اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۷۴

با حضور وزیر راه و شهرسازی در سیستان وبلوچستان ؛ ۱۷۷پروژه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان، ۱۷۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه در رأس هیأتی از این وزارتخانه از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شد و در بدو ورود مورد استقبال رسمی محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی دیگر از مسؤولان استانی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از افتتاح ۱۷۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال در این استان خبر داد و گفت: ۱۰۱ پروژه در حوزه شمال و ۷۶ پروژه در حوزه جنوب این استان افتتاح شد.

ایوب کرد بیان کرد: این طرح‌ها شامل طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه، روکش آسفالت در محورهای اصلی و شریانی و محورهای فرعی و روستایی، ساخت رده‌های روستایی، اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری، رفع نقاط پر حادثه، ساخت و مرمت پل‌ها و همچنین ساخت مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی در حوزه شمال و جنوب این استان است.

بهره برداری از ۱۴ هزار و۵۰۰ واحد مسکن مقاوم سازی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نیز افزود: همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان، ۶۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به بهره برداری می‌رسند که سهم سیستان و بلوچستان، ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی و ۳۰۰ واحد مسکن شهری است.

مصطفی بیک مداح گفت: واحدها از محل اعتبارات مقاوم سازی و بازسازی شده در طی سه سال گذشته، به صورت نمادین در شهرهای نیکشهر، سرباز هامون و زهک آماده افتتاح شده و به متقاضیان واگذار می‌شوند.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم شاخص مقاوم سازی در روستاهای استان از ۴۲ درصد به ۴۶ درصد ارتقا یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات