صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۸۸

حرف روز/ فرازها و فرودها

خبر درگذشت آقای هاشمي را مي‌توان مهم‌ترين خبر اين روزهاي کشور دانست که با تشیيع باشکوه و حضور گسترده مردمي همراه شد؛ هر چند عده معدودی فرصت‌طلب که در سیل جمعیت سوگوار به چشم نمی‌آمدند، تلاش کردند با سوءاستفاده از اين مراسم، شعارهايي را فرياد زده که يادآور فتنه سال ۸۸ باشد و فضاي آرام مراسم را به ناآرامي بکشانند[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: خبر درگذشت آقای هاشمي را مي‌توان مهم‌ترين خبر اين روزهاي کشور دانست که با تشیيع باشکوه و حضور گسترده مردمي همراه شد؛ هر چند عده معدودی فرصت‌طلب که در سیل جمعیت سوگوار به چشم نمی‌آمدند، تلاش کردند با سوءاستفاده از اين مراسم، شعارهايي را فرياد زده که يادآور فتنه سال ۸۸ باشد و فضاي آرام مراسم را به ناآرامي بکشانند! براي فهم اينکه چطور چنين افرادي، مراسم تشيیع پيکر آقاي هاشمي را فرصت‌طلبانه براي اين اقدام برگزيده بودند، بايد به نقش او در حوادث تلخ سال ۸۸ رجوع کرد.
واقعيت آن است که آقاي هاشمي با وجود سوابق درخشان خود در سال‌ها مبارزه پیش از انقلاب و حضور در صحنههاي مختلف دفاع از انقلاب در دهه شصت و اقدامات برجسته در عرصه سازندگی، در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و حوادث پس از آن عملکرد قابل قبولي از خود نشان نداد. پيشگامي در ايجاد ترديد در سلامت انتخابات و نوشتن نامه بدون سلام به رهبر معظم انقلاب گوشه‌اي از رفتارهاي پرابهام وي در سال ۱۳۸۸ بود. هاشمی پس از کليد خوردن آشوب‌هاي فتنه‌گران با رمز عملياتي «تقلب در انتخابات» و در حالي که نظام اسلامي به منظور برقراری امنيت، اقناع افکار عمومي و تمیز دادن حق از باطل، نيازمند نقش‌آفريني بزرگان و صاحبان اعتبار بود، در مسير عکس حرکت کرد و با سکوت و حتي گاه با ايراد کلامي بر فتنه‌ها ‌افزود، که اوج آن خطبه‌های آخرين نماز جمعه وي در تيرماه سال ۸۸ بود! همين عملکرد موجب شد تا بيش از پيش بين او و مردم فاصله بيفتد و فرصت براي بهره‌برداري فتنه‌گران فراهم آيد و هاشمي از سوی آنان مصادره شود! هرچند حضور باشکوه امت نشان داد مردم باچشم خطاپوش، کارنامه مثبت او را فراموش نکرده‌اند؛ اما حقيقت آن است که بين هاشمي و بدنه ارزشي جامعه فاصله عميقي افتاده بود که فتنه‌گران تلاش کردند اين فاصله را پر کنند!
کارنامه حجت‌‌الاسلام والمسلمين هاشمي پس از فراز و نشيب‌هاي بسيار، سرانجام مانند همه چهره‌هاي سياسي تاريخ مختومه شد؛ اما درس‌ها و عبرت‌هاي آن پيش چشم اهل تأمل و صاحب بصيرت باز ماند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات