تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۲۹

حماس: بدون اجرای شروط مقاومت، اسرای صهیونیست آزاد نمی‌شوند

یکی از مسئولان حماس با بیان اینکه اشغالگران بعد از ۸ ماه ناکامی در تحقق اهداف خود خواستار تداوم جنگ نسل‌کشی علیه غزه هستند تاکید کرد، بدون آتش‌بس دائمی و خروج کامل صهیونیست‌ها از غزه اسرای اسرائیلی آزاد نمی‌شوند.

«غازی حمد» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی درباره اخبار منتشر شده در خصوص توافق آتش بس در نوار غزه اعلام کرد: ما تاکنون موضع صریح و دقیقی از رژیم صهیونیستی درباره برقراری آتش بس ندیده‌ایم و به میانجی‌ها ابلاغ کردیم اگر بحث آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه وجود داشته باشد، به مذاکرات برمی‌گردیم.

وی در گفتگو با العربی الجدید اظهار داشت: چهارشنبه گذشته آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بیانیه‌ای صادر و در آن خطوط کلی هرگونه توافق آتش بس را ترسیم کرد که شامل پایبندی به همه خواسته‌های اصلی مقاومت و مردم فلسطین می‌شود: یعنی آتش بس جامع و دائمی، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، آغاز روند بازسازی غزه و ورود کمک‌ها و بعد از آن رسیدن به معامله‌ای برای تبادل اسرا. این بدان معناست که آزادی اسرا در صورت آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه انجام می‌شود.

غازی حمد تصریح کرد: هیچ یک از این شروط مقاومت و مردم فلسطین قابل حذف نیست. روشن است که صهیونیست‌ها به ویژه شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به دنبال توقف جنگ نیستند؛ چرا که می‌بینند بعد از هشت ماه به هیچ چیز نرسیده‌اند. در این میان اگر آمریکا به دنبال پایان جنگ باشد به خاطر آن است که منافع این کشور در منطقه به شدت در معرض خطر قرار گرفته و از طرف دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زودی برگزار می شود.

این مسئول حماس اظهار داشت: موضع ما کاملاً روشن است و آمریکایی‌ها را شریک اصلی در جنایات رژیم اشغالگر می‌دانیم. آمریکا به شکل کامل، رژیم صهیونیستی را تحت حمایت خود قرار داده و مسئولیت کامل جنایت نسل کشی این رژیم علیه مردم فلسطین را بر عهده دارد. آمریکایی‌ها با سلاح و مهمات از اسرائیل حمایت می‌کنند و بر جنایات این رژیم سرپوش سیاسی می‌گذارند.

وی تاکید کرد: زمانی که آمریکایی‌ها احساس کردند افکار عمومی جهان دچار تحول قابل توجهی شده و علیه اسرائیل بسیج گشته است و به این ترتیب موقعیت آمریکا نیز در سطح بین‌المللی در خطر قرار گرفته، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صراحتاً گفت که این جنگ به هیچ کجا نمی‌رسد.

وی درباره ادعاهای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای اداره غزه بعد از جنگ و توطئه‌هایی که علیه نوار غزه طراحی کرده‌اند گفت: به آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و دیگران می‌گوییم حماس در صحنه سیاسی باقی می‌ماند و هرگز این عرصه را رها نمی‌کند. حماس و همه نیروهای مقاومت فلسطین در 7 اکتبر تاریخ ساز شدند، مسئله فلسطین را به صدر اولویت‌های جهانی برگرداندند، افکار عمومی جهان را برای حمایت از فلسطین و آرمان آن بیدار و چهره واقعی رژیم اشغالگر را آشکار کردند.

غازی حمد تاکید کرد: هر کسی که روی خروج حماس از غزه و خلع سلاح آن حساب کرده باشد، در توهم به سر می‌برد و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد؛ زیرا ما فرزندان فلسطین هستیم و به آرمان خود پایبندیم و این اشغالگران هستند که باید از سرزمین ما بیرون بروند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات