صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۶۲۵۱۵
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

نوباوه: حل مشکل مسکن، حلال بسیاری از معضلات جامعه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: در حوزه فرهنگی ساخت مسکن زمینه‌ساز افزایش ازدواج و آمار فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان می‌شود. اگر مشکل مسکن در کشور حل شود به این معناست که بخش قابل توجهی از مشکلات کشور خود به خود رفع می‌شوند.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفتگو با بیژن نوباوه

به گزارش بصیرت، دولت سیزدهم برنامه‌های قابل توجهی برای توسعه کشور داشت با این حال آنچه در این موضوع مهم است اینکه برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای رشد و توسعه کشور مورد توجه دولت جدید قرار گیرد. کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند حل مشکل مسکن و بیکاری از جمله برنامه ها و اهداف میان مدت دولت سیزدهم بود که دولت چهاردهم عهده‌دار انجام آن شده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بصیرت در این موضوع تحلیل خود را ارائه کرده است.

بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بصیرت درخصوص حل مشکلات جوان‌ها در دولت سیزدهم و تداوم این رویه در دولت چهاردهم با تکیه بر موضوع اعطای وام ازدواج و تسهیلاتی که زمینه‌ساز تشکیل خانواده و تامین معاش مردم باشد، گفت: یکی از موضوعاتی که در راستای کار دولت چهاردهم باید قرار بگیرد حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی است چرا که این معضلات انباشت شده روی مسائل اجتماعی و حتی سیاسی اثرگذارند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اعطای وام و تسهیلات در راستای افزایش ازدواج جوانان و خانه‌دار کردن آن‌ها موضوع بسیار مهمی است که در دولت سیزدهم دنبال شد لذا باید این موضوع در نظر دولت چهاردهم قرار بگیرد چرا که موضوع تامین معاش جوانان بسیار حائز اهمیت است و در بسیاری از وجوه زندگی جوانان تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه رفع مشکلات جوانان باید به موضوع اشتغالزایی بیش از پیش توجه شود چرا که داشتن کار و شغل نیاز‌های اولیه فرد را برطرف می‌کند و به تبع آن راه را برای ازدواج، تشکیل خانواده و فرزند آوری باز می‌کند از این جهت کار‌های بزرگی که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته در دولت چهاردهم نیز باید محور و رکن اصلی برنامه‌های اقتصادی دولت باشد.

بیژن نوباوه درباره ساخت مسکن و پاسخگویی به این مطالبه بسیار مهم مردم گفت: باید به این نکته توجه شود که به دلیل عدم توجه به ساخت مسکن در دولت آقای روحانی و عدم اعتقاد به این که دولت باید زیر ساخت‌های لازم در موضوع ساخت و ساز مسکن برای مردم بخصوص جوانان را فراهم کند امروز مردم در بخش مسکن با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در این باره افزود: معضلات بسیار زیادی به قوت خود باقی است بنابراین دولت برای رفع معضلات باید به سمت ساخت و ساز و تسهیل زیر ساخت‌های تولید مسکن برود.

نوباوه در ادامه بحث خاطر نشان کرد: ساخت مسکن امروز مهمترین مسئله کشور است، لذا نسبت به مسائل مهمی که چند وجهی هستند مثل مسکن نباید بی توجه بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است: به این دلیل یا دلایل بسیار مهم در ساخت و ساز مسکن نباید بی‌توجه بود چرا که ساخت مسکن تنها وجه اقتصادی ندارد، بلکه در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی نیز تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی ساخت مسکن زمینه ساز افزایش ازدواج و آمار فرزند آوری و افزایش جمعیت جوان می‌شود. اگر مشکل مسکن در کشور حل شود به این معناست که بخش قابل توجهی از مشکلات کشور خود به خود رفع می‌شوند چرا که بیش از یکصد کار و حرفه با مسکن درارتباطند و دراین بخش خدمات دهنده هستند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: در صورتی که این بخش فعال شود قطعاً می‌توانیم افق روشنی برای دو سه سال آینده کشور در پیش رو داشته باشیم، ضمن اینکه امید و رفاه به جامعه بازمی گردد و تداوم این روند منجر به افزایش امیدواری مردم و امید به آینده می‌شود.

بیژن نوباوه خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر مهم همه باید تنها خدمت به مردم را سرلوحه کار‌ها و عمده فعالیت‌های خود قرار دهند. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه مسائلی باید برجسته شود و مسئولین روی آن اجماع کنند که مسائل مهم کشور است مثل مسکن، اشتغال، ازدواج، حل بحران‌های معیشتی و محیط زیست.

وی تصریح نمود: اگر اولین گام درست برداشته شود یعنی در تحقق اهداف یاد شده اجماعی صورت بگیرد می‌توان امیدوار بود که راه برای توسعه هر چه بیشتر کشور، جهش تولید و مشارکت مردم برای توسعه کشور و بهره‌وری بیشتر اقتصاد بالا می‌رود بنابراین نباید فرصت‌سوزی کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات