تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۲۸

احتمال آتش‌بس و التماس نتانیاهو به وزرای تندرو برای ماندن در کابینه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای آنکه بقای کابینه ائتلافی‌اش تحت تاثیر توافق احتمالی آتش‌بس قرار نگیرد، دست به دامان وزرای تندرو خود شده است.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو» از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درخواست کرده است که طی دوره تعطیلی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از کابینه کناره‌گیری نکنند.

برپایه این گزارش، نتانیاهو همچنین از این وزیران تندرو کابینه خواسته‌است که در صورت امضای توافق، منتظر ازسرگیری جنگ بعد از ۴۲ روز یعنی در پایان مرحله نخست توافق باشند.

پیشتر بن گویر و اسموتریچ نتانیاهو را تهدید کرده بودند که در صورت موافقت با توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا، از کابینه ائتلافی وی خارج شده و آن را سرنگون خواهند کرد.

مذاکرات آتش‌بس غزه که روز پنج‌شنبه در دوحه قطر آغاز شد، روز جمعه پایان یافت. در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

این بیانیه افزود: آمریکا روز جمعه پیشنهاد دیگری به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که می تواند به کاهش اختلاف ها منجر شود. این پیشنهاد که مورد حمایت دوحه و قاهره قرار گرفت، با اصول پیشنهاد «جو بایدن» که در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۴(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ارائه شده بود و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مطابقت دارد.

این بیانیه افزود: این پیشنهاد براساس نقاطی است که هفته گذشته بر آن توافق شد و می تواند شکاف ها را کاهش دهد و شرایط اجرای سریع توافق را فراهم کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات