صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۴۸

یک گام تا تبدیل شدن ایران به هاب گازی منطقه

تفاهم‌نامه‌ای که اگر در ماه‌های آتی به مرحله امضای قرارداد و سپس اجرایی برسد، اتفاق مهمی در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود. 
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

جواد اوجی وزیر نفت امروز از امضای تفاهم‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران خبر داد و گفت: در سه ماهه گذشته همکاران ما در شرکت ملی گاز با گازپروم روسیه این مذاکرات را انجام دادند و خوشبختانه امروز با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری و رئیس هیئت‌مدیره شرکت گازپروم روسیه، آقای الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، شاهد بودیم که تفاهم‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران ازسوی شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه امضا شد.
 
تفاهم‌نامه‌ای که اگر در ماه‌های آتی به مرحله امضای قرارداد و سپس اجرایی برسد، اتفاق مهمی در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود. 
 
در حال حاضر نقش ایران به عنوان یک بازیگر مهم در حوزه انرژی حائز اهمیت و غیرقابل انکار است. علاوه بر آن، با برقراری ارتباط با کشور‌های دیگر در حوزه انرژی، به گفته جواد اوجی موازنه در منطقه تغییر خواهد کرد: بی‌شک این مسئله در بحث موازنه انرژی در منطقه تحولات خوبی را رقم خواهد زد، ضمن اینکه ایران با زیرساخت‌ها و خطوط انتقال گاز سراسری که دارد، به‌طور کامل آماده دریافت این مقدار گاز خواهد بود.
 
با توجه به اینکه ایران و روسیه در مجموع بیش از ۶۰ درصد ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارند، امکان فراهم شدن زمینه همکاری‌های بیشتری در آینده افزایش یافته است. به نوعی می‌توانیم این تفاهم‌نامه را گام نخست برای گسترش روابط ایران و روسیه در حوزه انرژی در آینده‌ای نه چندان دور، درنظر بگیریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات