صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۹۷۵
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

مخالفین کابینه پیشنهادی دولت چه میگویند؟

نماینده مجلس دوازدهم گفت: هر دولتی باید یک گفتمان واحد داشته باشد اما متاسفانه بین وزرای کابینه چهاردهم همگرایی وجود ندارد.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ گفتگو با حامد یزدیان

حامد یزدیان نماینده اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرت در دولت چهاردهم و معیار های مجلس برای رای اعتماد به وزرا، اظهار داشت: معیار های زیادی برای رای اعتماد دادن به وزرا وجود دارد اما مهمترین آنها یک کارنامه افراد دوم برنامه افراد است که تعیین می‌کند آیا آن فرد شایستگی این جایگاه را دارد و می‌تواند آن وزارت خانه را اداره کند یا خیر.

وی افزود: افراد پیشنهاد شده سوابقی دارند که باید بررسی و ارزیابی شود همین این افراد مواضع و عملکرد هایی را قبلا داشته اند که باید بررسی شود.

این نماینده در ادامه گفت: برنامه هایی که این افراد ارائه می‌دهند نیز بسیار مهم است و در این بخش نیز نمایندگان بصورت دقیق برنامه افراد را میشنوند و به صورت نسبی تصمیم گیری می‌کنند. وزرای پیشنهادی نباید خطوط قرمز را رد کنند اما در عین حال ما از این افراد انتظار نمره بیست را نیز نداریم.

یزدیان با بیان اینکه نباید دولت ها را باهم مقایسه کنیم، اظهار داشت: مبنای کار ما مقایسه بین دولت ها نیست و معیار های ما قانون اساسی، اسناد بالادستی و برنامه هفتم است و افراد باید از اسناد بالادستی، قانون اساسی و آرمان های انقلاب تبعیت کنند. تصمیم نداریم که دولت چهاردهم را با دولت سیزدهم مقایسه کنیم زیرا دولت ها را باید با آرمان های انقلاب مقایسه کرد.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های دولت سیزدهم که دولت چهاردهم نیز می تواند در این موارد از آنها الگو برداری کند میتوان به داشتن روحیه انقلابي، جهادی و کار شبانه روزی اشاره کرد.

این نماینده بیان کرد: در حال حاضر فشار های زیادی به دولت چهاردهم وارد می‌شود و آقای پزشکیان نیز بارها به این مطلب اشاره کردند.

یزدیان در خصوص نبود اندیشه مشترک در میان وزرای کابینه چهاردهم گفت: نبود اندیشه مشترک یکی از مصادیق بی برنامگی محسوب می‌شود. دولت باید یک گفتمان واحد داشته باشد و دولت یک سرکت سهامی نیست که هر کس سهمی در آن داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی مواقع کلمه های زیبا و ارزشمند مانند وفاق با این مفهوم نگاه شرکت سهامی اشتباه گرفته می‌شود . هر دولتی باید یک گفتمان واحد نه لزوما سیاسی داشته باشد اما متاسفانه بین وزرای کابینه چهاردهم همگرایی وجود ندارد انشالله که مجلس نیز به این مسائل توجه کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات