صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۶۰۰۵۷

تعظیم همه در برابر "شهید جمهور" پاداش صبر او بود

امام جمعه موقت تبریز گفت: ببینید یک رییس جمهور مدام در حال شنیدن طعنه و کنایه و تحمل فشارهای زیادی بود و صبر کرد؛ ولی دیدید چطور کل جهان بعد از شهادت مقابل او سر تعظیم فرود آوردند.
امروز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در اولین خطبه بعد از شهادت آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه مردمی و محبوب تبریز اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده‌اند اساس خلقت جن و انس بر این استوار است که اهل عبادت و معرفت باشند؛ یعنی انسان‌ها به درجه توحید برسند و بشوند عبد خدا. وی بیان داشت: در این میان عده‌ای جان عزیز خودش را برای مقابله با کفار و مشکرین از دست می‌دهد و قطعا کسی که عاشق باشد شیرینی شهادت او را غرق خودش می‌کند. مطهری‌اصل افزود: خداوند به شهدا گفته است که شما برای دنیا و مردم نمی‌میرید بلکه شما برای من می‌میرید و با من معامله می‌کنید و در این مورد خودم خریدار جان شما هستم و در مقابلش بهشت به شما می‌دهم.

اصل، ولایت است

وی ابراز کرد: اگر شهدا آماده نمی‌شدند حکومت حق الهی روی زمین نمی‌آمد و این فداکاری موجب شد که تقریبا در تمام عصرها حق پیروز باشد. امام جمعه موقت تبریز گفت: این برکت شهدا و خون شهداست که حکومت دینی و الهی را برقرار کرده است؛ در حکومت ما نیز تمام پیروزی‌ها در سایه این شهدا بود زیرا ما شهدای کودک و پیر و جوان و زن و اهل سنت و مسیحی و غیره داریم. وی ادامه داد: بدون ولایت تشکیل حکومت اهمیتی ندارد؛ اصل ولایت است؛ که ابتدا ولایت‌الله، سپس ولایت رسول، ولایت اهل بیت(ع)، ولایت فقها است.
مطهری‌اصل متذکر شد: شهدای خدمت و در راس آنها شهید آیت‌الله رئیسی، سید محرومان که پنجاه دیدار استانی در این سه سال داشت و شبانه‌روز کار می‌کرد و چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمودند آقای رئیسی خستگی سرش نمی‌شد و شبانه‌روز تلاش می‌کرد، قهرمانان میدان خدمت به مردم بودند.وی گفت: پدر خانم آقای رئیسی اخیرا در یک گفتگو گفتند که آقای رئیسی همیشه می‌گفت من سرباز مقام عظمای ولایت هستم ولی مدتی بود می‌گفت دیگر نمی‌گویم زیرا شاید من خطایی کنم و به پای رهبری بنویسند. وی به شهادت استاندار جوان و وزیر خبره و انقلابی امور خارجه اشاره کرد و گفت: هر دو عزیز برای عزت و افتخار تلاش کردند.

امام جمعه شهید تبریز، عاشق بود

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: روزی کسی جرات نداشت به رژیم صهیونیستی چیزی بگوید ولی الان می‌بینید کسی محل‌شان نمی‌گذارد؟ اینها همه زحمات دولت خدمت‌گزار بود. وی تاکید کرد: امام جمعه‌مان را اصلا کسی بود که دوست نداشته باشد؟ آن بزرگوار با همه بودند و با زبان هر کسی با او صحبت می‌کردند که تشییع پیکر او گواه این موضوع است. مطهری‌اصل یادآور شد: امام جمعه فقید تبریز عاشق بود؛ عاشق ولایت، رهبر معظم انقلاب و عاشق مردم. وی ادامه داد: این بزرگوران به ما نشان دادند که در کنار ولایت می‌توان در خدمت مردم بود و همان‌طور که رهبری فرمودند با رفتن کسی خدشه‌ای به مسیر انقلاب وارد نخواهد شد.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: اجر شهادت این شهدا و استقبال از آنها دلایل زیادی دارد ولی عمده دلیل آنها تبعیت از رهبری بود. وی افزود: ما وظیفه داریم در نبود آنها پشت سر ولایت و رهبری باشیم. مطهری‌اصل متذکر شد: پدر بزرگوار آیت‌الله آل‌هاشم همه ویژگی‌های خوب را داشتند به جز ابو الشهید بودن، که این ویژگی را هم کسب کردند.
امام جمعه موقت تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با تاکید بر اهمیت مراعات تقوا گفت: هر کسی جنت می‌خواهد، هر کسی لطف خدا می‌خواهد خود را مراعات به تقوا کند. وی با اشاره بر اینکه خداوند فرموده است اطاعت کنید حضرت حق و رسول او را، گفت: نباید در این راستا به اختلاف عدم وحدت برسید زیر دشمن از این قضیه سواستفاده کرده و طمع خواهد کرد.

تدریج و صبر از اصول حقیقی خلقت هستند

امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: داشتن وحدت و انسجام کار سختی است ولی باید انسان در خیلی جاها از منفعت خود گذشته و برای وحدت ملی پیش رود زیرا این وعده خداست که من با صابرین هستم. وی گفت: اساس خلقت مادی روی تدریج قرار داده است؛ همه چیز به تدریج و آرام آرام رشد می‌کند؛ یعنی بعضی چیزها شاید میلیون‌ها سال طول بکشد تا رشد پیدا کند، یا همین جنین در شکم مادر که بر اساس تدریج رشد می‌کند.
مطهری‌اصل ادامه داد: امکان ندارد یک امت در یک شب اقتصاد صفر را به صد برساند، یا به یک خانواده ایده‌آل برسیم بلکه باید صبر و‌ تلاش کرد و روی ریل تدریج حرکت کرد.وی ابراز کرد: خداوند انسان را به صبر دعوت می‌کند و می‌گوید اصلا عجله نکنید.

تعظیم همه در برابر شهید جمهور پاداش صبر او بود

خطیب نماز جمعه یادآور شد: این حاکی از صبر است که دیگر کل جهان کنار ایران ایستاده و از حق مظلوم دفاع می‌کند. وی با اشاره بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم، گفت: برای این قله رسیدن صبر و شکیبایی کردیم، شهید دادیم و گل‌های زیادی پرپر شده‌اند. مطهری‌اصل افزود: از ابتدای انقلاب به قدری بلا به ایران وارد شده که فقط یکی‌شان به یک دولت وارد می‌شد از هم می‌پاشید.
وی با یاد شهدای خدمت گفت: ببینید یک رییس جمهور مدام در حال شنیدن طعنه و کنایه و تحمل فشارهای زیادی بود و صبر کرد؛ ولی دیدید چطور کل جهان بعد از شهادت مقابل او سر تعظیم فرود آوردند. امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: این مراسم تشییع شهدا فراموش نمی‌شود و به همه ثابت کرد هر کسی به دین و اسلام خدمت کند، همه به او علاقمند می‌شوند و در همه حال عزیز مردم می‌شود.در نماز جمعه این هفته تبریز آیت الله محمدتقی آل هاشم پدر امام جمعه شهید تبریز حضور داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات