صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۶۶۹۸۰
یادداشت عدنان عبدالله الجنید، تحلیلگر یمنی؛

شهید یحیی السنوار، ویرانگر معادلات دشمن صهیونیستی

رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین که بالاترین مقام حماس و شخصیتی ذی نفوذ بود، مغز متفکر، طراح و مجری عملیات طوفان الاقصی است و سال‌ها بود سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم حرامزاده صهیونیستی به‌دنبال ترور و به شهادت رساندنش بودند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ عدنان عبدالله الجنید

باسم نعیم، یکی از مقام‌های ارشد حماس شهادت یحیی السنوار، رئیس این جنبش را در درگیری با نظامیان صهیونیست تأیید کرد و گفت: ازدست‌دادن افراد محبوب، به‌ویژه شخصیتی مانند یحیی السنوار بسیار دردناک است، اما چیزی که از آن مطمئن هستیم، اینکه در نهایت پیروزیم.

اسیر آزاد شده، ویرانگر معاملات استکبار جهانی، آتش زننده «معامله قرن» و کارزارهای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، برجسته ترین رهبر شاخه نظامی حماس؛ اینها عناوین و القابی است که در سال‌های اخیر از شهید یحیی السنوار در خاطر داریم و بارها در محافل رسانه‌ای و سیاسی عنوان شده است. 

السنوار که بالاترین مقام حماس و شخصیتی ذی نفوذ بود، مغز متفکر، طراح و مجری عملیات «طوفان الاقصی» است و سال‌ها بود سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم حرامزاده صهیونیستی به‌دنبال ترور و به شهادت رساندنش بودند. 

بی‌تردید موفقیت عملیات «طوفان الاقصی» نشان داد دعوت مردم به ایمان و خرد جمعی در مقاومت فلسطین نتیجه داده است. مقاومت اسلامی فلسطین توانست با برگرداندن معادلات نظامی منطقه و گنجاندن گزینه خود روی میز، اهداف نیروهای استکباری را که با ترور شهید هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دنبال می‌کردند، خنثی کند و یک تنه به کابوسی برای دشمن صهیونیستی تبدیل شده بود. 

السنوار کابوس واقعی خواب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم حرام زاده صهیونیستی بود که با شنیدن نام و طراحی عملیات‌هایش در فلسطین اشغالی به خود میلرزید. 

بی‌تردید انتخاب السنوار، کارشناس خوانش ذهن فرماندهان صهیونیستی به رهبری حماس برای فردی که او را صهیونیست‌ها فردی مبارز و جهادی می شناسند، اثبات کننده سرسختی، مهارت و شایستگی وی در رهبری این جنبش مقابل رژیم صهیونیستی بود. 

انتخاب فرمانده السنوار به عنوان رئیس حماس، مانوری خاص و البته بسیار خطرناک برای پروژه استعماری مستکبران جهانی بود که پیام های چند وجهی در ابعاد منطقه‌ای و بین المللی داشت، ازجمله:


1- عملیات «طوفان الاقصی» در آغاز راه است، باید منتظر شگفتی ها بود و اتفاقات بزرگتری در راه است.

2- عملیات «طوفان الاقصی» کاملاً فلسطینی و نشان‌دهنده عزم، اراده و ایمان مجاهدان فلسطینی است که در آن جز توکل بر خداوند، اتکال و امیدی ندارند، دیگر بازوان مقاومت باید به یاری مقاومت بشتابند و درنهایت وعده الهی در نیل به پیروزی است.

3- تأکید صریح بر استمرار پایداری در جهاد و استمرار ایستادگی در برابر هر کاری که دشمن صهیونیستی از کشتار، ویرانی و آوارگی انجام می دهد، عزم مجاهدین غزه را سست نمی کند، بلکه بر انگیزه آنها برای انتقام گیری و اثربخشی مأموریت های جهادی خواهد افزود.

4- «طوفان الاقصی» مکتبی برای ملت‌ها و الگوی جهانیان در پایداری و نشان‌دهنده استواری مجاهدان غزه است که امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان زنده می‌کند.

5- پرونده مذاکرات آتش بس در دست السنوار و مقاومت بحران بزرگ فشار میانجی‌گران را از سر گذرانده است.

6- تأکید بر وحدت صفوف و تداوم محور بیت المقدس در حمایت از مردم فلسطین.

7- جنگ روانی برای دشمن صهیونیستی و ایجاد ترس، وحشت و اضطراب در دل صهیونیست‌ها.

8- پیام به دولت های عربی که روابط خود را با موجودیت رژیم حرامزاده صهیونیستی عادی می‌کنند؛ موضع شرم آور این دولت‌ها در حفظ امنیت دشمن صهیونیستی، استواری، قدرت، استقامت، انسجام و تداوم مبارزات مقاومت فلسطین را افزایش می دهد.

9- عامل اساسی توسعه واقعی و مؤثر توانمندی ها و قابلیت های کشورهای محور مقاومت با وجود حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه و رژیم های عربی حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی 

10- حذف پروژه استعماری استکبار جهانی به نمایندگی لابی صهیونیستی.

السنوار در حمله هفت هفته‌ای رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ نقش فعالی داشت و سال بعد، آمریکا وی را در فهرست سیاه خود قرار داد. سال ۲۰۱۷ میلادی رئیس حماس در غزه و جانشین شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش شد.

وی یکی از بنیان‌گذاران «مجد»، سرویس امنیت داخلی حماس و مسئول تعقیب جاسوسان رژیم صهیونیستی بود. السنوار در تلاش برای هماهنگی میان رهبری سیاسی و نظامی حماس در تجاوز ۲۰۱۴ میلادی، تصمیم به آغاز نبرد شمشیر قدس در سال ۲۰۲۱ میلادی گرفت و برای تقویت روابط با محور مقاومت کوشید.

اکتبر ۲۰۲۳ میلادی حماسه «طوفان الاقصی» آغاز شد، رژیم صهیونیستی وی را مغز متفکر این عملیات می‌دانست و در صدر فهرست هدف‌های این رژیم در جنگ قرار داشت. خانه‌اش در جنگ ۲۰۱۲ میلادی بمباران شد و سال ۲۰۱۵ میلادی نیز در فهرست سیاه وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفت.

نکته جالب درباره یحیی السنوار اینکه گفته شده وی جامعه صهیونیسم را به خوبی می‌شناخت و به همین دلیل گفته می‌شود شناختِ وی در نوع رویکرد جنبش حماس به ویژه در حوزه رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه رژیم صهیونیستی نمود یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات