اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۹۶۱۲

معاون وزیر اقتصاد: با کاهش بروکراسی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی را جذب کنیم

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه سهولت در صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی از رویکردهای این وزارتخانه است گفت: باید با اصلاح فرایندها و کاهش مراحل بروکراسی ادارای، جذب سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم.

"علی فکری" چهارشنبه شب در نشست سرمایه گذاری استان یزد افزود: باید در کوتاهترین زمان ممکن موانع سرمایه گذاری خارجی رفع شود؛ امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع به همراه بهبود فضای کسب و کار از پیش شرطهای توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع سرمایه گذاری خارجی گامهای خوبی برداشته شده است باید به صورت موردی سرمایه گذاران خارجی را دعوت و موانع آنها مورد رسیدگی قرار گیرد تا شاهد حضور عملیات و اجرای طرح های سرمایه گذاران خارجی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری بی نام در استان یزد تعریف شده است گفت: این فرصت ها در زمینه موضوعات مختلف مانند انرژی ، آب ، نساجی و گردشگری می باشد که براساس نیاز و اولویت های استان این اقدام صورت گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: بسته سرمایه گذاری بدون نام که در این استان تهیه شده ، ارائه آن مهم است باید در این بسته علایق سرمایه گذاران خارجی دیده شود ، در بسیاری مواقع براساس نیازهای داخلی خودمان بسته های سرمایه گذاری را تعریف می کنیم اما کشور مقابل دیده نمی شود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی مدل سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی کمک گرفته شود تا بتوانیم برای هر کشوری براساس علایق آن طرح تعریف کنیم زیرا سرمایه گذاری هر کشوری متفاوت است.

روسیه، بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در ایران

فکری گفت: سال گذشته چین بزرگترین سرمایه گذار خارجی در ایران بود و بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی توسط چینی ها در این مدت صورت گرفت که افزون بر ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط این کشور در ایران صورت گرفت.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اضافه کرد: در دولت سیزدهم روسیه بزرگترین کشور سرمایه گذار خارجی در ایران است.

سال گذشته مجوز فعالیت ۶ طرح سرمایه گذاری خارجی با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون دلار از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای یزد صادر شد.

این طرح ها در حوزه های صنعت و معدن و در شهرستان های یزد، اردکان، مهریز، بهاباد و اشکذر می باشدکه سرمایه گذاری لازم در این طرح ها از سوی کشورهای عمان، عراق، جزایر ویرجین ایتالیا، امارات متحده عربی، چین و پاکستان انجام شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات