صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۶۶۵۰۰

نشریه اخبار و تحلیل ها سه شنبه 17 مهر 1403

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): تکیه‌ آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار ‌گرفتن همه‌ منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است... یقیناً این رؤیای صهیونی و آمریکایی، خیالی ‌باطل و ناشدنی است. رژیم، همان شجره‌ خبیثه‌ کنده‌شده از روى زمین است که به گفته‌ صدق الهی قرارى ندارد. این رژیم ‌خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را بِه زحمت بر سر پا نگه داشته است و این هم ‌دیری نخواهد پایید؛ باذن‌الله‌تعالی.(1403/7/13)

فایل word

فایل pdf

حرف روز   

 وفاق باشکوه برای مقاومت

این روزها مسئله فلسطین و مبارزه و ایستادگی در برابر رژیم حیوان‌صفت صهیونی به مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان جهان بدل شده و افراد و گروه‌های متنوعی را با باورهای و گرایش‌های متفاوت در کنار هم قرار داده است. آنهایی که در ده‌ها موضوع فکری، سیاسی و ... اختلاف نظر دارند و جدال‌های‌شان به صف‌آرایی در برابر هم ختم می‌شود که گاه امیدی به حل آن نیست، امروز در فرصت تاریخی به‌دست آمده پس از عملیات باشکوه «طوفان‌الاقصی» در جبهه مقابله با رژیم منحوس صهیونی هم‌افق شده و گرد هم آمده‌اند.

امروز جبهه متحد دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین دیگر چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد، قالیباف و جلیلی و پزشکیان و زاکانی و عراقچی و حسن خمینی و ... نمی‌شناسد! دعواهای انتخاباتی تمام شده است و همه و همه در یک صف ایستاده‌اند تا مانع قدرت گرفتن این غده سرطانی شوند که منافع غرب را در سرزمین‌های جهان اسلام دنبال می‌کند. به همین دلیل است که تمام قد در صف حامیان آن ایستاده‌اند و چشم‌ها را بر این همه جنایت بسته‌اند!

اردوگاه مبارزه با رژیم صهیونیستی حتی از دور دست‌ها نیز در حال یارگیری است و خیلی‌ها را که شاید انتظار نمی‌رفت، در صف خود می‌بیند. همین دیروز بود که «جواد موگویی» نویسنده و مستندساز ایرانی نوشت که در فرودگاه بیروت «عطاءالله مهاجرانی» را دیده است و او درباره حضورش در لبنان گفته است: «باید صدای بمباران‌ را شنید تا از فلسطین حرف زد» و اذعان داشته است: «من هنوز هم انقلابی‌ام. امروز مقاومت در اوج شکوه و وحدت است. آقای خامنه‌ای یعنی وحدت...» و از عشقش به حاج‌قاسم سلیمانی گفته است! همین پریروز بود که «فرخ نگهدار» اپوزیسیون کهنه‌کار از سوی جیره‌خواران صهیونیستی خارج‌نشین مورد طعن قرار گرفت که به قلم به‌دستی در خدمت جمهوری اسلامی بدل شده است، چرا که قدرت و ایستادگی جمهوری در برابر رژیم صهیونیستی را ستوده بود!

امروز مبتنی بر دکترین وحدتی که بنیانگذار آن بزرگمرد تاریخ ایران زمین، حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) است، اردوگاه باشکوهی شکل گرفته است که تاریخ کمتر چنین جمع باشکوهی را به خاطر دارد. اردوگاهی که تجلی واقعی کثرت در عین وحدت است و وجه مشترک همه آنان حریت و آزادگی است. هر کسی که هنوز در درون وجود خود نوری از انسانیت و شرافت و اخلاق می‌بیند و به تعبیر «بزرگ آزاده عالم» حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اگر دین ندارد، لااقل آزاده باشید، امروز از سراسر جهان خود را در مختصات جبهه مقاومت تعریف کرده است. اردوگاهی آخرالزمانی که نویدبخش ظهور منجی عالم بشریت (عج) است!(مهدی سعیدی)

گزارش روز    

جشنواره «نووا» اسم رمزی برای تحریف

 قرار است در نزدیکی کیبوتص رعیم در صحرای نگب در جنوب سرزمین‎هاس اشغالی جشنواره موسیقی رعیم برگزار شود. در واقع جشنواره رعیم به مناسبت جشن سوکوت ـ یکی از مهم‌ترین جشن‌های یهودیان ـ برپا می‌شود. رقاص‌ها، نوازنده‌ها و طیف‌های مختلف، از جمله LGBT ها یا همان همجنسگرایان نیز حضور دارند؛ چراکه‌ به تازگی بسیاری از جوامع یهودی تلاش کرده‌اند جشن‌های مذهبی خود را فراگیرتر و شامل همه افراد، از جمله همجنسگرایان کنند. جشنواره رعیم و جشن سوکوت مصادف شد با ۷ اکتبر۲۰۲۳.

عملیات «طوفان‌الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳  نقطه عطفی در تاریخ مقاومت فلسطین ایجاد کرد. ریزش بازارهای مالی رژیم صهیونیستی از جمله تعطیلی شرکت اسپانیایی اینتدیتکس در سرزمین‌های اشغالی گرفته تا راهاندازی اعتراضات گسترده دانشجویان کشورهای غربی به حمایت از مردم فلسطین همگی از پیامدهای عملیات طوفانالاقصی بود که همچنان نیز ادامه دارد. در این عملیات، ابتدا نیروهای حماس، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند و پس از آن به صورت زمینی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. یکی از نقاطی که نیروهای پیاده به آن رسیدند، منطقه کیبوتص رعیم صحرای نگب در نزدیکی غزه بود. همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی رعیم عملیات آغاز شد. «یورو نیوز» در این باره می‌نویسد: «در پی حمله نظامیان فلسطینی به خاک اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر به قتل رسیدند،۲۵۰ نفر به گروگان گرفته شدند. از این تعداد ۲۶۴ نفر در جشنواره موسیقی رعیم جان خود را از دست دادند. همچنین حدود ۴۰ نفر از محل برگزاری این جشنواره موسیقی ربوده شدند.» اکنون رژیم پس از یک سال، به مناسبت نخستین سالگرد کشته‌شدگان ۷ اکتبر ۲۰۲۳در محل جشنواره «نووا» مراسمی را برگزار می‌کند. صفحات مجازی وابسته به رژیم صهیونیستی همچون «ایران اینترنشنال»، تلاش دارند با مظلوم‌نمایی فوق‌العاده تصویری انسانی از این مراسم نشان دهند و از وقایع جشنواره رعیم به منزله کشتار فجیع یاد کنند. در واقع کارکرد مراسم سالگرد، سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که رژیم صهیونی از سال ۱۹۴۸بر ملت مظلوم فلسطین روا داشته است. اکنون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار شهدای جنگ غزه را در مرز ۴۲هزار نفر اعلام کرده است. «گالانت» وزیر جنگ رژیم منحوس صهیونیستی با این استدلال که «ما در غزه با حیوانات انسان‌نما مواجهیم» دستور قتل عام گسترده هزاران طفل و زن و مرد و پیر و جوان را صادر می‌کند. همه این جنایات در این رسانه‌ها مسکوت مانده، اما برای تلفات خود در ۷ اکتبر جریان رسانه‌ای به راه می‌اندازند. جالب آنکه روزنامه «هاآرتص» در گزارشی ‌می‌نویسد:«بالگردهای ارتش اسرائیل حین حمله به حماس به سمت غیرنظامیان نیز شلیک کردند.»

 شاید بتوان گفت، یکی دیگر از پیامدهای عملیات طوفان‌الاقصی این بود که چهره کریه رژیم فاسد را به ساکنان اشغالگر صهیونیستی نیز نمایان کرد؛ چرا که دیدند ارتش به ساکنان رژیم رحمی نکرده و اکنون نیز تلاشی برای گروگان‌ها نمی‌کند؛ لذا تظاهرات انبوه در سرزمین‌های اشغالی نیز از همین مسنله نشئت می‌گیرد؛ از این رو امید است به حکم «مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین» شر این رژیم سفاک به خودش برگردد و هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم. (محمد حکیمی)

خبر ویژه

 10 سناریو آماده روی میز نیروهای مسلح

یک منبع مطلع نظامی اعلام کرد، واحدهای طراحی نیروهای مسلح حداقل 10 طرح عملیاتی متناسب برای پاسخ به اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی آماده کرده‌اند که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه این سناریوها قابلیت به‌روزرسانی دارند و آماده شدن آنها نشانه جدیت ایران در پاسخ است، افزود: «پاسخ ایران ضرورتاً مقابله به مثل و در حد همان اقدام صهیونیست‌ها نخواهد بود، بلکه می‌تواند شدیدتر و به اهداف متفاوتی باشد که اثرگذاری پاسخ را تقویت کند.» این منبع نظامی در ادامه می‌گوید: «رژیم صهیونیستی به نسبت ایران جغرافیای بسیار محدودتر و زیرساخت‌های حساس‌تر و‌کمتری دارد و اقدام ایران می‌تواند رژیم را دچار مشکلات بی سابقه کند.»

  اخبار

ایران و حزب‌الله رژیم صهیونی را با بحران مواجه کرده‌اند

نشریه «گاردین» با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از هیچ بینش راهبردی برخوردار نیست و برتری اطلاعاتی آن از دست رفته است، نوشت: «به هلاکت رسیدن سربازان رژیم صهیونیستی در تلاش برای تجاوز زمینی به لبنان و حمله موشکی ایران، بازدارندگی رژیم صهیونیستی را با بحران روبه‎رو کرده است.» این نشریه انگلیسی همچنین افزود: «برخلاف ادعای سران اسرائیل، اکنون مشخص شده است که عملیات ایران موفقیت‌آمیز بوده است.» گاردین با اذعان به قدر ایران و اعتراف به این نکته که «تهران همه نقاط مورد نظر خود، یعنی پایگاه‌های نظامی را به‌طور دقیق با موشک‌های خود هدف قرار داد»، درباره تقابل احتمالی تهران و تل‌آویو نیز نوشت: « فاصله جغرافیایی بین ایران و اسرائیل، به معنای جنگ فرسایشی مخرب برای اسرائیل است.» این نشریه در پایان مقاله خود نیز تأکید کرد: «توانمندی برتر اسرائیل در حال از دست رفتن است. حماس همچنان در غزه حضور دارد و به گروهی چریکی تبدیل شده است و اسرائیل مجدداً برای مقابله حماس وادار به بازگشت به مناطق شمالی غزه شده است. مقاومت لبنان نیز همچنان از توانمندی غیرقابل انکاری برای مقابله با رژیم صهیونیستی برخوردار است.»

نه روسیه و نه چین؛ دشمن اصلی، ایران است!

در حالی که بیشتر مقامات آمریکایی، کشورهای روسیه یا چین را دشمنان اصلی واشنگتن معرفی می‌کنند، اما معاون رئیس جمهور این کشور نظر دیگری دارد. «کاملا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران دشمن اصلی ایالات متحده است. هریس طی مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» در برنامه «۶۰ دقیقه»، در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین دشمن آمریکا، ادعا کرد: «به نظرم، مشخص‌ترین آنها ایران است.» او همچنین گفت، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اولویت اصلی خود را جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای قرار می‌دهد. معاون رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و راه رسیدن به این امر بسیار مهم است.»

موضع سنوار تغییر نکرده است!

پایگاه خبری «واللا نیوز» به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه تل‌آویو خبر داد، اطلاعات ما نشان می‌دهد، «یحیی السنوار» رهبر حماس ارتباط خود را با نمایندگان این جنبش در قطر برقرار کرده و طی روزهای اخیر پیام‌‌هایی برای آنها ارسال کرده است. این مسئول عالی‌رتبه خبر داد، هنوز مشخص نیست ارسال پیام‌های سنوار چه زمانی بوده است، اما هیچ نشانه‌ای از اینکه او مواضع خود را نسبت به توافق مبادله اسرا تغییر داده باشد، به دست نیامده است. به نوشته این رسانه، این ارتباط در حالی برقرار می‌شود که طی چند هفته اخیر نهادهای امنیتی صهیونی اعلام کرده بودند السنوار به طور کامل از رخدادهای موجود دور است و یک منبع در سرویس امنیتی مدعی شده بود السنوار از چند هفته پیش با اطرافیان خود ارتباط برقرار نکرده است و بعد از ترور (سید)حسن نصرالله در بیروت، او به کلی ارتباط خود را قطع کرده است. «بن کاسپیت» خبرنگار معروف صهیونی هم ماه گذشته ادعا کرده بود امان در حال بررسی احتمال کشته شدن اوست.

همه ترورها و بمباران‌ها بی‌فایده بوده است!

«آرون دیوید میلر» استاد مؤسسه کارنگی برای صلح بین‌المللی درباره ناتوانی رژیم صهیونی در برابر حزب‌الله نوشت: «حزب‌الله ممکن است در وضعیت آشفتهای قرار داشته باشد، اما بعید است مغلوب شود. حتی در یک وضعیت تضعیف شده، واحدهای حزبالله همچنان به شلیک موشک به درون خاک اسرائیل ادامه می‌دهند و موجب به صدا درآمدن آژیرهای خطر در تمام مناطق مسکونی قسمت جنوبی مرز میشوند. چگونه این دستاوردهای نظامی قرار است به چیزی که آنها مد نظر دارند، یعنی بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال اسرائیل تبدیل شود... من نمی‌توانم ارتباط مستقیمی (بین این حملات) و تحقق این هدف برقرار کنم.» همچنین یک مقام مطلع در درون رژیم صهیونیستی گفت: «برنامهریزان متوجه محدودیتهای دستاوردهای نظامی اخیر شده‌اند.» وی افزود: «اسرائیل برای ضربه زدن به حزب‌الله دارای یک استراتژی مشخص است...؛ اما لزوماً استراتژی‌ای درباره اینکه قدم بعدی چیست و چگونه از این وضعیت بیرون بیاید، وجود ندارد.»

  اخبار کوتاه

دبیر شورای نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش مقاومت «جهاد اسلامی»‌ فلسطین، بر توان موشکی این جنبش تأکید کرد. «ابو احمد» در بیانیه‌ای تصریح کرد: «هنوز چیزهایی داریم که به حیثیت ارتش صهیونیستی لطمه می‌زند.» شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «ما با طوفان‌الاقصی ثابت کردیم که رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر نیست و شکنندگی آن را نشان دادیم.» وی با بیان اینکه نیروی موشکی ما در طول سال به عملکرد تحسین‌برانگیز خود ادامه داده است، گفت: «وحدت میدان‌ها در نبرد مؤثر است و محور مقاومت هر کدام با تلاش و نقش خود در آن مشارکت دارد.»

نشریه «فارین پالیسی» آمریکا نوشت، بانک مرکزی رژیم صهیونی هزینه جاری جنگ غزه و لبنان را 66 میلیارد دلار برآورد کرده است. بر اساس برآورد بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، جنگ این رژیم علیه نوار غزه و لبنان، هزینه‌ای معادل 12 درصد تولید ناخالص داخلی رژیم اسرائیل را بلیده است. مطالعه دانشگاه براون آمریکا که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد، از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، آمریکا حداقل 17.9 میلیارد دلار برای کمک‌های نظامی به رژیم صهیونی هزینه کرده است.

«مهدی فضائلی» در صفحه «ایکس» خود درباره دیدار خانواده سردار حاجی‌زاده با رهبر معظم انقلاب نوشت: «رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده سردار حاجی‌زاده با ایشان پس از عملیات وعده صادق۲ (در حاشیه مراسم اعطای نشان فتح) و خطاب به همسر ایشان فرمودند: خدمات آقای حاجی زاده واقعاً با ارزش است و به دلیل همراهی‌های شما، نیمی از ثواب آن متعلق به شماست.»

رئیس سرویس خارجی وبگاه صهیونیستی «والانیوز» پس از چند روز شایعه‌سازی درباره احتمال شهادت یا زخمی شدن «اسماعیل قاآنی»، اعلام کرد: «فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار نداده و معتقد است که او زنده است.» پیشتر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شده بود مقامات اسرائیلی در حال بررسی احتمال مجروح شدن سرلشکر قاآنی در حملات بیروت هستند.

سه هزار نفر از علمای اهل سنت کشور در نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی مراتب قدردانی و حمایت خود را از عملیات ظفرمند وعده صادق ۲ اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده است:  «مردم بی پناه فلسطین و همه آزادگان عالم تسکینی دوباره یافت و مبارزان نستوه قدس شریف را برای مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی تا پایان عمر ناشریف این ولد نامشروع استکبار جهانی، جانی دوباره و عزمی خستگی‌ناپذیر بخشید.»

«ایرج مسجدی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه درباره سلامتی سردار قاآنی گفت: «بسیاری از ما می‌پرسند‌که سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت هستند. برخی می‌گویند که بیانیه بدهید. چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات