صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۶۰۲

معافیت سربازی و حمایت قانون جوانی جمعیت از مشمولان

یکی از مشوق‌هایی که برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ترغیب به فرزندآوری در نظر گرفته شده است، عنایت رهبر معظم انقلاب در معافیت خدمت نظام وظیفه است که برای مشمولان دارای سه فرزند یا بیشتر درنظر گرفته شده است.

معافیت عفو رهبری، نوع خاصی از معافیت است که معمولاً به اقتضای شرایط اجتماعی توسط رهبر معظم انقلاب اعلام و اعلام می‌شود که تا پیش از این بر مبنای مدرک تحصیلی و سن افراد مشمول در مناسبت های خاص همچون دهه مبارکه فجر، عید سعید قربان، فطر، عید غدیر، ماه مبارک رمضان در نظر گرفته می‌شد. از سال گذشته همراه با تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب در راستای جوان سازی جمعیت و به عنوان مشوق در کنار دیگر مشوق‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، موضوع معافیت مشمولان دارای فرزند مطرح و مورد موافقت معظم له قرار گرفت.

طبق معافیت جدید عفو رهبری که در سال ۱۴۰۲ برای مشمولان اعلام و اعمال شد، همه مشمولان و حتی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و مشمولان و سربازان وظیفه حیبن خدمت که دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

تفاوت عمده این معافیت جدید با دیگر معافیت‌های سربازی این است که همه مشمولان حتی در صورت غیبت نیز می‌توانند از این معافیت استفاده کنند؛ در حالی که تا پیش از این معافیت تحصیلی و سنی در صورتی که مشمولی بخواهد از معافیت‌های خدمت سربازی استفاده کند نباید دارای غیبت از خدمت سربازی باشد.

در همین رابطه، سازمان وظیفه عمومی فراجا سال گذشته با صدور اطلاعیه‌ای فرایند معافیت سربازی و کسرخدمت برای سربازان وظیفه دارای سه فرزند و بالاتر را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه، همه سربازان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر باشند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات