سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۶۲

سید افقهی: مشارکت بالا به دنیا پیام پای کار بودن ملت ایران را می‌دهد

با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مشارکت بالا به دنیا پیام پای کار بودن ملت ایران را مخابره می‌کند.
سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره به "لزوم مشارکت حداکثری" گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل ثبات یک کشور این هست که مردم بتوانند طبق قانون حقوق و آرا مطالبات و نظرات خود را به صورت کامل بگیرند. لیکن جلوه‌های مهم و عینی و حقیقی استیفاء این امر، مسأله حضور مردم در انتخابات است. وی افزود: طبق برنامه‌هایی که کاندیدها ارائه کردند مردم کاملا آزاد و با شفافیت و دقت و تمرکز برنامه‌ها را انتخاب می‌کنند. کسی که منتخب مردم می‌شود وقتی با حداکثر آرا و مشارکت مردمی در سطح کشور این بازتابش فقط بر ثبات امنیت داخلی نیست. کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز عید غدیر فرمودند حضور حداکثری هم برای منطقه و هم جهان پیام دارد که مردم هنوز انقلاب خود را دوست دارند و می‌خواهند این انقلاب رو به روز پایدارتر باشد. ملت میخواهند کشور مستقل و آزاد باشد نه این‌که‌ وابسته به ابرقدرت‌ها باشد. سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تفکرات غرب‌گرا، گفت: برخی چشم به غرب و آمریکا دارند و فکر می‌کنند اگر رضایت آمریکا را جلب کنند می‌توانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خود را محقق کنند در حالی‌که این نوع تفکر از بدو انقلاب تا به حال بطلان خود را به مملکت ثابت کرده است. وی خاطر نشان کرد: مد نظر مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری مردم است. زمانی از ایشان پرسیدند که اگر امر بین رد صلاحیت یک رئیس‌جمهور و نسبت مشارکت دایر شود نظر شما چیست؟ ایشان تأکید می‌کنند که مشارکت حداکثری برای بنده در اولویت است، بعد از آن انتخاب اصلح.
کارشناس مسائل غرب آسیا در خاتمه گفت: مشارکت حداکثری این پیام را به دوست و دشمن مخابره می‌کند که مردم پای کار هستند. البته مردم برابر رأیی هم که می‌دهند مطالبات دارند. مشارکت بالا یعنی رفراندوم، تجدید بیعت و رأی به بقا، استمرار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات