاتش ادامه دهد.
آمریکا و اروپا در راستای دستیابی به قدرت جهانی و جهانخواری توانستند با تمام فرهنگ‌ها، ملت‌ها و قدرت‌ها به توافق برسند و تنها مانعی که بر سر راه خود می‌بینند، اسلام است که اگر نتوانند به توافقی در این زمینه دست یابند اقدام به نسل‌کشی مسلمانان و براندازی اسلام می‌کنند، همان‌طور که در غزه و فلسطین دست به نسل‌کشی مسلمانان زدند؛ در واقع غزه خاک‌ریز اول برای آنها است.
اگر وحدت جامعه اسلامی که ارمغانی از ولادت پیامبر مهربانی است مورد اصابت ضربات دشمن قرار گیرد جامعه اسلامی دچار بی تفاوتی شده و در قبال جنایات و نسل کشی‌های دشمن سکوت می‌کند و این بزرگترین آسیب‌ها را برای اتحاد مسلمانان و تبدیل جامعه به امت اسلامی در بر دارد امری که دست استکبار را برای جهانخواری و نابودی فرهنگ‌ها باز می‌گذارد.

لازمه‌ای برای امت اسلامی 
رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «مسئله‌ی اساسی بنده، مسئله‌ی «امّت اسلامی» است. نباید فراموش کنیم که ما یک امّتیم. همه‌ی سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویّت واحده‌ای که اسمش «امّت اسلامی» است بی‌تفاوت کنند. این نمی‌شود که من خودم را مسلمان بدانم، امّا از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا می‌کشد، غافل بدانم؛ این امکان ندارد و خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات