صبح صادق >>  فرهنگ >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۶۵۷۹۰

دلم تنگ می‌شود

دلم تنگ می‌شود
روز‌ها داشت به پاییز نزدیک می‌شد، اما دل‌ها از دیدار با رهبر معظم انقلاب بهار بود و جوان! پهلوانان ایرانی المپیکی و پارالمپیکی ۲۰۲۴ پاریس برای دیدار با پدر امت به حسینیه امام خمینی (ره) پا گذاشته بودند؛ هر یک از این قهرمانان برای بالابردن پرچم سه رنگ کشورمان از جان مایه گذاشته و سختی و درد کشیده بودند، اما شانه خالی نکرده بودند. این گزاره برگرفته از همان روایتی است از مولا امیرالمؤمنین علی (ع) که بر بلندای حسینیه امام خمینی (ره) خودنمایی می‌کند: «مَن بَذَلَ جُهدَ طاقَتِهِ بَلَغَ کُنهَ إرادَتِه»؛ هر که نهایت طاقت و توان خود را به‎کار گیرد، به نهایت آنچه اراده کرده است، می‎رسد. 
نهایت اراده قهرمانان ایران باد افتادن به پرچم ایران است و برای آن لحظه‌شماری‎ می‎کنند! خواندن این جملات «ساره جوانمردی» پاراتیرانداز طلایی ایران در پارالمپیک پاریس وقتی از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند، غرورآفرین است و از غیرت ایرانی حکایت دارد: «بعد از مدال طلا و موقع اهتزاز پرچم کشورم به این فکر می‌کردم که آخرین بار است و دلم برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران تنگ می‌شود.»

من دختر شما و فرزند ایرانم
«ساره جوانمردی» عنوان‌دار بهترین تیرانداز بانوان ایران و دارنده بیش از ۶۰ مدال رنگارنگ مسابقات جهانی و پارالمپیک تیراندازی که در جریان حادثه «زلزله کرمانشاه» جوانمردی را به حد اعلای خود رساند و مدال طلای «پارالمپیک ریو» را به نفع مردم زلزله‌زده کرمانشاه و «سرپل ذهاب» به حراج گذاشت؛ مادری که در پارالمپیک امسال با وجود فرزند یک‎ساله خود راهی مسابقات شد و مدال طلا کسب کرد. جوانمردی در حسینیه امام خمینی (ره) خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: «من دختر شما، فرزند ایران، و قهرمان جهان در رشته تیراندازی هستم. مادر قهرمانی هستم که با تمام سختی‌ها و مشکلات و با دعای شما و مردم عزیز ایران توانستم برای چهارمین بار در پارالمپیک حضور پیدا کنم و پنجمین مدالم را که چهار مدال آن طلا بوده است، کسب کنم. امروز خوشحالم که به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزشکار پارالمپیک در خدمت شما هستم. همیشه ورزشکاران که خدمت رهبر انقلاب می‌رسند، انگشتر آقا به دست پهلوانان می‌رسد. امروز می‌خواهم یک سنت‌شکنی کنم و انگشتر شما را برای میوه زندگی‌ام که پا به پای مادرش سختی‌ها را تحمل کرد، تا مادرش امروز شرمنده شما و مردم نباشد، بگیرم.»

مایه عزت و سربلندی
دلخوشی جوانان و پهلوانان ایران زمین این است که دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنند؛ هر چند امام خامنه‌ای در این دیدار این حس درونی را متقابلاً ابراز کردند و گفتند: «خیلی خوشحالم از اینکه یک بار دیگر این توفیق را پیدا کردم که با یک مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان این کشور ملاقات کنم. جوان‌های عزیز ورزشکار ما که مایه افتخار هستند، جداً و بلاشک، برای کشور ایران اسباب عزت و سربلندی محسوب می‌شوند.» این خوشحالی را در صحبت‌های «حسین گلستانی» عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران می‌شد خواند که می‌گفت: «دیدار با حضرت آقا، مثل همیشه برای ما باعث ایجاد انگیزه شد و همچنین خستگی ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه گذشته را از بین برد. راهنمایی و رهنمود‌های ایشان همیشه باعث دلگرمی ما ورزشکاران است.» «روح‌الله رستمی» قهرمان پاراوزنه‌برداری ایران هم از قافله عاشقان حضرت عشق جا نمانده بود و اذعان داشته بود: «این دیدار همه چیزش برایم عجیب و هیجان‌انگیز بود. دیدار با مقام معظم رهبری همیشه برای من حال و هوای خاصی داشته است؛ انگار چهار سال به چهار سال تلاش می‌کنم تا این لحظه دیدار برسد و لبخند رضایت را روی چهره نورانی حضرت عشق ببینم. آن وقت تمام رنج‌ها و خستگی‌ها و ناملایمتی‌ها را فراموش کنم و یک نفس راحت بکشم و با خودم بگویم آه سرانجام این مأموریت هم با موفقیت گذشت.» او همچنین از ترسش سخن گفت! ترس از احتمال اینکه به این دیدار نرسد: «چند روز پیش از دیدار به دلیل عفونت و تب و لرز بستری و روی تخت بیمارستان بودم و دلهره این را داشتم که به دیدار رهبری نرسم، اما خبر رسید دیدار به‌روز سه‌شنبه موکول شده است. خیلی خوشحال شدم که بار دیگر می‌توانم آقا را از نزدیک ببینم.»

ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم
«آرین سلیمی» که به قول خودش هشت سال، یعنی از ۹ تا ۱۷ سالگی هیچ مدالی در کارنامه خود نداشت و تنها با اراده و توکل به خدا شیاپچانگ تکواندو را ترک نکرده بود و پرچم ایران را در ۲۰ سالگی و در میدان بزرگ المپیک پاریس بالا برده است، در حضور رهبر معظم انقلاب گفت: «از مردم عزیز ایران تشکر می‌کنم. دعای آنها بدرقه راه ما بوده است. با تمام وجود برای ایران می‌جنگیم، برای پرچم عزیز ایران. امیدواریم بار‌ها پرچم ایران را در رویداد‌های مختلف به اهتزاز درآوریم. با افتخار ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم.»

نقره داغ رسانه‌های ضد انقلاب
«مبینا نعمت‌زاده» دختر جوان تکواندوکار ایران که در میدان مبارزه کم نیاورد و مدال برنز المپیک را به گردن آویخت، با دست گچ گرفته خودش را به حسینیه امام خمینی (ره) رسانده بود. در کنارش «ناهید کیانی» هم بود، کسی که با مدال نقره‌اش رسانه‌های ضد انقلاب را نقره داغ کرده بود. در این میان، جای برخی از ورزشکاران نیز خالی بود، ورزشکارانی از جنس «حسن یزدانی» که همیشه فکرشان به اهتزاز درآوردن پرچم ایران است. «علیرضا دبیر» رئیس فدراسیون کشتی در باره علت نیامدن حسن یزدانی گفت: «حسن یزدانی برای عمل جراحی کتفش به فرانسه رفته است، در همین ساعاتی که ما اینجا هستیم، او در آنجا در اتاق عمل است. برای سلامتی او دعا کنید.» «مرتضی مهرزاد» بلندقدترین عضو کاروان ایران و ستاره تیم ملی والیبال نشسته که با این تیم در بازی‎های پارالمپیک پاریس به مدال طلا دست یافت نیز در این دیدار حاضر بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات