سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۹۴

امکان استقرار بیمارستان صحرایی سپاه در مهران هر نقطه‌ای

وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان فوق‌تخصصی سیار حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیه) نیروی زمینی سپاه گفت: بیمارستان سپاه در مهران مجهزترین و بهترین بیمارستان صحرایی در دنیاست و می‌تواند در هر نقطه از کشور استقرار پیدا کند.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز (دوشنبه،‌ 29 مرداد) در سفر یک روزه به استان ایلام در جریان بازدید ازبیمارستان فوق تخصصی فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیه) نیروی زمینی سپاه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های جهادگران عرصه سلامت این نیرو، عملکرد و حضور این مجموعه درمانی را در مرز مهران و خدماتی‌رسانی به زائرین را مثبت ارزیابی کرد.وزیر بهداشت در این باره گفت: نیروی زمینی سپاه در همه شرایط و بحران‌های زیستی و اجتماعی بویژه حماسه جهانی اربعین و ایام همه‌گیری ویروس کرونا در کنار مجموعه بهداشت و درمان کشور بوده و خدمات ارزنده‌ای به مردم در راستای بهداشت و درمان انجام داده و شهدای زیادی در این عرصه تقدیم کرده است.
وی با بیان اینکه ارگان‌ها در مرز مهران به کمک وزارت بهداشت آمده‌اند گفت: در این مرز سه بیمارستان صحرایی استقرار دارند که متعلق به تامین اجتماعی، سپاه و ارتش هستند.
عین اللهی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه که در مرز مهران مستقر شده است اظهار کرد: بیمارستان سپاه مجهزترین و بهترین بیمارستان صحرایی در دنیاست و می‌تواند در هر نقطه از کشور استقرار پیدا کند. در این بیمارستان همه امکانات لازم اعم از رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، سونوگرافی و ICU در این بیمارستان وجود دارد.وی در پایان افزود: یکی از افتخارات بزرگ کشور ما این است که سپاه و ارگان‌های همراه ما می‌توانند چنین اقداماتی را در یاری رساندن به وزارت بهداشت انجام دهند.
گفتنی است؛ بیمارستان‌های صحرایی تخصصی و فوق تخصصی سیارنیروی زمینی سپاه دارای ۱۲۸ تخت بستری و آمادی است. این بیمارستان یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های سیار کشور است که کاملاً مجهز و مطابق با استاندارد‌های روز دنیا ایجاد شده است و دارای ویژگی واکنش استقرار سریع در راه‌اندازی است که در مدت چهار ساعت دایر شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات