صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۳۷۲۸

نگرانی اسپانیا از سقوط شدید نرخ باروری

صدای تاب خوردن بچه‌ها در بسیاری از پارک‌های اسپانیا دیگر شنیده نمی‌شود، در مدارس سال‌ها است که تعداد کلاس‌های درس را افزایش نداده اند و حتی در برخی از آن‌ها با فرارسیدن ماه سپتامبر، میز‌ها برداشته می‌شوند، و ماما‌ها و پرستاران متخصص در زایمان و نوزادان اغلب تنها یک شیفت کاری دارند و با یک انکوباتور مشغول اند.

به گزارش پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، نرخ زاد و ولد در اسپانیا سال به سال به شدت کاهش می‌یابد، به طوری که در پایان سال ۲۰۲۲، تنها ۳.۹ درصد از جمعیت اسپانیا زیر ۵ سال سن دارند. از هر صد نفر، تنها چهار نفر کودک بین ۰ تا ۴ سال هستند. این یک پدیده کاملاً جمعیتی است، اما با پیامد‌های بزرگ در سطح اقتصادی. هفته گذشته یورواستات، آژانس آمار اروپا، آماری اعلام کرد که طبق آن تنها یک کشور دیگر در اروپا با نسبت کودکان خردسال کمتر از اسپانیا وجود دارد. آن کشور ایتالیا است که تنها ۳.۶ درصد از ساکنان زیر ۵ سال را در خود جای داده است.
سایر کشور‌های اروپای جنوبی با سطح درآمد کمتر از میانگین اروپا، مانند پرتغال یا یونان، نیز دارای نسبت پایینی در جمعیت کودکان هستند (به ترتیب با ۳.۹% و ۴.۱%) و در میان کمترین تعداد کودکان در قاره قرار دارند. هر دو زیر میانگین اتحادیه اروپا که ۴.۷ ٪ است. کشور‌هایی مانند ایرلند، که در آن کودکان تا پنج سال، ۶ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند (بالاترین درصد در اتحادیه اروپا) این میانگین را افزایش می‌دهند. سوئد با ۵.۶ درصد؛ اسلواکی با ۵.۴ درصد و قبرس و فرانسه هر دو با ۵.۳ ٪.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات