صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۶۲

اجرای قانون جوانی جمعیت بعد از ۱۷ سال در دولت شهید رئیسی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در دولت سیزدهم و با درایت رییس جمهور شهید قانون جوانی جمعیت بعد از ۱۷ سال اجرایی شد و یک رشد چهار برابری را در این حوزه شاهد بودیم.

رضوان باقلاچی در آیین آغاز کارگاه‌های مهارت‌های قبل از ازدواج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: دولت سیزدهم به اشکال مختلف حمایت خود را از قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری انجام داد تا خانواده‌ها را ترغیب و تشویق به زاد و ولد کند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور فقید کشورمان همواره به موضوع قناعت در زندگی خانوادگی تاکید داشتند تا زمینه حل بسیاری از مشکلات فراهم آمده تا خانواده‌ها بتوانند با آرامش و اطمینان خاطر بیشتر به امر فرزندآوری اهتمامی جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: شهید آیت‌الله رئیسی همواره خود با رغبت و علاقه در شورای عالی جوانان حضور داشته و بر توسعه امر ازدواج و ایجاد امکانات بخش مسکن و اشتغال جوانان تاکید کرده و دغدغه‌ها را در این حوزه بیان می‌‌کردند تا شاهد حل این مشکلات و معضلات باشیم.

باقلاچی ازدواج دانشجویی را از ازدواج‌های موفق و دارای جایگاه ارزشمند توصیف کرد و افزود: دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند از مزایای ازدواج دانشجویی بهره برده و با آگاهی بیشتر به امر مقدس ازدواج اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه‌ای نیز در حوزه احداث مسکن ملی انجام شده و در کنار آن برای اشتغال جوانان برنامه‌‌های خوبی تدارک دیده شده که قطعا دولت آینده این برنامه‌ها را ادامه خواهد داد.

در این نشست مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل به برگزاری کارگاه تخصصی مهارت‌های پیش از ازدواج با حضور 400 دانشجوی مجرد در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: سرفصل این دوره‌های آموزشی ملاک ازدواج موفق، مهارت‌های انتخاب همسر، نقش خانواده در ازدواج، اصول و قواعد خواستگاری و نامزدی و آمادگی و چالش‌های ازدواج است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی با بیان اینکه ازدواج سند حسنه ای است که در دین اسلام به آن تاکید شده است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت جمعیت و نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی کشور تشکیل خانواده و فرزندآوری دارای ارزش و اهمیت جدی است.

وی بیان کرد: در کنار برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج دانشجویی، سعی می‌کنیم تا فرصت خوبی را برای دانشجویان در ترغیب و تشویق به امر ازدواج فراهم کنیم که در این زمینه اعزام 15 هزار زوج دانشجو به مشهد مقدس و تأمین 30 واحد خوابگاهی متأهلی جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

دبیر ستاد دانشگاهیان استان اردبیل یادآور شد: میزان طلاق در ازدواج دانشجویی بسیار پایین است و ما از این جهت خوشحال هستیم که دانشجویان با انگیزه و علاقه‌ای مضاعف در امر ازدواج حاضر شده و ما نیز سعی می‌کنیم تا با برگزاری برنامه‌های مختلف به تحکیم پایه و بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان کمک کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات