تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۴۸

واکنش تند حماس به ادعاهای گستاخانه نتانیاهو درباره شهدای غزه

جنبش حماس فلسطین ادعاهای گستاخانه نتانیاهو درباره آمار غیرنظامیان شهید در نوار غزه را به شدت محکوم کرده و آن را توهین به افکار عمومی جهان دانست.

جنبش حماس فلسطین در واکنش به ادعاهای واهی و گستاخانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر که مدعی شده بود نسبت غیرنظامیان فلسطینی با مبارزان فلسطینی که در جنگ غزه «کشته» (شهید) شده‌اند، برابر است، اعلام کرد: این ادعاهای نتانیاهو اظهاراتی سخیف و کاملاً دروغ و توهین به افکار عمومی جهان است.

حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این ادعاهای دروغین در چهارچوب ادامه رویکرد فریبکارانه آشکاری است که نتانیاهو از طریق آن می‌خواهد بر میزان جنایات جنگی و نسل کشی بی سابقه‌ای که ارتش اشغالگر در تاریخ معاصر انجام داده است، سرپوش بگذارد.

این جنبش افزود: گزارش‌های روزانه وزارت بهداشت و سایر گزارش‌ها و اسناد موثقی که توسط طرف‌های حقوقی و بین‌المللی جمع آوری شده، ثابت می‌کند که اکثریت شهدای جنگ ویرانگر رژیم اشغالگر علیه غزه، غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان هستند که در بمباران‌های وحشیانه ارتش صهیونیستی علیه خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز اسکان آوارگان که دشمن اشغالگر مدعی امن بودن آنها بود و... در کمال خونسردی به شهادت رسیده‌اند، تا این جنایت‌ها تا ابد سند و شاهدی بر جنایتکار بودن و توحش صهیونیست‌ها باشد.

ادعاهای پوچ و و بی اساس نتانیاهو در حالی است که علاوه بر وزارت بهداشت فلسطین، سازمان‌های بین‌المللی هم تاکنون شهادت بیش از 37 هزار و 400 غیرنظامی و زخمی شدن 85 هزار و 653 نفر دیگر را در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تایید می‌کنند.

البته این آمار شهدایی است که نام آنها در بیمارستان‌ها ثبت شده و علاوه بر آن هنوز ده‌ها هزار نفر زیر آوارها مفقود هستند یا توسط ارتش اشغالگر ربوده شده و زیر شکنجه یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات