بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۶۱۷۷۱
سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

بررسی پیام‌ها و حواشی مناظره انتخاباتی آمریکا و روابط پرتنش میان رژیم صهیونیستی و مصر از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

مناظره میان نامزدهای انتخاباتی آمریکا به قدری پرحاشیه و زننده بوده که بعد از گذشت چند روز هنوز روزنامه‌های عربی به پیام‌ها و محورهای این مناظره می‌پردازند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که مناظره میان ۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیام‌های مهمی درون خود دارد.

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

روزنامه العربی الجدید در خصوص مناظره آمریکا نوشت: «مناظره ای مملو از فحش و توهین»؛ می‌توان مناظره میان ترامپ و بایدن را این گونه توصیف کرد. دو طرف نه تنها به یکدیگر فحش می‌دادند بلکه اعضای خانواده‌های طرف مقابل را نیز بی نصیب نگذاشتند و به مسائل شخصی یکدیگر نیز حمله کردند. یکی از مهم‌ترین نکات این مناظره تلاش هر دو طرف برای جلب حمایت رژیم صهیونیستی بود که بار دیگر به جهانیان ثابت کرد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان ۲ روی یک سکه هستند و حمایت از این رژیم سیاست ثابت آمریکا است.

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

روزنامه رأی الیوم در این خصوص نوشت: هر ۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسن هستند. آیا در این کشور که ادعای مدیریت جهان را دارد، یک جوان یا حداقل شخصی که در دهه ۵۰ زندگی خود به سر می‌برد پیدا نمی‌شود؟ سیاست آمریکا انتخاب میان ترامپ و بایدن و یا بایدن و ترامپ است. ما در برابر یک چارچوب از پیش تعیین شده توسط کاخ سفید قرار داریم. در عمل چیزی برای ما که آرمان فلسطین را مسأله نخست خود می‌دانیم تغییر نمی‌کند. هر ۲ آنها خود را در راستای خدمت به تفکرات صهیونیستی می‌بینند و در این مسیر مسابقه می‌دهند. بررسی مناظره اخیر میان بایدن و ترامپ نیز این مطلب را تأیید می‌کند.

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

روزنامه القدس العربی در خصوص بحران میان رژیم صهیونیستی و مصر نوشت: در سایه اصرار قاهره بر عقب نشینی نظامیان صهیونیست از گذرگاه رفح به نظر می‌رسد تنش‌ها میان دو طرف افزایش یافته است. مقامات مصری معتقدند که صهیونیست‌ها به دنبال به دست گرفتن کنترل این گذرگاه که پیشتر در دست طرف فلسطینی بود، هستند. تحلیلگران بر این نکته تاکید دارند که تل آویو از مسأله صادرات گاز به مصر به عنوان اهرمی برای فشار به قاهره استفاده می‌کند. این در حالی است که قاهره اعلام کرده می‌تواند گاز را از هر کشوری در جهان که بخواهد وارد کند.

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: در حالی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه با خونسردی کامل ادامه دارد که سکوت شک برانگیز جوامع بین المللی باعث می‌شود تحلیلگران به این نکته اشاره کنند که یک مشارکت واقعی میان رژیم صهیونیستی و کشورهایی که خود را عامل اجرای قوانین بین المللی می‌دانند وجود دارد. کشورهای غربی با قدرت‌های شرور برای ایجاد بحران‌های بین المللی و بعد از آن، مدیریت آنها با هدف حکومت بر ملت‌ها همکاری می‌کنند.

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

روزنامه سوری الوطن در خصوص فرانسه نوشت: بی شک انتخابات پارلمانی فرانسه که امروز در حال برگزاری است مهم‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور به شمار می‌رود. قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا تاکید کردیم که این انتخابات باعث ایجاد تغییرات مهم در تاریخ فرانسه می‌شود و در نهایت شاهد انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور بودیم. راستگراها در فرانسه در صورت پیروزی نه تنها شرایط را برای مهاجران در این کشور سخت‌تر کرده بلکه مانع تصدی پست‌های دولتی و حتی معلمی در مدارس از سوی دوتابعیتی‌ها خواهند شد.

پیام‌های یک «مناظره توهین‌آمیز» در آمریکا

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: با گذشت چند ماه از آغاز مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، هنوز نتایج مشخصی از این مذاکرات حاصل نشده است. روند مذاکرات میان دو طرف مبهم بوده و هیچ افقی مبنی بر دستیابی به یک توافق نهایی برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا وجود ندارد. عدم جدیت دولت عراق باعث شده آمریکا برای خارج کردن نظامیان خود امروز و فردا کرده و روند مذاکرات را طولانی کند.

روزنامه الصباح عراق نیز در خصوص آمریکا نوشت: وزارت امور خارجه عراق به تازگی با صدور بیانیه‌ای اظهارات «مایک والتز»، نماینده کنگره آمریکا علیه «فائق زیدان»، رئیس شورای قضایی عراق را رد کرد و آن را «دخالت آشکار در امور این کشور» خواند.

بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه عراق از تلاش برای مشارکت کنگره آمریکا در چنین موضوعاتی ابراز تاسف و اعلام کرد این اقدامات مداخله در حاکمیت کشورها و سیستم‌های قضایی آنها محسوب می‌شود.

شایان ذکرست والتز روز پنجشنبه در توئیتی با بازنشر گزارش وب‌سایت آمریکایی واشنگتن فری بی کن مطالبی نوشت که در آن در خصوص ارتباط شورای عالی قضایی عراق و رئیس آن با جمهوری اسلامی ایران گزافه گویی کرده بود.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات