صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۶۲۴۵۰
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

قنادباشی: تداوم حمایت از مقاومت در دولت جدید نشان دهنده اصولی بودن راهبرد حمایتی جمهوری اسلامی از محور مقاومت است

کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل گفـت: دشمن در خیال‌بافی‌های خود گمان می‌کرد ایران آنچنان از محور مقاومت دیگر حمایت نمی‌کند، اما موضع رئیس‌جمهور جدید یاران نشان داد دشمن گمان باطل کرده و جبهه مقاومت همچنان به دلیل تداوم پشتیبانی ایران قوی‌تر در صحنه ظاهر می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با جعفر قنادباشی

به گزارش بصیرت، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران به صورت صریح و شفاف حمایت خود از جبهه مقاومت را مطرح کرد موضوعی که دشمن را بسیار ناامید کرد. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و منطقه در این باره با ما گفتگو کرده است.

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل در گفتگو با بصیرت در خصوص اهمیت تقویت ارتباط ایران با جبهه مقاومت با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور منتخب ایران به این موضوع در این خصوص گفت: موضع اتخاذ شده از سوی دکتر پزشکیان در رابطه تقویت همکاری ایران با جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله نشان داد سیاست تقویت ارتباط با جبهه مقاومت تا چه اندازه درست است.

وی در این باره افزود: واکنش‌های صورت گرفته از سوی مخالفین جمهوری اسلامی و معاندین محور مقاومت به این موضوع نشان دهنده درست بودن سیاست حمایت ایران از جبهه مقاومت است. آقای پزشکیان استمرار حمایت از جبهه مقاومت را زمانی مطرح کرد و مورد تاکید قرار داد که دشمن امیدوار بود صدای دیگری در ایران شنیده شود و ریل‌گذاری تازه و متفاوتی در زمان آقای پزشکیان متفاوت با ریل‌گذاری گذشته ایجاد شود، اما رئیس‌جمهور منتخب مردم موضع خود را شفاف و دقیق بیان کرد بخصوص در شرایط منطقه‌ای بسیار حساس که جبهه مقاومت در اوج مقابله با رژیم صهیونیستی است این موضع‌گیری بسیار حائز اهمیت است.

جعفر قنادباشی یادآور شد: دشمن در خیال‌بافی‌های خود گمان می‌کرد ایران آنچنان از محور مقاومت دیگر حمایت نمی‌کند، اما موضع رئیس‌جمهور جدید یاران نشان داد دشمن گمان باطل کرده و جبهه مقاومت همچنان به دلیل تداوم پشتیبانی ایران قوی‌تر در صحنه ظاهر می‌شود.

وی معتقد است: بیان این موضوع از سوی آقای پزشکیان نشان می‌دهد راهبرد و سیاست دولت سیزدهم در حمایت از مقاومت درست بوده بنابراین استمرار این روند در دولت چهاردهم که منتخب مردم ایران است بسیار مهم است.

جعفر قنادباشی گفت: دولت چهاردهم در صورتی موفق خواهد بود که با بررسی موفقیت‌های دولت‌های قبلی و با بررسی نقاط ضعف دولت‌های قبلی راهبردی را اتخاذ کند که بیشترین نقطه قوت دولت‌های قبلی و کمترین نقاط ضعف دولت‌های گذشته را داشته باشد.

وی معتقد است: با توجه به اینکه در طی چهل سال گذشته انواع و اقسام راهبرد‌ها را در سیاست خارجی دنبال کرده‌ایم و بعضا سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که به نظر می‌رسد نتایج مثبتی داشته نتایج بالعکسی داشته است مثل سیاست گفتگوی تمدن‌ها که در آن زمان آقای بوش پسر در بهمن ماه سال ۸۰ ایران را یکی از کشور‌های محور شرارت نامید باید مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار بگیرد.

وی در این باره بیان داشت: مردم ایران به خوبی می‌دانند سیاست برقراری رابطه با غرب و دنیای امروز اگر به معنای تحویل گرفتن لبخندی خشک و خالی باشد و دشمنی دشمن متوقف نشود پشیزی نمی‌ارزد.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تصریح نمود: دوره هشت ساله دولت آقای روحانی سیاست پذیرش درخواست‌های غرب را نیز تجربه کردیم، اما شاهد بودیم نه تنها مطالبات یک سویه آمریکا از ما کاهش نیافت بلکه روز به روز به نفع تامین منافع آمریکا بیشتر می‌شد، بنابراین دولت چهاردهم باید در مسیر درست حرکت کند.

وی در این باره توضیح داد: ریل‌گذاری در دولت شهید رئیسی ما را وارد مسیر درست و اصولی کرد. در این دولت سه ریل‌گذاری انجام شد که هر کدام نتایح شیرینی داشت. سیاست بهبود ارتباط با همسایگان دستاورد‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی و ثبات منطقه‌ای و خنثی‌سازی توطئه در مرز‌ها را به دنبال داشت.

وی افزود: توسعه روابط با همسایگان دستاورد‌های اقتصادی ملموسی داشت. درعرصه سیاسی سبب انسجام بهتری شد از جمله روابط با عربستان و پایان خصومت‌ها، بنابراین اگر دولت چهاردهم به دنبال کسب موفقیت است نباید این راهبرد‌های درست را نادیده بگیرد.

جعفر قادری درباره راهبرد‌های اصولی که دولت سیزدهم در پیش گرفت، گفت: راهبرد فعال‌سازی وزارت خارجه برای ریل‌گذاری در مسیر توسعه ارتباطات با کشور‌های مختلف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که خوشبختانه این محور در شعار‌های آقای پزشکیان برجسته بود.

وی افزود: به هر حال سیاست راهبردی کلان ما در منطقه و در جهان اسلام حمایت از مقاومت است. در دولت آقای رئیسی براساس این سیاست همه به اقتدار ایران اعتراف کردند و شاهد شکل گرفتن انسجام بی‌سابقه‌ای در میان نیرو‌های مقاومت در منطقه بودیم.

وی خاطر نشان کرد: بی شک اثرات این سیاست را در عرصه اقتصاد، سیاست و امنیت شاهد خواهیم بود لذا امیدواریم شاهد تداوم راهبرد‌های آقای رئیسی به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در دولت چهاردهم باشیم چرا که اگر نقاط قوت دولت سیزدهم مورد توجه دکتر پزشکیان قرار بگیرد و متناسب با خواست مردم، قانون اساسی و اصول انقلاب اسلامی حرکت کنیم دشمن نمی‌تواند به ما گزندی وارد کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات