سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۶۱۴۱۷

پزشکیان: ما باید منافع مردم را تامین کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یکسری منافع شخصی داریم، و در مقابل منافع مردم که ما به عنوان سیاستمداران نتوانستیم منافع مردم را تامین کنیم.
مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز یکشنبه سوم تیرماه در ادامه برنامه های تبلیغاتی انتخاباتی خود با حضور در گردهمایی جامعه سلامت در هتل ارم پای درد و دل و مشکلات این حوزه نشست.
پزشکیان در این گردهمایی با اشاره به اینکه ما بدون همراهی شما امکان ندارد مشکلات پیچیده و زیاد این مملکت را حل کنیم. من نمی توانم همه این کارها را خودم انجام دهم، اظهار داشت: ما وقتی می خواهیم از پزشکی صحبت کنیم وظیفه داریم برای همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند خدمات ارائه دهیم.وی افزود: زمانی که رئیس دانشگاه بودم به سلامت روستاهای دورافتاده فکر می کردم. باید نقشه ای می ریختم که به آنها بتوانم خدمت ارائه کنم نه صرفا آنها که در شهرها هستند. چون آنها که سواد ندارند، بیمار و فقیرند و زودتر می میرند، کسی که مسئولیت دارد نباید اجازه بدهد این افراد بمیرند.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حاکمیت باید برای سلامت، شغل، و آرامش روانی این افراد نقشه ای برای پاسخگویی به کسانی که در خطرند داشته باشد. پزشکیان تصریح کرد: اینکه چگونه باید به اینجا برسیم، پزشکان و پرستاران بنشینند نقشه بکشند به ما بگویند چه باید بکنیم؟ ما مقدار خاصی تولید ناخالص داخلی (gdp) داریم بخشی از آن را باید به نیروی انتظامی بدهیم، بخشی را به سلامت و آموزش و پرورش، باید با همین سهم بگویید چه کنیم؟ وی با بیان اینکه ما موظفیم به مردم خدمت ارائه دهیم، عنوان کرد: ما یکسری منافع شخصی داریم، و در مقابل منافع مردم که ما به عنوان سیاستمداران نتوانستیم منافع مردم را تامین کنیم.

ایران را همه ایرانیان می توانند بسازند نه یک گروه خاص

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به موضوع تایید صلاحیتش در شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نمی دانم چطور شد صلاحیت ما را تایید کردند حال آنکه پیش از این (اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم) به دلیل حرفی که در جریان مهسا امینی زده بودم صلاحیتم رد شد.پزشکیان با اشاره به اظهارات زاکانی در مناظرات انتخاباتی، گفت: این فرد سابقه دار است می آید بداخلاقی می کند، می رود!وی افزود: اینکه مردم به ما اعتماد ندارند به این دلیل است که با آنها صادق نیستیم. قرار نیست عده ای در این مملکت خودشان را تمام حق بدانند و به بقیه انگ جاسوسی و بیگانه بودن بزنند. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ایران را همه ایرانیان می توانند بسازند نه یک گروه خاص. حق با کسی است که تواناتر، عالم تر و دلسوزتر است. همانطور که اگر یک فردی بیمار شود نزد پزشکی که به حزب و جریان آنها تعلق دارد نمی روند و به متخصص مراجعه می کنند، این افراد کسانی را که با سهمیه می آورند خودشان هم به آنها مراجعه نمی کنند! اگر غلط است چرا برای مردم نسخه غلط می پیچند؟
پزشکیان ادامه داد: تقوا یعنی در سیاست بهترین و کارآمدترین تصمیم را بگیری و اجازه بدهی اجرایی کنند. در نتیجه کسی که شاید نماز شب هم بخواند ولی مثلا برای یک بیمار نسخه درست نپیچد، تقوا ندارد و در مقابل کسی که ممکن است نماز هم نخواند اما نسخه درست تجویز کند. این فرد تقوا دارد.وی با بیان اینکه دلیل درستی یا عدم درستی یک حکومت آن چیزی است که مردم پشت سر آنها می گویند، گفت: من قبل از اینکه نامزد شوم موضعم مشخص بود و به خاطر اینکه در جریان مهسا امینی حرف زده بودم صلاحیتم رد شد. این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من دخترم را تنها بزرگ کردم همانطور که هیچ یک از ما نمی تواند دخترش را به زور وادار به انجام کاری بکند، در مورد زنان جامعه هم باید همین کار را کرد. اگر این مدل لباس پوشیدن گناه است رفتاری که ما با این ها می کنیم صد برابر بدتر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات