صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۷۲۰۹

رفع خطر ۴۰۰ نقطه پُرحادثه/ لزوم افزایش دوربین‌های نظارتی

وزیر راه و شهرسازی از رفع خطر کردن ۴۰۰ نقطه پرحادثه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت نیاز است تا هم دوربین‌های نظارتی افزایش پیدا کند و هم کیفیت آسفالت جاده‌ها بهتر شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در هجدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهور فراجا اظهار کرد: ما نمی‌توانیم راجع به توسعه یافتگی کشوری صحبت کنیم ولی شاخصه‌های نظم پذیری آن را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه 560 نقطه حادثه خیز در زمان‌های گذشته رفع خطر شده بود، گفت: از ابتدای سال 878 نقطه پرحادثه را هدف گذاری کردیم که تا کنون 400 نقطه آن را رفع خطر کردیم. 

بذرپاش گفت: از ابتدای سال تا کنون ترانزیت رشد 40 درصدی داشته است؛ همچنین با افتتاح گذرگاه آستارا-آذربایجان بخش زیادی از مشکلات ترانزیتی را حل کرد.

وزیر راه بیان کرد: بازگشایی قطعه نهایی آزادراه منجیل-رودبار هفته آینده انجام می شود که با این کار بخش زیادی از ترافیک این نقطه رفع می شود.

وی ادامه داد: دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها بسیار کم است و باید در این بخش امور را به خارج از دولت (بخش های عمومی و خصوصی) واگذار شود.

بذرپاش تصریح کرد: تا بخش عمومی و خصوصی را وارد کار نکنیم رشدمان همین است و نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

بذرپاش گفت: در حال بررسی هستیم تا کیفیت آسفالت جاده‌ها مناسب تر شود تا با یک بارندگی این آسفالت خراب نشود و از بین نرود.

وزیر راه با اشاره به رتبه بندی گواهینامه‌ها گفت: نمی‌شود یک راننده در طول سال تخلفات متعددی مرتکب شود و یک راننده هیچ تخلفی نداشته باشد! ما در دولت آماده‌ایم تا تصمیماتی در راستای نظم پذیری و اصلاح کردن رفتار ترافیکی این رانندگان اتخاذ کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات