صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۵۷۸۸۰

"بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی" در عباس‌آباد به اهتزاز درآمد

بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی در اراضی عباس‌آباد با حضور مسئولان به اهتزاز درآمد.

دهمین آیین تکریم پرچم به مناسبت روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران صبح امروز  با حضور عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امورخارجه و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجازی؛ مدیرعامل منطقه گردشگری عباس آباد پس از خوشامدگویی به مهمانان و دیپلمات‌های حاضر در این آیین، گفت: پرچم در طول تاریخ نقش مهمی در ابجاد همدلی میان‌ها ملت‌ها داشته‌ و به عنوان یک نماد مشترک و تاریخی اجازه نمی‌دهد ملت‌ها گذشته و هویت خود را فراموش کنند.

وی با بزرگداشت روز جمهوری اسلامی، افزود: پرچم تجسم هویت ملی است که اهتزاز آن برای مردم غرورآفرین است. به همین جهت ورزشکاران و برگزیدگان در میدان‌های مختلف تلاششان بر اهتزار پرچم است.

مسئول دبیرخانه هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد علاوه بر اینکه تلاش‌های موثری را برای جلب مشارکت‌های داخلی و خارجی از جمله مشارکت سازمان جهانی گردشگری UN TOURISM در مسیر توسعه زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و برگزاری رویدادهای مهم بین‌المللی مانند اجلاس گردشگری شهری شهرداران جهان در سال 2025 به عمل آورده است؛ همزمان توجه ویژه‌ای به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به پیشبرد سیاست‌های اصولی و تقویت منافع ملی کشورمان نیز داشته است. در همین راستا، طراحی و نصب بزرگترین و بلندترین پرچم با شکوه جمهوری اسلامی ایران در بلندترین نقطه این منطقه و برگزاری رویداد سالانه تکریم پرچم؛ از جمله فعالیت‌های این منطقه در حوزه مسئولیت پذیری فرهنگی و اجتماعی است که به نوبه خود کمک موثری در مسیر نهادینه سازی حس احترام عشق ورزی، تعلق و مسئولیت پذیری مردم به ویژه کودکان نوجوانان و جوانان در برابر میهن و پرچم ملی، قلمداد می‌شود.

مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد در پایان تأکید کرد: امروز دوازدهم فروردین‌ ماه بار دیگر به مناسبت روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران کنار هم جمع شده‌ایم تا واقعه تاریخی‌ای که در آن ملت ایران با تنوع اقوام، گویش‌ها و مذاهب تحت یک آرمان مشترک با رهبر کبیر انقلاب پیمان بستند را گرامی بداریم. امروز نیز پس از گذشت 45 سال ملت ایران هم‌چنان بر سر پیمان خود با رهبر انقلاب برای پیشرفت و اعتلای این کشور هست.

ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امورخارجه نیز به عنوان سخنران دیگر این مراسم اظهار کرد: روز دوازدهم فروردین، روز درخشان و برگ زرین برای ایران اسلامی به حساب می‌آید و مردم غیور ایران که با رهبری امام راحل موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شده بودند در این روز و یعنی در  50 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در یک رفراندوم بزرگ به جمهوری اسلامی رای دادند و آری گفتند. این مردم در طول سال‌ها و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند و همواره در تمام صحنه‌ها حاضر بودند و باید قدر این مردم را به خوبی دانست.

وی با بیان اینکه ما صحنه‌ها و موضوعات مختلفی را با مردم عزیز ایران در طول این سال‌ها پشت سر گذاشتیم، افزود: ما 45 سال پر شکوه را پشت سر گذاشتیم و شرایط را به خوبی رقم زدیم. در طول این سال‌ها در حوزه روابط خارجی و دیپلماتیک دوران درخشانی را پشت سرگذاشتیم و در سال گذشته نیز دولت جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با کشورهای مختلف تقویت بخشید و در سال جدید نیز دولت آمادگی دارد تا روابط خود را با کشورهای گوناگون ذیل قوانین و مقررات بین‌المللی تقویت کند و توسعه دهد.

عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی در 45 سال گذشته کارهای مهمی انجام داده است. جمهوری اسلامی در این مدت با دشمنان جنگیده و صدا، طرفدار و پناهگاه مستضعفین بوده است، نمونه آن مردم مظلوم غزه که این روزها توسط کسانی که دادشان کل دنیا را گرفته است تحت یک کشتار جمعی و نسل کشی قرار گرفته است. هیچ وقت تا کنون از تشکیل دولت غاصب صهیونسیتی تا کنون، تا این اندازه افکار عمومی دنیا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها این گونه همگرا نشده است و این اتفاق بزرگی است و آن طور که رهبرانشان می‌گویند جمهوری اسلامی با افتخار در راس این حماسه سازی بزرگ قرار گرفته است.

سفیر رومانی، رییس بخش کنسولی روسیه، سفیر پادشاهی عربستان سعودی، سفیر جمهوری سنگال، کاردار صربستان، سفیر پادشاهی اسپانیا، سفیر جمهوری تاجیکستان، سفیر جمهوری تونس، سفیر ترکیه، سفیر ازبکستان، سفیر ونزوئلا،کنسول و دبیر اول سفارت جمهوری آرژانتین، معاون سفیر جمهوری خلق بنگلادش، سفیر جمهوری بلاروس، سفیر بولیوی، سفیر بوسنی و هرزه‌گوین، سفیر برزیل، کاردار سفارت بلغارستان، سفیر بورکینافاسو، کاردار سفارت شیلی، سفیر جمهوری کوبا، معاون سفیر امارات متحده عربی، دیپلمات فرهنگی اندونزی، سفیر جمهوری عراق، دبیر سوم سفارت ژاپن، سفیر جمهوری کنیا، کاردار پادشاهی اردن، سفیر جمهوری کره، کاردار دولت کویت، سفیر جمهوری قرقیزستان، نماینده سفارت ماداگاسکار، کاردار جمهوری اسلامی موریتانی، معاون سفیر مکزیک، سفیر نیکاراگوئه، کاردار نیجریه، سفیر پاکستان، معاون سفیر دولت فلسطین، کاردار دولت قطر، کنسول جمهوری زیمباوه و کاردار دولت سرپرست افغانستان از جمله مهمانان خارجی شرکت کننده در دهمین رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات