صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۵۷۶۹۰

وزیر راه و شهرسازی: ریالی از صندوق خسارت‌های بدنی بابت رفع نقاط حادثه خیز تامین نشد

وزیر راه و شهرسازی نسبت به عدم تامین حتی یک ریال از منابع صندوق خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز کشور انتقاد کرد.

"مهرداد بذرپاش" امروز (یکشنبه) در مراسم سراسری آغاز اجرای پوشش "چشم به راهیم" در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برای سال جاری تا پایان دولت، رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز هدفگذاری شد که تاکنون ۴۱۲ نقطه رفع خطر شده است.

وی بیان داشت: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به این منظور تامین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تامین نشده است و همه آنچه انجام شده از منابع داخلی سازمان راهداری بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: انتظار می‌رود این منابع مالی تامین شود، چرا که هر ریال آن برای نجات جان انسان‌ها هزینه می‌شود و جزو تاکیدات دولت و شخص رئیس جمهور است.

بذرپاش به جابه‌جایی بیش از ۱۷ میلیون مسافر نوروزی با استفاده از متدهای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: بخش اعظم جابه‌جایی‌ها در ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، با این حال کمبودهایی در ناوگان داریم که مجوزهای رفع آنها صادر شده است و در وهله نخست با استفاده از توان داخلی و دوم، انجام واردات بدون هیچ ملاحظه‌ای خواهد بود، زیرا توسعه ناوگان سیاست اصلی وزارتخانه است.
وی اظهار داشت: عمده مشکلات در این بخش تامین منابع مالی و همچنین بروکراسی اداری است، همچنین باید تسهیلاتی برای بخش خصوصی به این منظور در نظر گرفته شود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خودروهایی که از مدار حمل و نقل عمومی خارج شده و در شرکت‌ها سرویس دهی می‌کنند، باید به ناوگان بازگردانده شوند تا بخشی از نقصان در این زمینه حل و فصل شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد  امسال در مجموع ۷۲۵ نقطه از نقاط حادثه خیز جاده‌ای رفع مشکل شد که رکوردی در این زمینه است.
وی بیان داشت: مطابق آمارها ۸۰ درصد دلایل تصادفات منجر به فوت در کشور به عوامل انسانی نظیر سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و خواب آلودگی رانندگان برمی‌گردد. همچنین سرنشینان می‌توانند تاثیرگذاری زیادی در سلامت سفر داشته باشند که در این پویش به آن تاکید بیشتری شده است.
این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: سازمان راهداری سازمانی با وظایف مهم و راهبردی است که به طور مستقیم با حفظ جان مردم در ارتباط است و همه ما وظیفه داریم برای حفظ جان حتی یک نفر نیز حداکثر تلاش خود را انجام دهیم.
بذرپاش با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف سازمان راهداری اظهار داشت: برای امسال ساخت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی هدفگذاری شده بود که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از این هدف عبور کردیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: توسعه روستایی با تامین و ساخت مسکن، راه و زمین میسر می‌شود. در این زمینه از ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاها عبور کردیم، ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تامین شد و همچنین بهسازی و روکش آسفالت ۶هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی به انجام رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات