تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۵۸

علی باقری: دستورات دیوان دادگستری فورا اجرا و جانیان اشغالگر زنجیر شوند

سرپرست وزارت امور خارجه امروز بی عملی شورای امنیت در قبال نسل‌کشی فلسطینی‌ها را شاهد روشنی بر همدستی آمریکا و انگلیس در جنایات رژیم اسرائیل خواند.

دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری باید فورا اجرا شود و «جانیان اشغالگر» باید زنجیر شوند، قبل از آنکه کل دنیا را در «آتش خونخواری جنون آمیز» خود گرفتار سازند، این را سرپرست وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادامه جنایات صهیونیست‌ها در غزه و رفح بیان کرد.

علی باقری امروز (پنجشنبه) دهم خرداد ماه و در دویست و سی و هفتمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات این رژیم که به شهادت بیش از ۳۶ هزار نفر انجامیده، عنوان کرد که موجودیت سرطانی که به مثابه یک «مستعمره آبادی نشین» توسط آمریکا و انگلیس در قلب منطقه ما غرس شد، بدون نگرانی از هرگونه کیفری به کشتار جنون آمیز بیگناهان ادامه می‌دهد.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه و حملات اخیر آن‌ها به رفح، دیوان بین المللی دادگستری چهارم خرداد ماه با رأی موافق ۱۳ قاضی حکم توقف فوری عملیات نظامی این رژیم در رفح را صادر کرد و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

براساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۶ هزار و ۲۲۴ نفر و شمار مجروحان به ۸۱ هزار و ۷۷۷ نفر رسیده که اکثر آن‌ها از زنان و کودکان هستند.

سرپرست وزارت خارجه همچنین گفت که بی عملی شورای امنیت سازمان ملل نسبت به نسل کشی فلسطینی‌ها شاهد روشنی بر همدستی فعالانه آمریکا و انگلیس در جنایات اسرائیل است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات