صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۶۸

نامه‌ای سراسر تبیین/ تغییر تاریخ با جنبش جوانان بیدار

رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که چند ماهی می‌شود در پی جنبشی علیه جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل خواهان اتمام این جنایات هستند ضمن ابراز همدلی و همبستگی با آن‌ها در این مسیر آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ ملیحه زرین‌پور

چند ماهی می‌شود که جوانان و دانشجویان آمریکایی دست به اعتراضات گسترده‌ای علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین زده‌اند؛ جنبشی که کم کم از دانشگاه‌های آمریکا به دانشگاه‌های اروپا کشیده شد و وجدان‌های بسیاری را در برابر این حجم از وحشی گری رژیم آپارتاید اسراییل بیدار و آگاه کرده و با جبهه مقاومت اسلامی که سالهاست در برابر این نسل کشی و کشتار مردم مظلوم فلسطین مبارزه می‌کند، همراه ساخته است.

جبهه مقاومت اسلامی و تلاش کشور‌های مسلمان با رهبری رهبران ایران اسلامی سال‌های سال است در برابر تجاوزات رژیم غاصب اسرائیل به سرزمین فلسطین و مردم مظلوم آن تعدی می‌کنند، اما جنایات این رژیم غاصب در غزه و حالا هم در رفح از حد گذرانده و خوی وحشی صهیونیست‌ها و حمایت‌های ضدبشری آمریکا از این رژیم کودک کش را بیش از همیشه برای مردم جهان نمایان ساخت.

نقش ایران در بیداری وجدان‌های جهان
شاید در پی عملیات وعده صادق و نمایان شدن هیمنه پوشالی و دروغین این رژیم و بعد هم وایرال عکس‌ها و تصاویر جگر خراش از کودکان و زنان و مردان شهید و مجروح که حالا از ۳۶ هزار نفر برای شهدای غزه گذشته است؛ سبب ساز بیداری وجدان‌های بسیاری در جهان شد و حالا این وجدان‌های بیدار برابر جنایات صهیونیستی در فلسطین قد علم کرده و در حال مبارزاتی هستند که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای آن را هم راستا با جبهه مقاومت و در جهت درست تاریخ می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در نامه‌ای به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اساتید و دیگر جوانان آمریکایی معترض که چند ماهی می‌شود در پی جنبشی علیه جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل خواهان اتمام این جنایات هستند ضمن ابراز همدلی و همبستگی با آن‌ها در این مسیر آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با بیان اینکه وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا در حال تغییر است، عنوان می‌کنند تاریخ جهان در حال ورق خوردن است.

در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این نامه به عنوان بزرگترین شخصیت جامعه مسلمانان با جوانان آمریکایی در نامه‌ای به طور مستقیم گفتار کتبی دارند و با ارج نهادن این حرکت بزرگ آن‌ها می‌نویسند: «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» و این اعتراضات را نشانه‌ای از وجدان‌های بیدار شده دنیا علیه نسل کشی ملت مظلوم فلسطین می‌دانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اینگونه آغاز می‌کنند که این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آن‌ها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. تاریخ در حال ورق خوردن است و شما در طرف درست آن ایستاده‌اید!

اعتراضات دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی حالا به جوانان و دانشجویان کشور‌های اروپایی هم رسیده است و اعتراضات چنان بالا گرفت که برخی لایه‌های سیاسی را هم در بر گرفت و سبب به رسمیت شناختن فلسطین در چند کشور اروپایی مطرح جهان شد و این معنای همان کلام رهبری است که "شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید! " چرا که این جنبش در کنار شدت گرفتن پاسخ جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی و نابود کردن کشتی‌های حامل کمک‌های غربی و آمریکایی و انگلیسی به صهیونیست‌های کودک کشی که از این کمک‌ها و سلاح‌ها برای سوزاندن کودکان و خانواده آن‌ها در رفح و غزه بهره می‌گیرند در حال تغییر گسترده نظم نوین جهانی به سمت نابودی کامل اسرائیل است لذا آن‌ها در طرف درست تاریخ ایستاده اند.

مبارزه شرافتمندانه دانشجویان آگاه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جنبش دانشجویان آمریکا علیه جنایات اسرائیلی می‌نویسد: "شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید."

و ادامه می‌نویسند: "جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال‌ها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سال‌ها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آن‌ها را زیر سخت‌ترین فشار‌ها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است."

رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای سراسر تبیین و روشنگری ابعاد تازه و دریچه‌های روشنی به روی این جوانان می‌گشاید تا اگر آن‌هایی که با این فشار دولت بی رحم آمریکا دچار تردید می‌شوند به عمق درستی جنبشی که برای پایان این جنایات و نابودی اسرائیل شکل گرفته آگاه‌تر شوند و بدانند سرزمین فلسطین به ساکنان و مالکان به حق آن‌ها باز می‌گردد و غاصبان جایی در آن ندارند؛ غاصبانی که آمدند و تا با کشتار و بیرون راندن و آواره کردن مردم مسلمان، یهودی و مسیحی فلسطین برای آوارگی خود جایی محیا کنند غافل از آنکه جبهه مقاومت اسلامی روری با روشنگری همه مردم با وجدان دنیا را با خود همراه میسازند تا حق به حق دار برسد و ظالم و قاتل نابود گردد.

سرزمین مستقلی که حالا غصب شده
ایشان می‌نویسند: "فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهر‌ها و روستا‌های آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشور‌های همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازار‌ها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند."

رهبر معظم انقلاب در ادامه نامه روشنگرانه خود می‌نویسند:
"بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک‌های انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است."
و این در حالی است که رژیم صهیونیستی همه ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی را زیر پا گذاشته و روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری خود در قبال مردم مظلوم فلسطین می‌افزاید دولت آمریکا و شرکایش، حتّی یک اخم هم در برابر این حجم جنایت نمی‌کند و حتی برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

وضعیتی که تغییر می‌کند
رهبری خطاب به جوانان هوشیار و آگاه آمریکایی که در برابر این جنایات دست به اعتراضات زده اند به مفاهیم حقوق بشری و نقش پروپاگاندا در جابجایی بی دفاع و تروریست اشاره کرده و می‌نویسند: "سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!"
اما "من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است."
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر جامعه مسلمانان و رهبر جبهه مقادمت اسلامی با نوشتن آیه‌ای از قرآن ادامه می‌دهند قرآن و کلام الهی به ما می‌آموزد که "نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید" و به جوانان آمریکایی توصیه می‌کنند که "با قرآن آشنا شوید."
رهبر معظم انقلاب ایران در تبیین و روشنگری مبارزات علیه رژیم صهیونیستی این تلاش و جنبش را ارج می‌نهند. به گفته بسیاری از تحلیلگران این نامه و نقش تاثیرگذار آن در تورق تاریخ می‌تواند در آینده نظم نوین جهانی هم تاثیر بسزایی داشته وجدان‌های بسیاری را با این جنبش تا نابودی کامل جنایتکار از روی زمین همراه سازد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات