صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۶۲۱۳۱

دادستان کل کشور: انتخابات در امنیت و سلامت برگزار شد

دادستان کل کشور و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کشور گفت: به‌فضل الهی، انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کشور اظهار کرد: به‌فضل الهی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی، مجریان و ناظران، انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و بار دیگر ملت ایران در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری، مدل نظام مردم‌سالاری دینی را به رخ جهانیان کشید.

دادستان کل کشور گفت: نظام اسلامی ضمن تحمل مصیبت سنگین از دست دادن رئیس جمهور محبوب خود، در مهلت قانونی توانست انتخابات با شکوهی را شکل دهد و دو مرحله آن را با مشارکت آگاهانه و ستودنی مردم به اتمام برساند.

وی افزود: انتخابات 8 و 15 تیرماه، نکات افتخارآمیز و برجسته بسیاری دارد که باید بعداً به آن پرداخت. از جمله حضور ایرانیان متعهد و وطن‌دوست در اقصی نقاط دنیا بود که با وجود مزاحمت‌های معدود افراد شرور و وطن‌فروش و منافقین، با صرف ساعت‌ها وقت، غیرتمندانه در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و در این حماسه ملی شرکت کردند.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کشور ادامه داد: بحمدالله در فرآیند انتخابات تخلفات و جرائم مخل جریان انتخابات مشاهده نشد. در امر پیشگیری موفق بودیم و موارد اندکی هم منجر به تشکیل پرونده قضایی شده که سریعاً رسیدگی خواهد شد.

دادستان کل کشور در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران آزاد و مستقل است و شاید در دنیا کم‌نظیر یا بی‌نظیر باشد. چون مردم در شرکت و عدم شرکت آزادند و از طرفی کاملاً مستقل‌ هستند و هیچ قدرت خارجی و بیگانه نمی‌تواند در انتخابات ایفاء نقش کند.

موحدی در ادامه افزود: مردم کما فی‌السابق به وظیفه خود عمل کردند. اکنون نوبت منتخب محترم مردم است. امیدواریم بحول و قوه الهی، بتوانند برابر تکالیف قانونی و سوگندی که مطابق اصل 121 قانون اساسی ادا خواهند کرد، عمل کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات