صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۰۲۷

تشییع امام جمعه محبوب تبریز روی دستان مردم/ وداع آذربایجان با آل‌هاشم

پیکر شهید آیت‌الله محمدعلی آل‌ هاشم پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال یافته و در قطعه‌ی صدقین گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم تشییع امام جمعه شهید تبریز از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز ‌آغاز ‌شد و هم‌اکنون هیئت های عزاداری در حال ورود به محل تشییع عزاداری هستند.

تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز و شهید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی امروز ساعت ۹.۳۰ دقیقه صبح از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: پیکر شهید آیت الله آل هاشم پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: پیکر امام جمعه تبریز فردا در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم نیز بعداز ظهر همان روز برگزار می‌شود.

محمدی یادآور شد: مراسم ترحیم و شام غریبان با هم از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ در مصلی تبریز منعقد می شود.

وی همچنین در خصوص مراسم تدفین استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: پیکر شهید رحمتی نیز پس از تشییع به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد و پس از تشییع پیکر ایشان میان مردم مراغه روز جمعه در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده می‌شود.

آیین تدفین «رحمتی» چهارم خرداد در مراغه برگزار می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: آیین تشییع و تدفین شهید راه خدمت دکتر «مالک رحمتی» ساعت ۱۰ روز جمعه پیش‌رو مصادف با چهارم خردادماه در مسجد شهدای این شهرستان برگزار می‌شود.

«مرتضی مینویی» افزود: تشییع و تدفین این شهید راه خدمت از مقابل مسجد شهدا به طرف میدان مصلی برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز در میدان مصلی، پیکر مطهر ایشان به گلزار گلشن شهدا انتقال می‌یابد.

به گفته وی مجلس ترحیم فرزند برومند مراغه شهید دکتر «مالک رحتمی» و بزرگداشت شهدای راه خدمت ساعت ۱۶ تا ۱۸.۳۰ همان روز در مسجد جامع مراغه برای برادران و همچنین در مسجد شهدا برای بانوان برگزار خواهد شد.


 

کشورهای همسایه هم به وجود شهید آل هاشم می‌بالند

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج شنبه در مراسم تشییع شهید آل‌هاشم گفت: به همه علاقه‌مندان آیت الله آل‌هاشم، این مرد الهی آرزوی صبر، سلامتی و آرامش دارم.

وی افزود: از آیت الله آل هاشم از منظر ولی زمان سه کلید واژه داریم؛ خوش لفظی، خدمت جهادی و تحول.

وی گفت: همین که حضرت آقا، حجت الاسلام محمدیان را برای عرض تسلیت به پیشگاه مردم آذربایجان فرستاده‌اند یعنی ولی زمان حضرت آیت الله آل هاشم را مورد تائید و نظر خود قرار داده‌اند. آل هاشم امام جمعه مردم دار، مردم دوست و عاشق مردم بود.

تشییع پیکر شهید آل هاشم در تبریز

وی ابراز داشت: آل هاشم امام جمعه متواضع، فروتن و امام همه روز مردم بود. به همان مقداری که مردم آذربایجان عزادار شهادت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم هستید، ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به همان مقدار عزادار است.

وی گفت: امیر موسوی فرمانده ارتش دیروز گفت به مردم آذربایجان بگویید ما آل هاشم را مثل شما دوست داشتیم فراق او همان مقداری که شما را رنجیده است ما هم آزرده هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تا دنیا دنیاست نام آل هاشم بلند است چون قرآن فرموده است هرکس اهل ایمان و اهل عمل صالح باشد خداوند محبت و عزت او را در دل مردم قرار می‌دهد. در کشورهای همسایه هم به وجود او می‌بالند.

محمد حسنی ابراز داشت: به ما می‌گویند چگونه خدمتگزار بودن مردم را از آیت الله آل هاشم یاد بگیرید. آیت الله آل هاشم اسوه ولایتمداری، جهاد و تلاش بود.

گفتگو با پدر شهید آل هاشم

آیت الله آل هاشم پدر بزرگوار شهید آل هاشم گفت: الهی هیچکس داغ جوان نبیند، امام حسین علیه السلام چه کشید وقتی علی اکبر بر زمین خورد.

رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سقوط هلیکوپتر شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر ، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

پدر شهید آل هاشم

سانحه حدود ساعت ۱۳:۳۰ روز یکشنبه در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه‌ هلیکوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم همچنان ادامه دارد

مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز از صبح امروز در تبریز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان در این مراسم حضور دارند. عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز یکی از شعارهای اصلی مراسم امروز است. مردم و هیأت‌های مذهبی در خیابان‌های منتهی به مراسم درحال عزاداری هستند. امروز شهر تبریز حال و هوای خاصی دارد.

نماینده اعزامی رهبر انقلاب در آئین تشیع شهید آل‌هاشم: امام جمعه تبریز یک فرهنگ جدید امام جمعه ای ایجاد کرد

نماینده اعزامی مقام معظم رهبری در آئین تشیع شهید آل‌هاشم در تبریز با اعلام پیام تسلیت رهبر انقلاب به خانواده شهید آل هاشم و مردم تبریز و آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آل هاشم یک فرهنگ جدید و مشی و منش امام جمعه ای ایجاد کرد و با تواضع، صفا، مردم داری و خلوص ویژه ای که هدیه خداوند در ایشان بود، در دل مردم جا باز کرد.

وی به شهادت آل هاشم در هیات همراه رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: عجب تقدیری بود که در کنار مردمی از جنس خود در مردم داری و صفا و خلوص نیت به شهادت رسید.

محمدیان با بیان اینکه مصیبت وارده به قدری تلخ بود که جان و دل همه دوستداران نظام را سوزاند، افزود: گرچه حادثه تلخی را تجربه کردیم اما این بشارت خدواند است که از او هستیم و به سوی او بازمی گردیم.

وی ابراز امیدواری کرد که ادامه دهنده راه نورانی شهدای گرانقدر با تول بر خداوند و استعانت از اهل بیت عصمت و طهارت باشیم تا به شهادت برسیم.

محمدیان ادامه داد: در این حادثه بهترین ها را از دست دادیم، رئیس جمهور مردمی و خستگی ناپذیر، امام جمعه محبوب و مردمی، وزیر امور خارجه کاربلد و کاردان و استاندار خدوم که امیدواریم این حادثه تلخ نقطه عطفی در حرکت رو به جلوی نطام ایجاد و خون این شهدا درخت پرثمر انقلاب را آبیاری کند.

وی افزود: بار مصیبت بسیار سنگین است و این مصیبت و فقدان دو گوهر ناب از آذربایجان شرقی را محضر امام زمان و رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که مدیون و مرهون ایم مسیر می دانند، تسلیت می گویم و برای ملت ایران، آرزوی سربلندی دارم.

محمدیان به حضور مردم در مراسم بدرقه و تشییع رئیس جمعه و هیات همراه اشاره و بیان کرد: مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند که در عهد و وفایی که با امام بسته اند همچنان راسخ هستند و آل هاشم نیز که از جنس مردم بود در ۴۵ سال منتظر ماند و تغییر نکرد و به آرزویش که شهادت بود نایل شد.

پیکر شهید آل هاشم به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات