بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۱۳۷

اسپانیا: اسرائیل باید حکم دیوان لاهه درباره توقف حمله به رفح را فوراً اجرا کند

وزیر خارجه اسپانیا با بیان اینکه حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای همه اعضای سازمان ملل لازم‌الاجراست، از تل‌آویو خواست حکم این دیوان درباره توقف حمله به رفح را فوراً اجرا کند.
خوزه مانوئل آلبارز وزیرخارجه اسپانیا در ادامه مواضع ضد صهیونیستی خود تاکید کرد که مارید انتظار دارد اسرائیل حکم دیوان بین المللی دادگستری(ICJ) در زمینه توقف عملیات نظامی در رفح را اجرا کند و گذرگاههای مرزی برای ارسال کمکهای ضروری به مردم فلسطین را فورا بازگشایی کند.آلبارز در مصاحبه با شبکه تی آر تی ترکیه گفت، دیوان بین المللی دادگستری یک ساختار سازمان ملل است و حکم آن برای همه لازم الاجرا است. ما انتظار داریم همه طرف‌ها آن را اجرا کنند.به گفته دیپلمات ارشد اسپانیا، پارلمان این کشور قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را روز ۲۸ مه(۸ اردیبهشت) مورد تصویب قرار خواهد داد. وی ادامه داد، ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم چرا که حامی راه حل دو دولتی برای حل منازعه فلسطین هستیم. ما معتقدیم که مردم فلسطین لایق عدالت هستند و به دنبال صلح در منطقه هستیم و از این طریق می‌توانیم وجدان بشریت را نجات دهیم.
در کنار اسپانیا دو کشور اروپایی دیگر یعنی ایرلند و نروژ نیز اعلام کردند که به زودی کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهند شناخت. تصمیمی که خشم مقامات اسرائیلی را به دنبال داشته است. وزیر خارجه اسپانیا صبح یکشنبه نیز تاکید کرده بود که تصمیم این کشور برای برسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در راستای صلح، عدالت و کرامت انسانی است.وی در ادامه سخنانش گفت: «از راه حل دو دولت برای آنکه صلح در منطقه بدون بازگشت باشد، حمایت می‌کنیم».وزیر خارجه اسپانیا اضافه کرد: «خطر تشدید منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگر واقعی شده که می‌تواند پیامدهای سیاسی، اقتصادی و انسانی به همراه خواهد داشت که نمی‌توان از آن آگاه بود».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات