صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۹۹۶۴

تشییع بی‌نظیری که تاریخی شد؛ مردم قم سنگ تمام گذاشتند

پیکر شهدای خدمت بعدازظهر سه شنبه در میان حزن و اندوه خیل عظیم عزاداران قمی وارد این استان شد و مردم در تشییعی بی‌نظیر، با رئیس جمهور محبوب خود وداع کردند.

از ساعات ابتدایی صبح سه شنبه یکم خرداد ماه سال ۱۳۰۴ شهر تبریز شاهد حضور گسترده و پرشور مردم مؤمن و عزادار استان آذربایجان شرقی برای تشییع و وداع با پیکر شهدای خدمت بود. مراسم تشییع رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در حادثه سقوط بالگرد از ساعت ۹:۳۰ صبح سه شنبه مراسم برگزار شد.

تشییع بی‌نظیری که تاریخی شد؛مردم قم سنگ تمام گذاشتند

همچنین بر اساس برنامه ریزی ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت، مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی بعد از ظهر سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ از عمود ۱۸ بلوار پیامبر اعظم تقاطع بسیج به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز شد.

طی روزهای گذشته مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت‌های حوزوی و استانی قم از صبح امروز پیام‌های تسلیتی برای شهادت رئیس جمهور صادر کردند.

مراسم عزاداری زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت بعد از اقامه نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد و تجمع کنندگان در سوگ از دست دادن شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدوم و مردمی ایران اسلامی اشک ریختند و عزاداری کردند.

گفتنی است برای حضور مردم استان قم در مراسم وداع و تشییع پیکر شهدای خدمت دستگاه‌های اجرایی و اداری از ساعت ۱۲ تعطیل شد. مدارس استان نیز تعطیل بود.

تشییع پیکر رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در قم


وداع بی نظیر مردم انقلابی قم با شهیدِجمهور

وداع بی نظیر مردم انقلابی قم با شهیدِجمهور

مردم انقلابی قم عصر روز سه شنبه خادم الرضا (ع) و شهدای خدمت را از حرم بانوی کرامت تا مسجد مقدس جمکران تشییع کردند.

عصر روز سه شنبه پیکرهای مطهر رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت پس از آنکه در تبریز تشییع شدند به تهران انتقال داده شدند و از آنجا راهی قم شدند تا آیت الله رئیسی آخرین زیارت خود را در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام دهد و این سید شهیدان خدمت به همراه سایر شهدا در آغوش گرم مردم قم تشییع شوند.

پیکرهای مطهر پس از آنکه وارد شهر مقدس قم شدند به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انتقال یافتند و از سمت مدرسه مبارکه فیضیه این مدرسه‌ای که روزگاری آیت الله رئیسی این عالم مجاهد برای تحصیل در آن رفت و آمد می‌کرد به سمت حرم مطهر بانوی بزرگ اسلام کریمه اهل بیت علیهم السلام راهی شدند.

پیکرهای مطهر شهدا در صحن مدرسه فیضیه قم مورد استقبال شماری از علما و اساتید حوزه علمیه و شخصیت‌های حوزوی قرار گرفتند و در ادامه به سمت حرم بانوی کرامت انتقال داده شدند.

در صحن امام هادی علیه السلام پیکرهای مطهر شهدای خدمت در حالی که خادمان حرم شمعدان در دست داشته و با گل به استقبال شهدا آمده بودند تا ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها آنان را بدرقه کردند.

آخرین زیارت آیت الله رئیسی و شهدای راه خدمت در حرم بانوی کرامت انجام شد و خادمان حرم پیکرهای مطهر را به ضریح اخت الرضا علیه‌السلام متبرک کردند.

۲۰:۳۹ کاروان پیکرهای مطهر شهدای خدمت قم را به سمت تهران ترک کرد

کاروان پیکرهای مطهر شهدای خدمت قم را به سمت تهران ترک کرد

پس از تشییع تاریخی و کم سابقه شهدای خدمت توسط مردم انقلابی قم کاروان شهداقم را به سمت تهران ترک کرد.

مراسم تشییع آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت از ابتدای بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مراسم تشییع خادمان ملت از سوی مردم انقلابی قم در بلوار ۸ کیلومتری پیامبر اعظم به سمت میعادگاه منتظران ظهور در حالی برگزار شد که وقتی کاروان به میدان انتظار در جوار مسجد مقدس جمکران رسید ادامه جمعیت تشییع کنندگان در ابتدای بلوار پیامبر اعظم بود.

دقایقی کاروان شهدا پس از پایان تشییع قم را به سمت تهران ترک کرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات