سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۲۳

ادامه دیدارها با رئیس‌جمهور منتخب؛ دولتمردان سیزدهم به پزشکیان گزارش دادند

وزرای اقتصاد، بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش و رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، در ادامه دیدارهای مسئولان با رئیس‌جمهور منتخب به صورت جداگانه با پزشکیان دیدار و گزارشی از حوزه مسئولیت خود ارائه کردند.

در این دیدارها بهرام عین اللهی، محمد مهدی اسماعیلی و رضا مراد صحرائی ضمن عرض تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای وی و دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کردند. وزرای مذکور همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد خود در وزراتخانه‌های بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش پرداختند.

 

ادامه دیدارها با رئیس‌جمهور منتخب؛ مردان دولت سیزدهم به پزشکیان گزارش دادند

 

رئیس بانک مرکزی نیز پس از دیدار با رئیس جمهور منتخب، گفت: در این جلسه تلاش کردم وضعیت بانک مرکزی، وضعیت ارزی، پولی و بانکی را خدمت آقای دکتر ارائه کنم. ایشان نیز در خصوص موضوعات کنونی کشور و وضعیت بانک مرکزی سوالاتی داشتند و بنده هم پاسخ دادم. بطور کلی جلسه با ارزیابی ایشان در خصوص موضوعات ارزی، پولی و بانکی گذشت.

 

ادامه دیدارها با رئیس‌جمهور منتخب؛ مردان دولت سیزدهم به پزشکیان گزارش دادند

 

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم پس از دیدار با رییس جمهور منتخب، اظهار داشت: با توجه به جابه‌جایی دولت؛ لازم بود که در ارتباط با وضع موجود و مسائلی که قاعدتا در چند ماه آینده دولت با آن مواجه خواهد شد گزارشی را خدمت دکتر پزشکیان، ارائه بدهیم. در این دیدار نیز تیم اقتصادی دولت منتخب حضور داشتند و گزارشی را در خصوص مسائل بودجه جاری کشور، بودجه عمومی و نیز در ارتباط با بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه دادم.

وی درباره موضوعات مطرح در این دیدار، گفت: در مورد موضوعاتی چون، سیاست‌گذاری اقتصادی و مسائل مهمی که به ویژه امروز پیش رو است؛ مانند، خرید تضمینی گندم، موضوع هدفمند سازی و پرداخت یارانه‌ها، مسئله بودجه عمومی و در واقع پرداخت‌های جاری و تملک بودجه عمومی در این جلسه مطرح و در باره تصویری که تا پایان سال از این موارد وجود دارد نیز نکاتی کردیم.

منظور در پایان خاطر نشان کرد: ما به عنوان مشاور حتما در خدمت دکتر پزشکیان خواهیم بود.

ادامه دیدارها با رئیس‌جمهور منتخب؛ مردان دولت سیزدهم به پزشکیان گزارش دادند

وزیر اقتصاد نیز پس از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت: جلسه بسیار سازنده‌ای با دکتر پزشکیان داشتیم. وزرات اقتصاد با توجه به نقش ویژه‌ای که در بخش‌های مختلف اعم از مالیه، خزانه داری و بودجه دارد تا در حوزه‌هایی مانند؛ مالیات، گمرک، تسهیل محیط کسب و کار، برنامه راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارت خانه را که پیش از این آماده کرده بودیم را خدمت دکتر پزشکیان ارائه کردیم.

وی در مورد مسائل مطرح شده در جلسه، افزود: در این جلسه گزارش عملکرد خودمان را خدمت دکتر پزشکیان تقدیم کردیم. اینکه آن برنامه در طول این سه سال تا چه اندازه پیشرفت داشته، خیلی راهبردی است. به این خاطر گزارش را خدمت آقای دکتر عرض کردیم تا دستورات لازم را بدهند.

خاندوزی تاکید کرد: برای اینکه آن موارد راهبردی مطرح شده به شکل ویژه توسط کمیته معتمد رییس جمهور منتخب تعیین تکلیف شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری‌ها صورت بگیرد، این موارد از طرف ایشان مورد استقبال قرار گرفت. البته خود ایشان نیز در مقابل برخی از پیشنهادات چند نکته افزودند و بنا شد که در روزهای آینده مستندات تکمیلی را خدمت دکتر پزشکیان ارسال کنیم.

وزیر اقتصاد درباره همکاری با دولت چهاردهم، عنوان کرد: وظیفه همه‌ی ما این است که به دولت چهاردهم در هر سطحی که باشد، کمک کنیم. انشالله دولت منتخب موفق شده و به اهداف خودش برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا شد؛ در خصوص تصمیم‌گیری درباره موارد راهبردی، جلسه دیگری با حضور مشاوران اقتصادی دکتر پزشکیان برگزار شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات