صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۵۱۹

آنچه مردم می‌خواهند؟/ از مهار تورم تا مردم‌داری

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شهید رئیسی را تقوای سیاسی و مدیریت جهادی ایشان برمی‌شمارند، امری که باعث شد نگاه افکار عمومی نسبت به صحنه سیاست تغییر کند.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ رضا آرمانیان

اتفاقی که در سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ روی داد یکی از تلخ‌ترین روز‌های تاریخ پر فراز و نشیب میهن و ملت اسلامی ایران بود؛ روزی که آخرین پرواز رئیس‌جمهور پر تلاش ایران اسلامی پروازی آسمانی شد و در حین خدمت در کنار دیگر خادمان این ملت همچون امیرعبداللهیان و آیت‌الله آل هاشم و دیگران به شهادت رسیدند.
ضایعه‌ای که غم بزرگی بر دل مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی نشاند. واقعیت این بود که مردم یکی از مردان مرد عرصه خدمت را از دست دادند رئیس‌جمهوری که آرام ننشت و برای حل مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم شب و روز نداشت.
اما مردم این مرد خدمت را در سانحه‌ای غم بار از دست دادند و حالا باید در انتخاباتی زود هنگام پای صندوق‌های رای بروند و از میان آن‌هایی که آمدند تا برای سرنوشت این ملت چاره‌ساز باشند اصلح‌ترینشان را برگزینند. اما مردم چه می‌خواهند و چه انتظاری از رئیس جمهور نهم دارند.

مردم چه می‌خواهند؟
در یک نظر سنجی که میان مخاطبان شبکه‌های اجتماعی انجام شده است، ۳۲.۸ درصد از مخاطبان معتقد بودند که رویکرد اصلی رئیس‌جمهور آینده باید کنترل تورم باشد!
در این نظرسنجی ۱۰۰،۴۷۳ نفر شرکت کردند که ۲۶.۲ درصد سهم مخاطبان تلگرام و ۷۳.۸ درصد سهم مخاطبان روبیکا بوده است.
از این میان ۲۱.۴ درصد ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را به عنوان رویکرد اصلی رئیس‌جمهور آینده در نظر گرفته‌اند.

لزوم مبارزه با فساد
۱۵.۹ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند مبارزه با فساد باید رویکرد اصلی رئیس‌جمهور باشد یعنی همان امری که سرلوحه تمام تلاش‌های شبانه روزی شهید رییسی بود.
تنها ۴.۴ درصد شرکت کنندگان گسترش آزادی‌های فرهنگی را به عنوان رویکرد اصلی رئیس‌جمهور آینده معرفی کرده‌اند که نشان‌دهنده این است که علی رغم شکل گیری دوقطبی بر سر گسترش آزادی‌های فرهنگی در دوره‌های قبل، اکنون این مسئله برای مردم در اولویت نیست.
همچنین رویکرد رئیس‌جمهور در مهار تورم به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و برنامه‌های دولت برای کنترل آن در میان عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

رفع دغدغه‌های اقتصادی
مهار تورم و رفع دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی همان رویکردی بود که رییس جمهور شهید ایران شهید رئیسی آن را دنبال می‌کرد و همزمان هم مدافع مردم کم برخوردار در تمام نقاط ایران اسلامی بود و هم مدافع حقوق کارگران و کارمندان و همه مردم ایران.
رییس جمهوری که مردم می‌خواهند همچین فردی است که مانند آیت الله رییسی با مردم همراه و میان آن‌ها باشد و در کنار رسیدگی به مسائل خرد و کلان کشور از تورم تا دغدغه اشتغال جوانان، مدافع اقتدار میهن اسلامی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای باشد.

انتظاراتی که جابجا شد!
نکته مهم این جاست که آیت‌الله رئیسی مردی از تبار خدمت واقعی بود که میزان انتظارات مردمی از یک رئیس‌جمهور اصلح را چندین سطح جابجا کرد. حالا مردم انتظارشان از آقای رئیس‌جمهور چیزی فراتر از شخصیتی است که آرامش و آسایش مردم و رفع نیاز‌ها و مشکلاتشان را بر هر امری حتی استراحت خود مقدم شمرده و لحظه‌ای از رسیدگی به مسائل کشور و مردم غافل نمیشد.
یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شهید رئیسی را تقوای سیاسی و مدیریت جهادی ایشان برمی‌شمارند، امری که باعث شد نگاه افکار عمومی نسبت به صحنه سیاست تغییر کند.
حالا رئیس جمهور کشور هر کسی انتخاب شود باید همه آنچه مردم می‌خواهند را در دستور کار قرار دهد و همچون شهید رئیسی مردی از جنس خدمت باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات