صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۶۵۳۸۹
گزارش صبح صادق از همایش توانمند سازی مدیران نیروی انسانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه

۱۸ هزار مسکن در حال احداث

«سردارحسن نقی‌زاده» در ابتدای «همایش توانمند سازی مدیران نیروی انسانی  نمایندگی ولی فقیه در سپاه» با اشاره به اینکه کارکنان معاونت نیروی انسانی سپاه سنگ‌صبور دیگر نیروهای سپاه هستند، گفت: «کارکنان معاونت نیروی انسانی  همانند صخره‌های نزدیک دریا هستند. همانطور که موج‌های دریا به صخره برمی‌خورند و به آرامی دوباره به دریا برمی‌گردند،معاونت نیروی انسانی  سپاه هم باید این ویژگی را داشته باشند. در سپاه اگر نیروهای دیگر به مشکلاتی بر می‌خورند، نزد کارکنان معاونت نیروی انسانی می‌آیند و با آنها درددل می‌کنند؛ به همین‌خاطر می‌گوییم که کارکنان معاونت نیروی انسانی سپاه باید پاسخی برای سؤالات اقتصادی، کارگزینی، خدماتی، قضایی، آخرین قوانین و مقررات موجود در سپاه داشته باشند تا به دیگر نیروها راهکار بدهند. این وظیفه اصلی کارکنان معاونت نیروی انسانی  است.»

وی با اشاره به موفقیت کارکنان معاونت نیروی انسانی در ارائه خدمات افزود: «این معاونت سه سال در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح رتبه نخست را کسب کرده است.در اشراف هم همینطور، در سطح سپاه هم همواره از رتبه‌های برتر بوده‌ایم.»

حیاتی‌ترین بخش سپاه 
در ادامه این مراسم «سردار محسن احمدی» جانشین معاونت نیروی انسانی سپاه ضمن اشاره به پیام «سردار سلامی»، فرمانده کل سپاه به معاونت نیروی انسانی سپاه گفت: «کلمه به کلمه نامه‌ای که سردار سلامی به  معاونت نیروی انسانی سپاه داده است، ارزشمند است و باید سرلوحه کار قرار بگیرد. سردار سلامی در این نامه  معاونت نیروی انسانی را هویت سپاه پاسداران خوانده و از نیروهای  این معاونت خواسته است تا «راهبرد رضایت‌مندی والای پاسداران را به عمل منتقل کنید».
سردار احمدی حیاتی‌ترین بخش سپاه را  معاونت نیروی انسانی دانست و اذعان کرد: «مدیریت سرمایه انسانی سپاه به دست معاونت نیروی انسانی است و موضوعاتی، مانند جذب، گزینش، آموزش، حفظ و نگه‌داشت و ارزشیابی به دست کارکنان معاونت نیروی انسانی سپاه است.»

پروژه‌های مسکونی
در ادامه این مراسم «سرهنگ محسن مشهدی» رئیس اداره کارگزینی معاونت نیروی انسانی و مسئول عملیات حقوقی سپاه اظهار داشت: «بنابر قانون جوانی حقوق متأهلان کارکنان نیروهای مسلح را اضافه کرده‌ایم و برای کسانی که فرزند سوم به بالاتر دارند، بیشتر افزایش حقوق داشته‌اند. این موضوع حتی در خصوص کسانی که فرزند سوم‌شان متأهل شده باشد، جاری است.»
سرهنگ مشهدی گفت: «فاصله بالاترین حقوق و پایین‌ترین حقوق کارمندان نیروهای مسلح بسیار نزدیک است و تفاوت چشمگیر بین آنها وجود ندارد.» وی تأکید کرد: «یکی از اقداماتی که در دو سال اخیر در دستور کار قرار داده و به آن سرعت بخشیده‌ایم، ساخت پروژه‌های مسکونی بوده است. در موضوع پروژه‌های مسکونی اولویت با مناطق کم‌برخوردار است.»

یکسان‌سازی خریدخدمت‌ها با رسمی‌ها
در بخش دیگر این مراسم «سرهنگ نادر دریجانی» رئیس اداره سازماندهی معاونت نیروی انسانی سپاه درباره سامانه ارتقای کارکنان گفت: «وقتی فرد از گروهی به گروه دیگر جابه‌جا می‌شود، بنابر تعریفی که برای سامانه شده است، دقیقاً اعلام می‌کند که آیا این نقل و انتقال موجب ارتقای نیرو است یا خیر. بنابراین از کارکنان می‌خواهیم در هنگام جابه‌جایی به این مسئله دقت داشته باشند که جایی که منتقل می‌شوند، موجب ارتقا می‌شود یا خیر تا بعداً با مشکل رو‌به‌رو نشوند.»
دریجانی در خصوص مدارک تحصیلی نیروها گفت: «یکی از اقداماتی که در نیروهای مسلح صورت گرفته این است که افراد هر تعداد مدرک که بگیرند، امتیاز به شمار می‌آید؛ در حالی که برخی از مشاغل هستند که فقط دو مدرک تحصیلی را قبول می‌کنند. برای نمونه، در ادارات دیگر اینطور است که وقتی شخص با مدرک دیپلم وارد کار شد، فقط تا مدرک مقطع کارشناسی او معتبر است و امتیاز به او می‌دهند و برای دکتری او امتیازی قائل نیستند، اما در اینجا برای هر یک از مدارک تحصیلی امتیاز وجود دارد.»
وی با اشاره به یکسان‌سازی شرایط نیروهای خرید خدمت و کارکنان سپاه گفت: «در حوزه سازماندهی توانسته‌ایم همان امکاناتی را که برای کارکنان داریم، برای معادل آنها در نیروهای خرید خدمت هم بیاوریم. مثلاً راننده خرید خدمت از همان امکاناتی برخوردار است که راننده رسمی سپاه برخوردار است؛ در مابقی معادل‌ها هم این شرایط یکسان است.»

 افزایش منازل سازمانی کارکنان
در ادامه این مراسم «سرهنگ خلیل محمدی» جانشین خدمات کل سپاه در خصوص حوزه خدمات سپاه گفت: «خدمات سپاه بر اساس شیوه‌نامه‌ای که هر ساله به سازمان خدمات ابلاغ می‌شود، عمل می‌کند: یکی از چالش‌های اساسی که در حوزه خدمات داریم، این است که کارکنان اطلاعات کافی نسبت به عملکرد این سازمان ندارند. همین موضوع سبب شده است تا برخی از نیروها نتوانند به درستی از خدماتی که برای آنها تدارک دیده شده، استفاده ببرند. بنابراین لازم است کارکنان نسبت به شیوه‌نامه آگاهی پیدا کنند.»

وی مهم‌ترین اقدام حوزه خدمات را در خصوص مسکن دانست و خبر داد: «بیش از 18 هزار مسکن در حال احداث داریم.»

وی درباره افزایش منازل سازمانی گفت: «یکی دیگر از خدماتی که به شکل جدی پیگیری می‌شود، افزایش مساکن سازمانی است و انتظار می‌رود با افزایش این منازل کارکنان بتوانند در مدت زمانی که در انتظار تهیه مسکن هستند، بتوانند در منازل سازمانی سکونت داشته باشند.»

سرهنگ محمدی در خصوص طرح توانمندی تهیه مسکن اظهار داشت: «این طرح برای ورودی‌هایی است که از سال 1399 آمده‌اند. در این طرح که با همکاری بیمه کوثر شکل گرفته، افراد می‌توانند با پرداختی مبلغی اضافه بر بیمه طی 15 سال، سود 25 درصدی را دریافت کنند که می‌تواند در توانمندی افراد در تهیه مسکن کمک کند.

گفتنی است وام‌ها و تسهیلاتی که حوزه خدمات به عنوان مشوق فرزندآوری، ازدواج، مرابحه، ضروری، رسالت پاسداری، ودیعه مسکن، درمان، عتبات عالیات، اربعین، خانواده معظم شهدا، بلاعوض معسرین ارائه می‌دهد ،میزان پرداختی هر کدام در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات