بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۶۲۵۴۷

معاون وزارت خارجه: سازمان ملل با اقدامات قهری یکجانبه مخالفت و خواستار لغو فوری آنها شود

«رضا نجفی» معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: سازمان ملل متحد باید بطور صریح با اقدامات قهری یکجانبه مخالفت و خواستار لغو فوری آنها شود.

رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران که به همراه «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه در نیویورک به سر می برد، در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی در سازمان ملل ملل گفت: اقدامات قهری یک‌جانبه (UCMs) مانعی بزرگ در راه همکاری‌های بین‌المللی هستند و باعت تضعیف فعالیت‌های سیستم سازمان ملل می شوند و تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه را مختل و چندجانبه‌گرایی را تضعیف و یک‌جانبه‌گرایی را تقویت می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که سازمان ملل متحد باید بطور صریع با اقدامات قهری یکجانبه مخالفت و خواستار لغو فوری آنها گردد.

او با تاکید بر اینکه موضوع توسعه کشورها باید در مرکز توجه و تلاش های سازمان ملل متحد و همکاری های بین المللی قرار گیرد، بر ضرورت انجام تعهدات کشورهای توسعه‌یافته برای تأمین منابع مالی، انتقال فناوری و ظرفیت‌سازی تاکید و گفت که در این خصوص سازمان ملل متحد باید نقش اساسی خود را در ارتقای همکاری ها و مشارکت سازی ها به عمل آورد.

معاون وزیر خارجه ایران بر ضرورت تقویت نقش و جایگاه خانواده در دستیابی به اهداف ملی توسعه ای کشورها تاکید و تصریح کرد که سازمان ملل متحد باید از خانواده و ارزش های آن حمایت کند.

نجفی در ادامه به پیشرفت‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی بویژه در زمینه کاهش فقر، تقویت و گسترش عدالت اجتماعی، تضمین امنیت غذایی، توانمند سازی زنان و دختران، تقویت فناوری و نوآوری و حفاظت از محیط زیست پرداخت.

او همچنین در میان چالش‌های محیط زیستی کشورمان به چالش توفان های گرد و غبار به عنوان یک معضل جهانی و نیز به برخی از اقدامات بعمل آمده از سوی کشورمان بویژه برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در شهریویر ۱۴۰۲ در تهران پرداخت .

معاون وزارت خارجه ایران همچنین بر ضرورت رفع تمامی موانع موجود برای دستیابی به توسعه ملی کشورهای بویژه از طریق لغو اقدامات قهری یکجانبه پرداخت و گفت که مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال است که به دنبال حقوق انسانی اساسی خود هستند. لذا چگونه می‌توانیم درباره دستیابی به اهداف توسعه پایدار بحث کنیم در حالی که شاهد جنایات جنگی و نسل‌کشی در سرزمین‌های فلسطینی هستیم؟

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات