بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۶۳۹۰۲
در نشست شورای امنیت مطرح شد؛

درخواست کشورها برای آتش‌بس فوری در غزه

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحدپیرامون حمله به مدرسه تابعین از سوی رژیم صهیونیستی برگزار شد و اکثر کشورها ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند.

به نقل از الجزیره، جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه در حالی برگزار شد که انتقاد از رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از وقت این جلسه را به خود اختصاص داده بود.

بر این اساس، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در این جلسه گفت: اسرائیل یک رژیم سرکش و یاغی است.

وی با اشاره به قتل عام مدرسه تابعین از سوی صهیونیست‌ها، خاطر نشان کرد: اسرائیل به محکومیت شما اهمیتی نمی‌دهد. آنها قطعنامه‌های شورای امنیت را رد کرده و حتی به سخنان شما گوش هم نمی‌دهند.

منصور با انتقاد از مجامع بین المللی، افزود: شورای امنیت و کشورها مسئول آن بودند که ماه‌های پیش جلوی مصونیت قضائی رژیم صهیونیستی را بگیرند. همزمان با ادامه نسل کشی در غزه شما مسئول هستید که واکنشی به آن نشان دهید. شما باید این اقدام را برای نجات انسان‌ها و استقرار صلح و امنیت انجام دهید. اسرائیل دولتی سرکش با حکومتی فاسد است که به دلیل مصونیت قضائی که دارد در حال لذت بردن از توحش خود علیه فلسطینیان است.

تاکید الجزائر بر اجرای قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه

نماینده الجزایر که به درخواست این کشور نشست شورای امنیت برگزار شده بود نیز گفت: ما از این شورا می‌خواهیم به صورت قاطع از فلسطینیان حمایت کند. ما خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه براساس درخواست قطعنامه شورای امنیت هستیم و از تلاش‌های میانجیگران بین المللی در این زمینه حمایت می‌کنیم. اکنون زمان هیچ گونه تعلل یا پیچیده کردن مذاکرات با افزودن پیش شرط‌های جدید نیست.

انگلیس: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد

نماینده انگلیس در شورای امنیت بامداد چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی باید اجازه دسترسی صلیب سرخ به اسرای فلسطینی را داده و حماس نیز گروگان‌ها را آزاد کند.

نماینده فرانسه نیز در این نشست گفت: «فرانسه حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در غزه را به شدت محکوم کرد».

نماینده روسیه: اقدامات اسرائیل عمدی هستند

نماینده روسیه در سازمان: ملل آنچه در غزه رخ می‌دهد یک انتخاب آگاهانه و عمدی از سوی سران اسرائیل است

ترور اسماعیل هنیه در تهران، یک اقدام به شدت تحریک کننده بود.

نماینده چین: زیرساخت‌های غیرنظامی نباید هدف قرار گیرند

چین به شدت این حمله را محکوم می‌کند، زیرساخت‌های غیرنظامی نباید هدف عملیات نظامی قرار گیرند؛ این یک خط قرمز در قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

حمله به مدرسه‌ای که تعداد زیادی از غیرنظامیان در آن پناه گرفته‌اند، در روز روشن و بارها و بارها، یک عمل شنیع است.

حتی مکانی که اسرائیل به عنوان "منطقه امن" اعلام کرده بود، اکنون تحت بمباران‌های جدید قرار گرفته و مردم مجبور به فرار شده‌اند.

آمریکا ادعا کرد که اسرائیل توافق آتش‌بس را پذیرفته است، اما واقعیت کاملاً برعکس است. به جای نشانه‌های معتبری از تعهد اسرائیل به آتش‌بس، آنچه می‌بینیم گسترش عملیات نظامی و افزایش تلفات غیرنظامیان است.

فاجعه انسانی در غزه همچنان رو به وخامت است، گرسنگی و بیماری به سرعت در حال گسترش هستند.

اسرائیل فوراً باید تمام فعالیت‌های جنگی و شهرک‌سازی را متوقف کند.

اشک تمساحِ آمریکا: برای قربانیان جنگ غره سوگواریم!

نماینده ایالات متحده آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل:

ما همچنان از تلاش‌های حیاتی سازمان ملل برای اجرای کمک‌های بشردوستانه در غزه، حتی با وجود دشواری‌ها، حمایت می‌کنیم.

ایالات متحده عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان پس از حمله ۱۰ آگوست توسط نیروهای نظامی اسرائیل به یک مجتمع در غزه است که شامل یک مدرسه و یک مسجد بود که پناهگاه افراد آواره، از جمله زنان و کودکان بود.

ما برای هر غیرنظامی که در این حادثه هولناک و در این درگیری جان خود را از دست داده است، سوگواریم.

نماینده اسلوونی: زمان آتش‌بس فرا رسیده

این شنبه جهان بار دیگر با شوک ناشی از یک حمله هوایی ویرانگر دیگر در غزه مواجه شد، یکی از مرگبارترین حملات تا کنون.

اسلوونی به شدت حمله اسرائیل به مدرسه الطبین در مرکز شهر غزه را محکوم می‌کند که به طور کامل به زندگی فلسطینی‌ها بی‌اعتنایی کرده است.

دیروز یک خبرنگار از من پرسید که این شورا چند گزارش دیگر نیاز دارد تا وضعیت در غزه تغییر کند؟ واقعاً ما این گزارش‌ها را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم اقدام کنیم.

ما چهار قطعنامه تصویب کرده‌ایم، اما هرگز به اجرای آنها پیگیری نکرده‌ایم. زمان اقدام اکنون است. زمان آن رسیده که آتش‌بس به‌طور نهایی برقرار شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات