صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۶۵۵۴۰
در پی تحمل یک دوره بیماری صعب العلاج

سردار دکتر رضا سراج به یاران شهیدش پیوست

سراج پیش از حضور در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشت. ریاست دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم (ص) دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ریاست سازمان بسیج دانشجویی و معاونت سیاسی قرارگاه ثارالله از جمله این مسئولیت‌ها بود.

رضا سراج، سخنگو و معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی تحمل یک دوره بیماری صعب‌العلاج دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. او تحلیلگر مسائل راهبردی بود که در حوزه سیاسی و فرهنگی تألیفات گوناگونی از خود برجای گذاشت. 
سراج پیش از حضور در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشت. ریاست دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم (ص) دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ریاست سازمان بسیج دانشجویی و معاونت سیاسی قرارگاه ثارالله از جمله این مسئولیت‌ها بود. سراج در حوزه پژوهشی و تحلیلی هم فعال بود و تلاش‌های او در این زمینه منجر به تألیفات گوناگونی شده بود. تألیفات او عمدتاً در زمینه‌های راهبردی، سیاسی و فرهنگی بود. سراج به دلیل فعالیت‌های خود مورد غضب دولت امریکا هم قرار گرفت، به نحوی که در خرداد ۱۴۰۲، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این مرحوم را تحریم کرد. این رزمنده دوران دفاع مقدس، کارشناس ارشد مسائل راهبردی و عضو هیئت علمی دانشگاه بود. 

 پیام تسلیت فرمانده کل سپاه
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه طی پیامی عروج ملکوتی سرتیپ دوم پاسدار رضا سراج را تسلیت گفت. سردار سلامی در پیام خود با بیان اینکه عروج ملکوتی سردار پرافتخار، پیشکسوت دفاع مقدس و مجاهد فی سبیل‌الله سرتیپ دوم پاسدار رضا سراج، مدیر و کارشناس موفق و مؤثر سپاه در عرصه‌های مختلف مأموریتی به ویژه در تحلیل مسائل راهبردی، رسانه و جنگ نرم و معاون ارتباطات و رسانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، موجب تأثر و تألم خاطر گردید، نوشته: «این سردار مجاهد از هنگام پوشیدن لباس سبز پاسداری و حضور حماسی در سنگر دفاع مقدس تا میدان‌های دفاع از ارزش‌ها و هویت انقلاب اسلامی در جبهه‌های مختلف جنگ اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی و روانی، ترجمان ایمان، دانش، اخلاص، شجاعت، فداکاری و مجاهدت حضور داشت و کارنامه درخشان او همیشه الهام بخش و درس آموز برای نسل جوان این سرزمین خواهد بود». 

 تسلیت رئیس قوه قضائیه
رئیس قوه قضائیه نیز در پیامی درگذشت مرحوم سراج را تسلیت گفته است. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیام خود نوشته: «درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای رضا سراج، سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را که در زمره فعالان انقلابی دانشگاه و جبهه جهاد تبیین بود و علاوه بر تصدی مسئولیت‌های خطیر و خدمات، اثرات و تألیفات نافع و ارزنده‌ای در حوزه‌های راهبردی و سیاسی و فرهنگی داشت، به خانواده مکرم آن مرحوم و کلیه دوستان و همکاران و همسنگران ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم». 
 تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی 
 علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در پیامی درگذشت دکتر رضا سراج را تسلیت گفت. در بخشی از پیام علی اکبر احمدیان آمده است: او در شروع نوجوانی توفیق درک عصر امام خمینی (ره) و سپس سربازی ایشان در جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی و پس از آن در مسئولیت بسیج دانشجویی و عضویت در هیئت علمی دانشگاه و فعالیت‌های جهادی و تبرعی فراوان، به‌ویژه در خدمت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) گذراند، در روز مبارک تولد موالی خویش پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به دوستان شهیدش پیوست.

 تسلیت سخنگوی وزارت خارجه
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم با صدور پیامی درگذشت مرحوم سراج را تسلیت گفت. کنعانی در پیام خود با بیان اینکه دریافت خبر درگذشت شخصیتی خدوم، فاضل و انقلابی، رضا سراج سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، کارشناس ارشد مسائل راهبردی و عضو هیئت علمی دانشگاه موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید، نوشته: «خدمات ارزشمند آن فقید سعید در مناصب و مسئولیت‌های مختلف علمی و انقلابی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صفحات زرینی را از کتاب زندگی پر از تلاش و مجاهدت آن انسان وارسته تشکیل می‌دهد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات