تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۶۳۹۴۶
وزارت کشور فلسطین خبر داد؛

دستگیری شماری از جاسوسان رژیم صهیونیستی در نوار غزه

یک مقام مسئول در وزارت کشور فلسطین از دستگیری تعدادی از افراد که در غزه با رژیم صهیونیستی همکاری اطلاعاتی داشتند، خبر داد.

شبکه الجزیره قطر به نقل از این مقام مسئول که نام آن را فاش نکرد افزود: دستگاه های امنیتی در نوار غزه تعدادی از افراد که در جریان جنگ جاری با رژیم اسرائیل ارتباط و با این رژیم جنایتکار همکاری اطلاعاتی داشتند را دستگیر کردند و آنها در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

شبکه الجزیره به نقل از وی اضافه کرد که نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش‌هایشان برای انداختن شهروندان ساکن غزه در دام اطلاعاتی خود جهت جمع‌آوری اطلاعات از مقاومت فلسطین را افزایش داده اند.

وی اشاره کرد که مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل در تماس با تعدادی از افراد، آنها را تهدید کردند که چنانچه با آنها همکاری نکنند، خانه هایشان را بمباران می کنند و خانواده هایشان را خواهند کُشت.

او اظهارداشت که رژیم اشغالگر اسرائیل در سایه ایجاد قحطی و شرایط سخت اوضاع بشر دوستانه از نام انجمن‌های امدادی برای جمع‌آوری اطلاعات و باج‌گیری از شهروندان سوء استفاده می‌کند.

این مقام امنیتی فلسطینی با تاکید بر اینکه دستگاه های امنیتی غزه در حال مقابله با دستگاه اطلاعاتی رژیم اشغالگر و روش های آن هستند، از مردم مناطق مختلف نوار غزه خواست تا مراقب روش ها و فریب های دشمن صهیونیستی باشند.

رژیم اسرائیل که تاکنون بر اثر مقاومت قهرمانانه مردم غزه متحمل شسکت های نظامی و سیاسی شده است یکشنبه گذشته در سایه محاصره شدید اعمال شده همزمان با ۳۱۰ روز جنگ ویرانگر علیه ساکنان غزه برای تحریک فلسطینیان علیه نیروهای مقاومت به روش‌های جدیدی متوسل شد.

در یکی از این روش ها پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی بر روی چادرهای آوارگان در منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس بروشورهای کاغذی ریختند که بر روی آن ها نوشته شده بود: «شما سیگار می خواهید، رهبر نمی خواهید. بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی این بروشورها حامل دو نخ سیگار از نوع «رویال» بود.

اعلامیه‌های تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی همچنین حاوی مطالب و تصاویری علیه «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس بود.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل پس از ناکامی در توزیع نشریات قبلی یعنی مجله ای به نام «حقایق» که حاوی اطلاعات تحریک آمیز علیه رهبران حماس و مبارزان مقاومت بود، به این شیوه جدید متوسل شد و مردم غزه را به همکاری با رژیم صهیونیستی و علیه حاکمیت حماس در نوار غزه فراخواند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده اند و و تعداد مجروحان هم به ۹۱ هزار و ۶۴۵ نفر رسیده است.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. دیوان مذکور به رژیم اسرائیل دستور داد که به سرعت حملات خود در شهر جنوبی رفح، جایی را که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به آنجا پناه برده بودند، متوقف کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات