صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۳۸
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

ترقی: مشارکت بالا موجب تقویت اقتدار و توانمندی دولت می‌شود

کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: وقتی مردم حضور حداکثری در پای صندوق رای داشته باشند، قطع به یقین دشمن شکست می‌خورد و نمی‌تواند رابطه حسنه بین مردم و نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند، متعاقب این وضعیت نمی‌تواند مردم ایران را تهدید یا تحریم بیشتری کند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با حمیدرضا ترقی

به گزارش بصیرت، انتخابات با مناظره‌هایش راه خود را می‌رود در حالی که شاهد هستیم شبکه‌های فارسی زبان و معاندان به شدت فعال شده اند تا به هر نحوی که می‌توانند آرای مردم را کاهش دهند و مانع از حضور گسترده مردم در پای صندوق رای شوند. کارشناس و تحلیلگر سیاسی درخصوص چرایی اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای با بصیرت گفتگو کرده است.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با بصیرت در خصوص مولفه‌هایی که به افزایش مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق رای کمک می‌کند اشاره کرد و گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات اعم از اینکه انتخابات ریاست جمهوری باشد یا مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری بدین جهت حائز اهمیت است چرا که ملت خود سرنوشتش را تعیین می‌کند به این خاطر رسانه‌های داخلی، نخبگان سیاسی و دلسوزان مردم بر این موضوع تاکید می‌کنند در انتخابات مشارکت کنید تا منتخب خود را در سمتی قرار دهید که فکر می‌کنید در آن جایگاه می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای مساله بسیار مهمی است چرا که مشارکت بالا موجب تقویت اقتدار و توانمندی دولت می‌شود به این معنا که هر چه قدر رئیس‌جمهور از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد با قدرت بیشتری در مجامع بین المللی حاضر می‌شود و از حقوق حقه مردم ایران دفاع می‌کند.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی تصریح نمود: در این موضوع تردیدی نیست که پشتوانه قوی رئیس‌جمهور عامل مهمی در ارائه راهکار‌ها و خلاصی از بحران ها، چالش‌ها و مشکلات است بخصوص در عرصه اقتصادی، نخبگان اقتصادی و دلسوزان مردم با رئیس‌جمهور و دولتی که اکثر مردم به وی اقبال دارند و رای داده اند قطعا بیشتر و بهتر کار می‌کنند چرا که می‌دانند و می‌بینند که نزد مردم دارای جایگاه و محبوبیت قابل قبولی هستند.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به این موضوع که دشمن در آستانه انتخابات در این دوره و دوره‌های پیشین خواهان کاهش مشارکت مردم بوده به دلایل این رویکرد دشمن اشاره کرد و در این باره یادآور شد: مردم ایران به عینه بار‌ها و بار‌ها در موضوعات مرتبط با انتخابات شاهد تحرکات دشمن برای فضاسازی‌های مسموم ضد انتخاباتی بوده اند، دشمن دراین دوره‌ها تلاش خود را برای دور کردن مردم از دولت و حاکمیت چند برابر می‌کند.

وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: شاهد این موضوع هستیم که رسانه‌های صهیونیسم جهانی دائما بر این موضوع تاکید دارند مردم در انتخابات شرکت نکنید، به این دلیل که آن‌ها از حمایت مردم ایران از مسئولین و دولتمردان نگران هستند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: دشمن به محض اینکه می‌بینند مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و مسئولین با مقبولیت مردم همراه شده و افزایش یافته، تمام تلاش و فعالیت تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را به کار برای جداسازی مردم از نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد تا با توسل به هر شیوه کثیف و ابزاری زمینه‌ها را برای کاهش حضور مردم در انتخابات بیشتر کند در حالی که ملت غیور ایران با حضور حداکثری خود در پای صندوق رای نشان داده اند با حضور خود در انتخابات تلاش‌های دشمن را هدر می‌دهند.

ترقی در این باره تصریح نمود: عدم مشارکت یا کاهش مشارکت مردم جزء سیاست‌هایی است که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری سنگینی کرده است. سال هاست برنامه‌ها و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی ساخته و پرداخته می‌شود با هزینه‌های بسیار بالا تا مردم را از مسئولین و نظام دور کنند، اما موفق نبوده اند چرا که مردم به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی پاسخ منفی داده اند و با مشارکت خود همواره از نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی کرده اند.

حمیدرضا ترقی یادآور شد: دشمن با بیش از هشتاد شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان برای ترغیب مردم به عدم مشارکت در انتخاب و ریزش آرای مردم تلاش می‌کند ضمن اینکه در شبکه‌های مجازی به شدت فعال است.

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: وقتی مردم حضور حداکثری در پای صندوق رای داشته باشند، قطع به یقین دشمن شکست می‌خورد و نمی‌تواند رابطه حسنه بین مردم و نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند، متعاقب این وضعیت نمی‌تواند مردم ایران را تهدید یا تحریم بیشتری کند بنابراین باید از مردم خواست در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و بدانند مشارکت بیشتر آن‌ها در انتخابات فرصت ساز است لذا نباید فرصت سوزی کرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات