صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۵۳
گازرسانی به عمق محرومیت

گره کوری که شهید رئیسی باز کرد

یکی از حوزه‌هایی که دولت سیزدهم به طور ویژه روی در استان سیستان و بلوچستان روی آن تمرکز کرد و دستاوردهای قابل قبولی در پی داشت، موضوع گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوده است.

۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ تزریق گاز به خط انتقال زاهدان به زابل تا ایستگاه ورودی حوزه سیستان (شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان) و تست نهایی شبکه داخلی نیز انجام شد و در ادامه به سرعت عملیات گازکشی در منطقه سیستان در شهر‌های زابل، زهک، ادیمی، دوست‌محمد و محمدآباد انجام شد و گاز به سیستان رسید.

شهر زابل نخستین شهر بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان بوده که برای تحقق این مهم نیازمند ۵۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع از سوی شرکت گاز استان گیلان اجرا شد و بیش از ۴۰۰ کیلومتر از شبکه یاد شده به شبکه گاز متصل است.

تاکنون بیش از دو هزار خانوار شهری در زابل مشترک گاز طبیعی شده‌اند و علمک‌های مورد نیاز شهر زابل نصب شده است. هفته دولت سال گذشته نیز ۲۲ پروژه گازرسانی در سطح استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد که در این ایام پنج شهر اسماعیل‌آباد، علی اکبر، زهک و محمدآباد، ۱۲۷ روستای شهرستان خاش و پنج واحد صنعتی شامل نیروگاه چابهار، کارخانه‌های بافت بلوچ ایرانشهر، فولاد پارس سیستان و قیر زاهدان و مجتمع نظامی سلمان زاهدان گازدار شدند.

مدیرعامل وقت شرکت مهندسی و توسعه گاز  سال ۴۰۱ با بیان اینکه امسال بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۵۰ درصد آن در استان سیستان و بلوچستان است، اعلام کرد گاز طبیعی به شهر زابل رسیده است.

حبیب‌الله دهمرده نماینده وقت مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مردادماه ۱۴۰۲ با حضور در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، ضمن ارزیابی تازه‌ترین وضع پروژه‌های گازرسانی در منطقه سیستان، گفت: گازرسانی به منطقه سیستان، تحقق وعده صادقه‌ای بود که در دولت سیزدهم رخ داد و امید است این موضوع افزون بر رفع مشکل تأمین سوخت مردمان این دیار، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال نیز باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات