صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۷۰۶۲

مبارزه مردم‌پایه

در میدان مجاهدت برای اقامه حق و عدالت طبیعی است که بزرگان و پرچم‌داران جبهه حق را از دست بدهیم، اما شجره طیبه اسلام ناب محمدی (ص) همچنان پابرجا خواهد بود و آنها که مانده‌اند، باید با همه توان برای تداوم راه تا نابودی کفر و گسترش عدالت تلاش کنند.
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی/ جریان شناس سیاسی

در میانه معرکه جنگ اُحُد، آنگاه که با خطای بخشی از سپاه اسلام، به یک باره ورق برگشت و سپاه کفر دست برتر را در میدان پیکار پیدا کرد و بسیاری از مجاهدان راه خدا به شهادت رسیدند، خبری انتشار یافت مبنی بر اینکه پیامبر خدا کشته شده است. این خبر ناگوار بخشی از سپاه اسلام را چنان دچار انفعال کرد که برخی از میدان فرار و جبهه نبرد را خالی کردند.

پس از این ماجرای تلخ بود که آیه مبارکه ۱۴۴ سوره آل عمران نازل شد. در این آیه، خداوند جامعه مؤمنان را اینگونه انذار می‌دهد: «وَما مُحَمَّدٌ إِلّا رَسولٌ قَد خَلَت مِن قَبلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن ماتَ أَو قُتِلَ انقَلَبتُم عَلى أَعقابِکُم»؛ محمد (ص) فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، شما به عقب برمی‌گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیت و کفر بازگشت خواهید کرد؟)

در ورای این ماجرای تاریخی، درس‌ها و عبرت‌های بسیاری نهفته است؛ یکی از موارد آن، توجه به این حقیقت است که هرچند فقدان رهبران و پیشگامان و پرچم‌داران جبهه حق، سلمه جبران‌ناپذیری است که آثار آن هیچ‌گاه از پیکره جهان اسلام محو نخواهد شد، اما نباید فراموش کرد که دین نجات‌بخش بشریت، قائم به فرد نیست و این افراد نیستند که وجودشان موجب حفظ و دوام اسلام است و با نبود آنها اسلام از بین برود؛ حتی اگر این شخص یگانه دردادنه عالم هستی، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) باشد.

در میدان مجاهدت برای اقامه حق و عدالت طبیعی است که بزرگان و پرچم‌داران جبهه حق را از دست بدهیم، اما شجره طیبه اسلام ناب محمدی (ص) همچنان پابرجا خواهد بود و آنها که مانده‌اند، باید با همه توان برای تداوم راه تا نابودی کفر و گسترش عدالت تلاش کنند.

این روز‌ها که تقابل جبهه حق و عدالت در برابر متجاوزان صهیونیستی روزافزون شده و به روز‌های سرنوشت‌ساز خود رسیده است، طبیعی است که بخشی از فرماندهان دلاور جبهه حق در این نبرد نابرابر به شهادت برسند، اما بدون‌شک جبهه مقاومت در فقدان حاج‌قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس، سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار و دیگر شهدای جاوید این میدان نیز مسیر خود را ادامه خواهد داد و خون شهدا دوام‌بخش این حرکت و نهضت خواهد بود.

تعبیری از شهید سیدحسن نصرالله در تاریخ به یادگار مانده است، آنجا که در مراسم شهادت «دکتر فتحی شقاقی» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی چنین گفت: «اما تو‌ای ابوابراهیم! امانت‌دار خون شهدا بودی و در راه خدا به شایستگی جهاد کردی. اگر دیروز تو در یادواره دوست و همرزمت، سیدعباس موسوی، سید شهدای مقاومت اسلامی گفتی: «حزبی که دبیرکل آن به شهادت برسد هرگز شکست نمی‌خورد» من امروز در برابر پیکر پاکت این جملات را زمزمه می‌کنم که: «جنبشی که رهبرش شهید شده است هرگز شکست نمی‌خورد.»

ما نیز به تأسی از سیدالشهدای جبهه مقاومت، خطاب به شهید سنوارِ قهرمان اعلام می‌کنیم: «ای ابوابراهیم! جنبشی که رهبرش در میان معرکه شهید شده است، هرگز شکست نخواهد خورد.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات