بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۶۳۹۱۴

بسته تسلیحات 20 میلیارد دلاری؛ هدیه کاخ سفید به اسرائیل برای قتل‌عام فلسطینیان

در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، کاخ سفید بسته تسلیحاتی 20 میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی تایید کرد.

کاخ سفید بدون در نظر گرفتن بحران انسانی در جنگ غزه و درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، بسته تسلیحاتی به ارزش 20 میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تایید کرد.

طبق گزارش شبکه خبری (WION)، بسته چند میلیاردی ایالات متحده برای رژیم صهیونیستی شامل جنگنده و دیگر تجهیزات نظامی در بحبوحه تشدید تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا می‌شود.

طبق گفته پنتاگون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن، فروش بیش از 50 جنگنده «اف-15» و تجهیزاتی به ارزش حدود 19 میلیارد دلار از جمله 774 میلیون دلار گلوله تانک و خودروهای نظامی به ارزش 583 میلیون دلار را برای رژیم صهیونیستی تأیید کرده است.

با این‌حال، پنتاگون مدعی شده است که ارسال این تجهیزات به اسرائیل تا چندین سال آغاز نخواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در توجیه این اقدام توضیح داد «ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است و کمک به اسرائیل برای ایجاد و حفظ یک قابلیت دفاع شخصی مستحکم و همیشه آماده در راستای منافع ملی آمریکا است. این فروش پیشنهادی با این اهداف سازگار است».

طبق این گزارش، قرارداد 20 میلیارد دلاری آمریکا برای عرضه جنگنده‌های اف-15 تنها شامل فروش نمی‌شود بلکه به روزرسانی کیت‌هایی برای اسرائیل را نیز شامل می‌شود تا ناوگان فعلی جنگنده‌های خود را ارتقا دهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت ضمن قدردانی از کاخ سفید برای موافقت با چنین قراردادی متعهد به حفظ روابط واشنگتن و تل‌آویو شده است.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) تاکنون، ایالات متحده بیش از 10 هزار بمب بسیار مخرب دوهزار پوندی وهزاران موشک هلفایر برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده که علیه مردم فلسطین استفاده کند.

اخیرا نیز ایالات متحده از طرح‌ خود برای استقرار ناوهای نیروی دریایی، زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده در منطقه غرب آسیا به منظور محافظت از این رژیم در مقابل پاسخ احتمالی ایران و گروههای مقاومت منطقه به اقدام تروریستی اسرائیل در به شهادت رساندن فرمانده حزب‌الله فواد شکر و رهبر ارشد حماس اسماعیل هنیه خبر داده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات