صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۰۲۱

بشار اسد در گفت‌وگو با مخبر: شهید رئیسی در حرف و عمل از محور مقاومت حمایت کرد

رئیس‌جمهور سوریه، گفت: شهید رئیسی همواره در حرف و عمل از محور مقاومت و آرمان فلسطین حمایت کرد و جهان این را از وی به یادگار خواهد داشت.
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه صبح امروز پنجشنبه در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری ضمن تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران گفت: شهید رئیسی شخصیتی تأثیرگذار همانند شهید سلیمانی برای ماست و نام و یاد او تا ابد در ذهن ملت و دولت سوریه خواهد ماند.
بشار اسد در این تماس تلفنی، گفت: مراتب اندوه شدید خود را به شما، رهبری و مردم ایران ابراز می‌دارم. شهید رئیسی شخصیتی مهم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بود و محور مقاومت حمایت‌های همیشگی او را از یاد نخواهد برد.
رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: ‌شهید رئیسی همواره در مقابل ظلم ایستاد و ملت فلسطین در روزهای اخیر این موضوع را از نزدیک لمس کرد. او همواره در حرف و عمل از محور مقاومت و آرمان فلسطین حمایت کرد و جهان این را از وی به یادگار خواهد داشت.
اسد خاطرنشان کرد: مردم سوریه شهید رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان را نیز چون حاج قاسم سلیمانی فردی ظلم‌ستیز،‌ ضد یک جانبه‌گرایی جهانی و همراه مظلومان منطقه و جهان می‌دانند و احترام وی در کشور ما سوریه همیشگی است، به همین جهت ما نیز در کشورمان عزای عمومی اعلام کردیم تا در غم بزرگ شما سهیم باشیم.
رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد: بسیار مشتاق بودم در این روزها در کنار ملت ایران باشم و به دیدار رهبری معظم انقلاب اسلامی برسم و مراتب تعزیت خود را شخصا اعلام کنم، لذا در اولین فرصت برای عرض تسلیت و تحکیم پیوندهای سیاسی دو کشور به ایران سفر خواهم کرد.
محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام عزای عمومی و همچنین حضور نخست وزیر سوریه و هیأت همراه به منظور شرکت در مراسم روز گذشته وداع با شهید رئیسی، گفت:‌ سوریه شریک راهبردی و دوست همیشگی ملت ایران است و پیام شما و حضور دولتمردان سوریه در ایران موجب تسلی خاطر ماست.
سرپرست ریاست‌جمهوری تأکید کرد: رئیس‌جمهور شهید ما شخصیتی مردمی،‌ دلسوز،‌ خستگی‌ناپذیر و مهربان بود. ما دو شخصیت تاثیرگذار یعنی شهیدان دکتررئیسی و دکتر امیرعبدللهیان را از دست دادیم که این ضایعه بزرگی برای ما بود و این حس و ارتباط را جهانیان با استقبال باشکوه مردم از پیکر شهید رئیسی و همراهانش نظاره‌گر بودند.
رئیسی از محبوبیت کم‌نظیری برخوردار بود و جهان این را از استقبال باشکوه مردم از پیکر او و همراهانش دید.
مخبر با اشاره به هماهنگی ملت و دولت ایران در این روزهای سوگوار خاطرنشان کرد: استحکام درونی و همراهی همیشگی مردم در ایران کم‌نظیر است،‌ این را در عملیات وعده صادق و امروز در فقدان رئیس‌جمهور شهیدمان شاهدیم.
وی گفت :‌همه دستگاه‌ها و نهاد های ایران چون گذشته در حال انجام وظایف خود هستند و این نشان از چهارچوب مستحکم جمهوری اسلامی و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری است.سرپرست ریاست‌جمهوری در پایان این مکالمه تلفنی، تأکید کرد: ما چون گذشته بر عهد خود مبنی بر حمایت همه‌جانبه از محور مقاومت، به‌ویژه کشور مستقل سوریه هستیم و منتظر دیدارتان در تهران خواهیم بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات