سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۶۲۸۷۷

سلیمی: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر بازبینی و اصلاح شود تا دست هیئت نظارت برای صیانت از هویت نمایندگان و مجلس باز شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره سخنان روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی پیرامون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین دوره است که بر موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان تأکید دارند. نکته‌ای که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌کنند آن است که از هویت مجلس صیانت شود.

وی ادامه داد: نباید به‌خاطر رفتار یک نماینده مجموعه مجلس و نمایندگان با آسیب مواجه شوند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی بیان کرد: معتقد هستم اقداماتی باید صورت بگیرد. اقدام اول آن است که قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هرچه سریع‌تر بازبینی و اصلاح شود تا دست هیئت نظارت برای صیانت از هویت نمایندگان و مجلس باز شود.

وی گفت: این بدین معنا نیست که نمایندگان را محدود کنیم متأسفانه برخی از افراد تصوراتی دارند که بحث صیانت غیر از محدودسازی است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: حوزه فعالیت نمایندگان را قانون اساسی خیلی وسیعی گرفته است و کسی نمی‌تواند اختیاراتی که در قانون برای نمایندگان گذاشته شده است را محدود کند.

وی تأکید کرد: نماینده‌ای اگر رفتاری انجام دهد و دون‌شان مجلس و دون‌شان مقام نمایندگی باشد باید پیشگیری شود و اجازه داده نشود به مجموعه نمایندگان تسری پیدا کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر یک نماینده رفتاری را انجام بدهد مجموعه مجلس آسیب می‌بیند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات