صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۸۱

نفوذ چین در اسرائیل و نگرانی از به هم خوردن رابطه تل آویو-واشنگتن

یک رسانه چاپ سرزمین های اشغالی از نفوذ آرام چین در این مناطق و بیم کارشناسان از به خطر افتادن روابط تل آویو-واشنگتن خبر داد.

نفوذ چین در اسرائیل و نگرانی از به هم خوردن رابطه تل آویو-واشنگتن

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل از هاآرتص، شرکت های چینی در حال افزایش حضور خود در اسرائیل هستند بطوریکه اخیرا یک شرکت چینی برنده قرارداد کنترل بندر حیفا شده و همین امر نگرانی هایی را در خصوص روابط تل آویو با آمریکا بوجود آورده است.

این نگرانی به آن دلیل است که پایگاه نیرویی دریایی اسرائیل و زیردریایی های جنگی این رژیم در بندر حیفا مستقر است. سرمایه گذاری چین در بنادر اسرائیل، تهدید برای روابط راهبردی میان اسرائیل و آمریکا است و ممکن است که تاثیرات منفی بر منافع آمریکا در دریای مدیترانه و نیز بر جایگاه اسرائیل به عنوان یک پایگاه نظامی راهبردی برای ناوگان ششم دریایی آمریکا بگذارد.

هاآرتص در ادامه به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد: کارشناسان آمریکایی معتقدند که اسرائیل با بخشیدن کلید بندر حیفا به چینی هاعقل خود را از دست داده است و نیروی دریایی اسرائیل دیگر نمی تواند بر روابط محکمی که میان این نیرو و ناوگان ششم دریایی آمریکا وجود دارد در صورت ورود چینی ها به این عرصه تکیه کند.

چینی ها علاوه بر پروژه بندر حیفا، در قراردادهای دیگری همچون پروژه تونل های «کرمل» در حیفا، مترو «تل آویو» و همچنین  احداث بندر جدید اسدود حضور دارند.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات